damian werd net wakker en hij had gespuugd. dus hem uit zijn bed gehaald omgekleed bed verschoond en even bij ons genomen. gaat hij ineens heel hard huilen en toen kwam het hoor. hevig spugen alles van vandaag kwam eruit in grote bogen. mama onder vloer onder damian weer onder. 5 min erna een hevige diarree luier. maar wat nu las dat hij water moet drinken maar dat moet hij echt niet maar wat moet ik hem dan geven? ben bang dat als hij geen water drinkt dat hij uitdroogt of kan diksap/roosvisee nu ook. hij moet toch wat binnen krijgen. en zijn fles van half 11 wel of niet geven straks? hij is verder wel vrolijk en heeft geen koorts zijn temp is 36.6 dus heel netjes
Ineens spugen en diarree
allereerste wat ik dacht was: Krijgt Damian nog een fles om half 11??? Diekreeg ze hier met 5 maanden al niet meer. Wat uidrogen betreft zou ik me nu nog geen zorgen maken. Ga jezelf maar na als je ziek bent. ALs je dan wat gaat drinken omdat je bijv zo’n vieze smaak in je mond hebt van het spugen komt dat slokje water er ook net zo hard weer uit 10 minuten later. ALs jij een dag/nacht wat minder drinkt en zelfs spuugt en diarree hebt dan droog je ook niet uit. Ik zou zijn maagje nu juist even wat rust geven vannacht. Mijn dochtertje heeft een paar weken geleden in het ziekenhuis gelegen met uitdroging (zie topic 29,7 koorts) maar dat gebeurde echt pas na een paar dagen. Echt, je hoeft je nog geen zorgen te maken als hij een keer spuugt. Je mannetje is waarschijnlijk ziek en voelt zich beroerd. Je kan proberen of een slokje water er in blijft, maar zo niet dan lekker laten vanncht. Voor jouw geruststelling: Uitdroging herken je aan de volgende symptomen:
- kindje wordt erg suf/slaperig
- huidje voelt deegachtig op de buik en wanneer ernstig uitgedroogd blijft huid staan als je deze samenknijpt op bijv een hand,voet of in de lies.
- de ogen gaan dieper in de oogkassen liggen.
- Kind huilt zonder tranen en heeft een droge mond.
Om uitdroging te voorkomen wanneer de diaree en/of het spugen meerdere dagen aanhouden kan je ORS gebruiken. Dit is een zout/suikeroplossing die het vochtgehalte in balans houdt. Heel veel beterschap voor je mannetje!!!
mama1980
hij krijgt sinds kort weer en fles om half 11. dit omdat we weken problemen hebben gehad met slapen in de nacht. hij werd steeds vaker en langer wakker en was niet meer in slaap te krijgen. we hebben toen het cb gebelt en die hebben gezegt dat we konden proberen om die fles weer terug te brengen omdat sinds we stopten de problemen zijn begonnen. het komt wel vaker voor dat kindjes van zijn leeftijd toch nog een late fles nodig hebben en het kan geen kwaad zeggen ze. hij slaapt nu de nachten weer door(op af en toe een speen kwijt huiltje na) en daar zijn we heel erg blij mee na zo’n lange tijd.
hij ligt nu trouwens heerlijk te slapen. was even samen met hem gaan liggen en toen is hij tegen mij aan in slaap gevallen. heb hem toen overgelegt en net werdt hij wakker en wees gelijk naar zijn fles(die hadden we voor de zekerheid klaarstaan) denk nou ja proberen kan geen kwaad en hij heeft hem bijna leeg en viel daarna gelijk heerlijk in slaap.
we kijken het vannacht even aan en ook hoe het morgen gaat maar het kwam zo opeens en het was ook zo onwijs veel dat we echt schokken en dan ook gelijk die diarree erachteraan. hij had net een schone luier en de luier heeft het niet gehouden dat heeft hij nog nooit gehad. moet alleen wel zeggen hij is ook nog nooit eerder ziek geweest
Mellanie hoe ziet jouw schema er dan eigenlijk uit met die late fles??
Hoe gaat het nu met hem? Weer beter?
22-12-2009 colin geboren
het gaat nu een stuk beter nog wel 2x diarree gehad vandaag maar niet meer gespuugd. damian zijn schema ziet er als volgt uit
7 uur fles
10 uur fruit+diksap
13 uur boterham soms 2
16 uur als hij wakker is en honger heeft een koekje/liga
18 uur groente (wat wij eten en heel soms een potje)
19.30 fles avondpapje (kant en klaar)
22.30 fles van 150 cc met 3 of 4 schepjes (geen 5 dus)
sindsdien slaapt hij weer heerlijk en is hij de ene keer om 5 uur wakker en slaapt dan weer na zijn fles tot 8 uur en heel soms (is nu 3x voorgekomen) is hij pas rond 9 of zelfs 10 uur wakker. dan slaan we het fruit over en krijg hij appelmoesje(zelfgemaakte) bij zijn groente
o hij krijgt 's middags geen fles meer? Hier niet genoeg aan boterham alleen.
22-12-2009 colin geboren
nee in de middag krijg ik er echt geen fles in. hij heeft ook niet altijd genoeg aan een boterham en dan eet hij er gewoon 2. ik haal er altijd 2 uit en als hij er maar 1 eet eet ik er 1 extra
hij ligt nu op bed is nog niet helemaal zichzelf. heeft vandaag tot 10 geslapen. toen van half 12 tot half 2 weer van half 3 tot 4 weer en nu weer hij was echt te moe. brood ging er maar voor de helft in fruit heeft ie niet gehad en groente waren 2 happen en toen hoefde die ook al niet meer. nu wel gelukkig zijn fles helemaal leeg en dan straks nog een fles. echt zielig hoor als ze zich niet lekker voelen al is hij wel redelijk vrolijk geweest de tijden dat hij wakker was. en ach zie maar het nuttige ervan in ik heb hier een hele grote schoonmaak gehouden hihi. vogelkooi is helemala schoon oven helemaal schoon badkamer helemaal schoon alles gestofzuigt en gedweilt ramen zijn gezeemd hihi dus ben druk bezig geweest
En zo heeft alles z’n positieve kanten, haha. Buikgriep gaat ontzettend rond hoor, dus grote kans dat Damian ook gewoon dat rotvirusje te pakken heeft. Over een paar dagen gaat het vast weer helemaal oké met hem.
Groetjes,
M
nou hij is weer wakker. hij is wel vorlijk. het is natuurlijk niet de bedoeling maar goed 1 keertje kan geen kwaad denk ik. hij mag nu op blijven tot papa thuis komt of totdat hij signalen gaat vertonen dat ie moe is. papa komt om half 10 thuis dus zo lang is het niet. wel heeft ie net een soepstengel gekregen en die gaat er heerlijk in. hij had echt honger maar het is echt nog te vroeg voor zijn fles. ben al lang blij dat er weer wat naar binnen gaat
wij hebben echt hetzelfde gedoe iedere keer met onze mannen, he!?
Hier ook al een paar dagen niet echt lekker. Ik heb eergisterennacht nog een half uur op de badkamer gezeten met de warme kraan aan omdat hij geen lucht kreeg. Wilde net gaan beginnen met wat consequenter zijn, maar ja als hij ziek is vindt ik dat ook weer zielig.
Vandaag ook de hele dag kapot moe. Zelfs vanmiddag 45 min in zijn bed gelapen!! Dat was al lang niet meer gelukt. Alleen jammer dat het nooit langer is, terwijl hij wle nog moe is…
Vanavond was het ook weer drama met naar bed gaan, maar heb hem gelukkig wel na een paar keer troosten in slaap gekregen. Hij was gewoon schor van het schreeuwen. Ben benieuwd hoe het vannacht weer gaat, maar ach ooit zal het goed gaan
Slaapt Damian al?
22-12-2009 colin geboren
nee damian slaapt nog niet. papa is net thuis en we brachten hem naar bed dacht van nou dan geven we de fles maar een uurtje eerder kan die lekker in slaap vallen maar hij weigert hem. ik ben helemaal kapot want hij wil alleen maar hangen. papa heeft het nu gelukkig over genomen maja hoop niet dat dit nog lang duurd vanavond want ik moet er weer om 5 uur uit en papa heeft ook van 10 tot 9 gewerkt vandaag.