Ineens s'nachts wakker

Hallo, Onze zoon Tristan is nu 17 weken oud en is redelijk uit zijn doen de laatste 2 weken.

Hij sliep vanaf 8 weken door tot 05:30 / 06:15uur (na een flesje slaapt die weer door tot 08:45 uur) maar ineens is die gemiddeld 3x per nacht wakker. Meestal wil die 2x getroost worden en rond 05:15uur een voeding. Daarnaast kwijlt die heel veel, en doet zijn vuistjes in zijn mondje. Hij heeft een lichte verhoging op t moment van 37.6C en gemiddeld 3 spuitluiers per dag.

Ik maak hem iedere avond rond de klok van 20:00uur wakker om hem in bad te doen, dan krijgt die rond 20:30uur zijn laatste fles.

Kunnen dit de voortekenen van tandjes zijn of moet ik me zorgen gaan maken om een virusje?

Groetjes,
van een nieuwe mama (Chantal)

Ah, een ineens-topic! Hartstikke middenin een sprong! Zie het oei-ik-groei-boek. De sprong zit tussen week 14,5 en week 19,5, dus dat klopt!

Niks aan te doen, hij moet zijn draai weer vinden dus gewoon afwachten tot de sprong voorbij is.

Groetekes, Sje

Hoi Chantal en welkom hier!

Tandjes lijkt me wat vroeg, maar het zou natuurlijk kunnen.
Als je het hebt over “ineens” dan zit ie waarschijnlijk midden in een sprong.
Als Jasper midden in een sprong zat dat werd ie ook s’nachts onrustig en had meer behoefte aan ‘mama’.

Kijk maar eens in het ‘oei ik groei’ boek blz 67. De aanloop naar zo’n sprong kan vanaf 14-17 weken al starten, precies waar jouw ventje nu in zit.

Wel eventjes pittig natuurlijk, maar nog even volhouden en je kleine ventje heeft er weer iets nieuws bijgeleerd!

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Tip: schaf dat boek aan! Het scheelt je heel wat ongerustheid en onzekerheid. Want als er “ineens” iets verandert in het gedrag of het ritme van je kind is het 9 van de 10 keer een sprongetje. En aangezien die sprongetjes lopen tot het kindje bijna 2 jaar is, heb je nog heel wat profijt van dat boek.

Anders eerst een keertje lenen bij de bieb ofzo om te zien of je er iets mee kunt.

Groetekes, Sje

Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik ga het boek toch maar is aanschaffen !