Ineens poepen

Hallo,

Ik heb een vraagje.
Mijn zoon van 4 is al langere tijd volledig overdag zindelijk geweest.
de laatste week begint hij weer ineens te poepen in zijn broek.
Plassen gaat wel goed.
Er zijn geen rare dingen gebeurd/ veranderd de laatste tijd.
En als je vraagt waarom hij dat doen zegt hij dat hij het niet weet.

Ondertussen hebben we al van alles geprobeerd, van boos worden tot belonen en tot negeren.
Maar niets werkt.
En het ergste is ook nog eens dat hij het niet eens meld.
Hij blijft zo rondlopen als je het niet zelf in de gaten hebt.

Iemand enig idee wat ik moet doen of hoe ik hier mee moet omgaan?

Annemarie

Hoi ,

hebben wij ook gehad , bij ons was alleen het poepen het probleem, dit durfde ons jongste zoontje (nu net 4) niet , hij heeft heel wat poepbroeken gehad , maar bij ons ging het zover, dat hij zijn ontlasting ging ophouden, soms wel 4 dagen,
HEb dit de laatste keer op het CB (controle met 3 j/ 9 maanden) aangekaart en zij hebben mij doorverwezen naar de huisarts. (voor evt. plas/poeppoli in het zkh)
Nu was mijn ha daar niet zo mee eens, hij vond het eerder iets voor een orthopedagoog , maar in de buurt was er geen beschikbaar, wat ik overigens heel raar vond.
Maar op dat moment ging mijn zoontje iedere dag ongeveer (eerst alleen bij de oma’s) naar de WC om zijn poepje te doen.
Flink belonen natuurlijk ! En ook gezegd dat hij een hele grote jongen is.
En vanaf die tijd (nu zo’n 2 maand geleden ) gaat het gelukkig goed.
Ik maakte me vreselijke zorgen dat hij niet zou worden aangenomen op school
heb hier zelfs een topic over geopend!
Maar gelukkig, soms poept ie nog niet iedere dag, maar hij heeft zijn angst overwonnen.

Ik denk dat je hem even de tijd moet geven, en zeker niet Boos worden dit werkt alleen maar averechts( zijn wij ook geweest hoor, maar zo werd het alleen maar erger )
Hem flink belonen als hij wel op de WC is geweest!

Weet hoe ongelovelijk vervelend dit is, echt waar en meid ik weet hoe je je voelt!

Wil je heel veel succes toewensen!~
groeten,