Ineens overgeven

hoi

Misschien weten jullie antwoord???

Mijn dochter (bijna 1 jaar) eet al maanden zonder problemen potjes olvarit. Ook die van 12 maand eet ze al een paar weken zonder problemen.

Nu ben ik een paar weken geleden overgegaan op af en toe mee eten met de pot. Dit ging best goed, ze lust bijna alles.

Maar opeens deze week weigert ze soms fruithapjes (zelfgemaakt of potje) ze wil geen warm eten en als ze wel eet moet ze even later kokhalzen en soms
zelfs overgeven

Iemand ervaring??.

Het lijkt wel of ze het niet meer lust…

groetjes
Luna

hoi
misschien is het de warmte?? je weet het soms toch niet hoor bij die kleintjes
die van mij heeft wel een beetje last van de warmte en spuugt ook wat meer nu
maar gewoon blijven aanbieden hoor alle hapjes zijn meegenomen toch
en als ze honger heeft eet ze wel hoor
niet te veel zorgen maken

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

Hoi Luna

Mijn zoontjes hebben ook poosje gehad dat ze s`avonds echt niks wilde eten. Is nu sinds gisteren weer dat ze weer goed eten. Zij hebben nu potjes Olvarit en ook vers van de pot. Ik doe het een beetje wisselend (olvarit en gewoon) omdat ik 3 dagen per week werk en ze dan op het kinderdagverblijf een potje eten. Als ik thuis ben krijgen ze wel vers.

Het kan misschien zijn dat je dochtertje even moet wennen aan de andere smaakjes. Wat je kan doen is dat je bijvoorbeeld een half potje olvarit en dan een half bordje vers eten. En dat dan een beetje door elkaar doen. Dat je nog wel een beetje de smaak hebt van Olvarit. Doe je bijv. potje bloemkool en dan zelf je eigen gemaakte bloemkool erbij. Wie weet helpt dat. Ik heb dat bij mijn zoontjes wel gedaan toen ze met de pot mee gingen eten, en dat werkte. Dus misschien bij je dochtertje ook wel.

liefs van Diana