Mijn zoontje Dilan van 4 maanden slaapt al een hele tijd goed door, maar sinds een paar dagen slaapt hij slecht.
Afgelopen maandag heeft hij weer een inenting gehad en hier was hij in tegenstelling tot de vorige keer een beetje koortsig van, niet ernstig hoor, zo rond de 37.8. Maandag en dinsdag nacht heeft hij nog heerlijk doorgeslapen, zelfs langer dan normaal, waarschijnlijk omdat hij moe was van de prik. Woensdag ging het wat minder goed en werd hij 's avonds rond 23 uur een paar keer wakker en 's nachts 2 x, hier maakte ik me nog niet echt druk over want het gebeurd wel is vaker dat hij 's nachts even wakker wordt en dan zijn speentje wil bijv.
Maar gisternacht werd hij echt regelmatig wakker en was ook een beetje zeurderig, hij werd rond een uur of 1 zo om de 5 min wakker en begon dan een beetje te jengelen. Ik ben toen het hele rijtje van boertje, vieze luier enz afgegaan maar dat was niet het probleem.
Na een uur heb ik hem even bij me gepakt en dan viel hij heerlijk tegen me aan in slaap en toen ik hem weer terug had gelegd in zijn bedje kwam hij later nog een paar keer. Vanaf 3 uur was hij wel weer stil tot 7 uur.
Maar vanacht werd ik er echt helemaal gek van, in eerste instantie weer een paar keer vlak achter elkaar zo rond 24 uur en daarna om de 45 min a 1 uur. Eigenlijk was er niet echt veel aan de hand, hij huilde niet maar wilde dan gewoon zijn speen en sliep weer verder, zijn temp was inmiddels al weer normaal dus dat kon het niet zijn. Dus eigenlijk snap ik niet wat er nou kan zijn!
Kan het zijn dat zijn tandjes eraan zitten te komen?
Ik voel nog niks in zijn mondje en omdat hij niet echt over zijn toeren is lijkt mij dit sterk, hij wordt gewoon wakker maar er is niet veel aan de hand.
En wat doen jullie als jullie een paar keer zijn geweest en zeker weten dat er niks aan de hand is?
Is het nou verstandig om hem gewoon te laten jengelen tot hij weer in slaap valt?
Ik heb hier een beetje moeite mee omdat hij normaal wel gewoon doorslaapt en ik dan toch het idee heb dat er wat is.
Overdag laat ik hem wel rustig een tijdje zeuren voordat hij in slaap valt, ik ga dan alleen kijken als hij huilt.
Nou dit is een heel lang verhaal geworden zeg!
Ik hoop dat jullie een paar nuttige tips voor me hebben want ik was net zo blij dat hij lekker vanaf 19 uur doorsliep en maak me ook wel een kleine beetje zorgen
Stella van Es