Ineens niet willen slapen

hoi,
Mijn dochter is twee ( net) en de laatste tijd gaat ze zo slecht naar bed. Rekken door speelgoed mee te willen nemen, verzet bij tanden poetsen, huilen, gillen, protesteren en ze is wel moe. Normaal ging ze tussen 18.30 uur en 19.00 uur. Nu is het vaak tussen 19.00 uur en 19.30 uur. Ze is echt heel moe dan maar blijft zeker een half uur huilen, zeuren en praten en af en toe even gillen tussen door. Niet toe willen geven aan die slaap.
Is het herkenbaar en wat doen jullie ermee. Ik wil haar niet later naar bed doen maar dit vind ik voor haar heel vervelend. Ze is de hele dag al zo druk in de weer, veel buiten en neemt alles in zich op. Die rust heeft ze hard nodig. Heeft nog een middagslaap en die varieert van twee tot drie uur slapen.
Hoor het graag want nu is ze weer hardverscheurend bezig, hard huilen en mama roepen. Resultaat: chago papa en bezorgde mama…Fase of…?

Welkom in de peuterpuberteit! En ja, da’s een fase!

Nergens intrappen, geen speelgoed meegeven in bed, geen drinken meegeven in bed. Gewoon net als anders doen. En lekker dat half uurtje laten huilen. Ze valt vanzelf in slaap.

Zodra je er steeds naar toe gaat en toegeeft aan haar wensen van speelgoed mee enzo, is het eind zoek en is de weg terug alleen maar moeilijker.

En dat hartverscheurende is niet zielig, ze is gewoon een goede actrice!
Ze lacht zich helemaal suf als jullie in haar scènes trappen!

Groetekes, Sje

hoi Sje,
bedankt voor je reactie…tikkie te laat, ha, ha. Ik ben er in getrapt, naar boven gegaan, op schoot genomen en twee liedjes gezongen. Toen kreeg ik de speen in mijn mond geduwd en een lieve glimlach…voelde me behoorlijk eh…nou ja. Gezegd dat ze nu weer lief ging slapen, ’ ja’ kwam er schaapachtig uit…en ze is nu stil. Moet dus volgende keer volhouden en door de zure appel heen bijten. Vind het wel moeilijk want ik ben van de gezelligheid zeg maar ( wie niet.) en het naar bed gaan was een twee weken geleden nog gezellig, nu is het een strijd!
maar een heldere reactie, bedankt. En een goede actrice is ze inderdaad, hebben al die peuters daar voor gestudeerd ofzo!!! En waar blijft mijn cursus

Tuurlijk is het moeilijk, zeker als je dan zo’n betoverende glimlach krijgt. Maar je moet echt consequent blijven anders wordt het alleen maar moeilijker.

Kost je een paar avonden, maar dan heeft ze door dat er niet met je te sollen is en dat het overdag al gezellig genoeg is! Bedtijd is bedtijd!

En die cursus “omgaan met slimme peuters” die is er niet, net zo min als je een gebruiksaanwijzing van je baby krijgt meteen na je bevalling!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Mar 2011 20:16:22

bedankt sje!
Ik ga eraan werken, gezelligheid krijgt ze echt genoeg! Kan niet op volgens haar denk ik.
Vind het een super leuke leeftijd maar het put me soms ook wel uit hoor!
Fijne avond en nogmaals bedankt voor je reactie!

Jij ook fijne avond verder en sterkte met die pittige kleine mop!

Groetekes, Sje

HA, HA, hoe bedoel je pittig. Als je in het woordenboek kijkt staat haar naam erachter…aaaah. Ze is ook zo lief en gezellig maar een koppie zit er zeker op!
We hebben in ieder geval heerlijk geslapen! Hoop jullie ook!