Ineens niet meer doorslapen?

Hoi hoi,

Hier ben ik weer! Eerst zitten we met een eetprobleem (zie topic) en nu dat langzaam weer beter gaat, slaapt onze kleine meid ineens niet meer door!
Ze is nu dik 6 maanden oud en heeft vanaf haar geboorte (!) doorgeslapen. Je kunt dus gerust zeggen dat we wat dat betreft erg verwend zijn…daarom is het voor ons nu ook zo verwarrend dat madam ineens wakker wordt midden in de nacht (meestal zo tussen 03.00 en 04.00). Dikke tranen huien en ophouden zodra je haar oppakt…(overigens heeft ze geen honger, wil gewoon aandacht denken wij).
Wij laten haar meestal maar huilen en troosten haar om de 10 minuten even en na een half uur valt ze weer in slaap tot de volgende ochtend.

Dit duurt nu ruim een week en ben best al moe aan het worden omdat ik moeilijk weer in slaap val in de nacht. Maar dat vind ik niet het ergst, ik zou graag willen weten waarom onze kleine ineens wakker wordt 's-nachts. Op allerlei site’s staat dat baby’s rond de 6 maanden doorslapen en hun slaappatroon hebben gevonden…hoop in ons geval dat dat niet waar is…

Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad of tips???

Groetjes Cinn

Mischien heeft ze wel naar gedroomd… maarja dat is mischien ook onwaarschijnlijk als dit al ruim een week duurt…
Ik denk dat je gelijk hebt en dat ze waarschijnlijk gewoon aandacht en of geborgenheid zoekt… Ik heb dit zovaak met jordy meegemaakt over een heel levensjaar verspreid dan maar het duurde nooit echt langer dan een week dan en dan had hij zijn ritme weer terug…Of een sprongetje…Ik geloofde zelf niet zo in de sprongetjes maar uit eigen ervaring ben ik erachter dat er wel degelijk waarheid in zit want ik ben er op gaan letten en merk dat jordy op die momenten inderdaad vaak lastig was of juist onrustig sliep…trouwens even iets anders weet iemand waar ik het oei-ik-groei boekje kan krijgen? want het lijkt me een heel handig boekje waar je best veel geruststelling door kunt krijgen… Cin ik wens je heel veel succes en hopelijk heb je snel weer wat nachtrust!
Sterkte
liefs joyce

joyce

Kan goed dat ze gewoon nog in het 6-maanden-sprongetje hangt.
Ineens slechter eten en niet meer doorslapen hangt dan allemaal met elkaar samen in zo’n periode.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Nov 2008 13:01:41

Hoi Joyce,

Ik heb het oei ik groei boekje gekocht bij de Bruna.
Volgens mij is het op veel plaatsen te koop zoals bij allerlei boekenzaken, prenetal, v&d of via internet bij bol.com.
Ik lees het boek regelmatig en haal er veel herkenning uit. Ook ik stond er in het begin erg sceptisch tegenover maar toch…in veel gevallen klopt het wel wat erin staat. Je moet natuurlijk niet alles letterlijk nemen wat ze opschrijven maar eruit proberen te halen wat voor jouw kindje van toepassing is.
Succes ermee.
Liefs Cindy

Ik zal vanmiddag eens gaan kijken in stad maar staat in dat boekje nou ook wat zon sprongetje nou ongeveer inhoud? Of hoe moet ik dat zien?

veel liefs joyce

joyce

Hoi Joyce,
Het oei ik groei boek is een flink boek hoor! VOoraan staat een soort leeftijdstabel in weken en daarin kun je aflezen in welke week-maand je kindje een sprongetje maakt. En verderop in het boek staat uitgelegd wat zo’n sprongetje inhoud. Ik zou even snel een kijkje nemen in een inkijkexemplaar of je het wat vindt want het boek is niet heel goedkoop (zo’n 25 euro meen ik me te herinneren).
Succes ermee!
Liefs Cinn

Dat maakt niet zoveel uit hoor als ik dan ook maar wat heb voor die 25 euro ( ben de 16e toch jarigmaar ik heb hier al gelezen dat heel veel moeders er plezier aan hebben maar vooral wat meer begrip voor hun kindje omdat ze weten wat er aan de hand is…
Ik heb laatst een schema gezien wat iemand op het forum zette en zag dat er best veel sprongetjes zijn

joyce

Ik heb het Oei ik groei boek voor 7,50 via Marktplaats gekocht!
Scheelt toch weer…

Dat is natuurlijk ook een optie. net zogoed en veeeeel beter voor je portomonee!

Wel grappig Cin, dat je het oei-ik-groei-boek hebt en alsnog dit sprongetje niet herkend hebt!

Groetekes, Sje

Hoi Sje,
Tuurlijk heb ik daaraan gedacht maar Zoë zou al uit dat sprongetje moeten zijn.
Ze is nu 28 weken maar is 2 weken te laat geboren (echt de volle 42 weken zwanger geweest!!) en als je het Oei Ik Groei boekje moet geloven moet ik dan bij die 28 weken 2 weken optellen. Staat ergens vooraan uitgelegd. (baby’s die vroeger geboren zijn dan de uitgerekende datum die moeten de weken eraf halen).
Dus volgens het boek is ze nu 30 weken en dan zou ze onderhand uit haar sprong moeten zijn! Vandaar dus dat ik niet meer gelijk aan een sprongetje dacht.
Groeten Cin

Of ze is al met het volgende sprongetje bezig.
Of ze weet niet meer dat ze 2 weken te laat geboren is.

Groetekes, Sje

Hoi Hoi!!

Mijn zoontje is nu 7.5 maand, hij sliep vanaf 5 weken door!
Nu wil hij opeens zijn laatste fles van half 9 niet meer en word af en toe rond 5uur wakker :S Heeeeeeeeel appart!
Kan ik het laatste flesje nu gewoon laten zitten??
Hij krijgt zijn avond eten om half 5.