Ineens geen groente en broodje meer

Hallo ik ben de moeder van kalijn,
Kalijn is nu 8 maand …

Kalijn at al broodje tussen de middag ( wel in stukje )
at smorgens haar fruit, en savonds haar groente en zelfs nog wat kwark of yoghurt na…
Nu is ze ziek geweest en heeft hoge koorts gehad en is verkouden,
maar de koorts is weg maar ze wilde de dag erna ineens niets meer eten.
Zelfs de fles liet ze staan,
de fles gaat er nu weer in ze laat alleen wel wat staan, en fruit lukt ook weer aardig,
maar broodje ho maar en groente wil ze ook niet…

Heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemand misschien advies of tips,
want ik maak me toch wel zorgen.

Miranda

8 maanden: ze zit middenin een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek.
Gouden tip: allereerst koop het oei-ik-groei-boek. En verder: niks doen! Sprongetje moet vanzelf overgaan.

Groetekes, Sje

Okee bedankt ik ga het boek meteen bestellen,
ik had idd ook al iets gelezen over een sprongetje rond de 31 en 37 weken.

alvast bedankt,

Goed bezig! Scheelt hier een hoop “ineens…”-topics!

Groetekes, Sje

maar heb je nu al misschien een soort van melding dan wat er bij 8 maand staat,
het boek is inmiddels al besteld krijg het morgen of helaas net na het weekend in huis bezorgd.
zou leuk als je wat info voor mij zou hebben, maakt je toch rustiger…
was zelf al wel zover dat ik niets forceer en het eten aanbiedt en niet dan doe ik het gewoon weg maar ga absoluut niet dwingen en ben allang blij dat diksap en de fles er wel ingaat, zodat ze mij niet uitdroogt.

Ik heb alleen het schema hier nog op de computer. Boek is uitgeleend aan een vriendin.

Groetekes, Sje

bedankt voor de moeite,
ik wacht in spanning af op het boek…

wat ik me dan af vraag Sje … als je rustig af moet wachten (wat niet mee valt als je kindje niet eet) en je kindje eet echt niks wat dan?? komt hij / zij snachts… en dan? Wil geen nachtvoeding meer gaan geven want dat weten ze gelijk voor de volgende nacht weer hihi… maar wat moet je dan doen? Negeren?? pfft … hopelijk wordt het niet zo’n pittige sprong hier…

Als die kleine mop maar genoeg vocht binnenkrijgt is het voorlopig goed. Uiteindelijk gaan ze echt wel eten. En zeker Kalijn, is 8 maanden oud. Een leeftijd waarop ze gaan uitproberen waar grenzen liggen. Als je maar consequent bent, gaan ze op een gegeven moment beseffen dat er met papa en mama niet te sollen is en kiezen ze eieren voor hun geld: en gaan dus gewoon weer eten.

Dus Mini-boy, geen zorgen maken dat die kleine man moeilijk gaat doen. Het zal allemaal wel op z’n pootjes terecht komen. Als je maar niet teruggaat naar de nachtvoedingen. Etenstijd is etenstijd en als ze dan niet willen eten: dikke pech! Ze lachen je vierkant uit als ze je zo gek krijgen om 's nachts een fles op te gaan staan warmen terwijl je dat al maanden niet meer gewend was! Dus niet terug naar nachtvoedingen.

Groetekes, Sje

Het kunnen idd machtspelletjes worden nu om te kijken waar de grenzen liggen, je merkt dat ook met in de box doen en dat ze dan als een gierende gek tekeer gaat.
En met eten is het ook, hap spug. hap spug.
Behalve de fles gaat er nu wel in en fruit een beetje en kwark lust ze ookwel.
de rest bied ik aan en wil ze niet pech, dan niet. Maar ik ga niet extra flessen maken of snachts eruit voor voeding want dan krijgt ze het voor elkaar. Ik denk ook idd dat ze straks na verloop wel weer gaat eten.
Tot nu toe heeft ze ook genoeg aan de fles… en smorgens doe ik nu er gewoon bambix bij door zodat ze wel haar vezels binnen krijgt.
Ik twijfelde wel omdat ze nu op 3xfles van 180cc zat… en dan de bij voeding.
Omdat ze dat nu laat staan wilde ik een extra fles doen, maar ik denk juist dat ik dat niet moet doen. or

Het boekje zegt het volgende over de leeftijd rond 30 weken. Ik haal het belangrijkste er even voor je uit

quote:
Irritaties rond maaltijden Op deze leeftijd dringt het tot baby`s door dat het ene voedsel lekkerder is dan het andere. En waarom dan niet alleen voor het lekkerdere kiezen ? Mama`s vragen zich af of de baby wel genoeg binnenkrijgt. Ze leiden de lastige eter af om ovnerwacht een lepel naar binnen te schuiven of lopen de hele dag met "eten"achter hem aan. Baby`s met een sterke eigen wil verzetten zich steeds feller tegen iets wat hun wordt opgedrongen. Een bezorgde moedere reageert daar weer op en zo wordt eten een hele strijd. Stop die strijd Een baby die die niet wil eten kun je niet dwingen te slikken. Als je dat wel doet zul je zijn afkeer tegen alles met eten te maken heeft vergroten. Stap over op een andere tactiek. Hij kan nu tussen duim en wijsvinger iets vastpakken, maar heeft nog een hoop oefening nodig. Het is goed voor zijn coordinatie om zelf te eten. Hij wil zelf beslissingen nemen en de vrijheid om zelf te eten maakt het eten plezierig. Speel daarop in door hem zelf te laten eten terwijl je hem tussendoor alsnog voert. Het kan wel een rommeltje worden, maar moedig het aan. Voor een spiegel eten kan ook erg leuk zijn, of stukjes in jouw mond doen. Maak je geen zorgen, veel baby`s gaan door eetproblemen heen, maar komen er ook weer uit.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

bedankt voor de info…

ik krijg het boek vanmiddag zelf ook maar door de forum en het kletsen met andere moeders was ik zelf ookal tot het besluit gekomen om vooral niet te gaan pushen… met eten.
Niet eten, geen eten. Of idd ze zelf te laten eten ondanks het grote gesmeer maar dat maakt niet uit alles kan weer schoon.