Ineens gaan spoken

Hallo allemaal,

Herkennen jullie dit: Indy sliep altijd netjes door tot haar 1e flesje van 07.00-07.30 uur. maar sinds 3 nachten word ze wakker…het begint eerst met beetje pruttelen, dan ga ik nog niet kijken, maar dan gaat het over in huilen en dan ga ik wel kijken. de tijden verschillen. een keer was het om 3 uur toen om 6 uur en vanmorgen om half 5. Ik weet dat ze nog niet echt honger heeft maar weet niet goed hoe ik haar stil kan krijgen, als ik haar oppak is het goed maar zo gauw ik har neerleg begint ze weer.
Indy is nu 22 weken (gister 5mnd) misschien is dit wel het begin van tandjes die zich aan het ontwikkelen zijn, maar ik snap er niks van. ik lig bijna al te wachten in bed tot ze begint met “spoken”. erg bevorderlijk voor haar en mijn nachtrust is het niet (mijn vriend slaapt hier nl zo doorheen).
Ik heb het oei ik groei boek en misschen is het wel een hangperiode. maar overdag heeft ze er weinig last van, soms tegen half 6 even jengelen maar nu vooral heel vroeg in de ochtend.
Herkennen jullie dit en heeft er nog iemand goede tips?

Groetjes
Annemarie

Ik herken je verhaal zeker, Ruben heeft precies het zelfde gehad.
maar wat de reden hiervan nou was, weet ik nog steeds niet.
het kan zoveel zijn, inderdaad wat je schijft het zou een tandje kunnen zijn.
of een droom, aankomend griepje, weten dat ze alleen is, en om mama roepen.

Wat ik uiteindelijk heb geprobeert zijn kidival tabletten van vsm deze werken tegen onrust en slapeloosheid.

Groetjes Marianne mama vanRuben

Misschien een overbodige vraag, maar hebben jullie al een tutje geprobeerd? Robbe wordt tegenwoordig ook af en toe eens wakker 's nachts, wij geven hem dan zijn tutje en een dikke kus, en voor hij het zelf beseft is hij alweer ingedommeld. Een tutje kan heel geruststellend werken voor een kindje he.

Indy wil geen tutjes. die gebruikt haar duimpje. een tutje heeft het resultaat dat ze hem uitspuugt en weer begint te huilen en ik dus alsnog om de 10 min naar haar toe kan om het tutje erin te doen.
Marianne hielpen de pilletjes wel? heeft het lang geduurd het “spoken”?

quote:
Marianne hielpen de pilletjes wel? heeft het lang geduurd het "spoken"?

Ruben begon met spoken toen hij een maand of 6-7 oud was.
op een gegeven moment wert ik er wel zo moe van om er 3 tot 4 keer uit te moeten s’nachts, toen ben ik eens naar een natuur winkeltje geweest en zei vertelde mij dus over deze kidival tabletten (ook gewoon bij de drogist te koop 5,-? of 6,-? )
de eerst nacht merkte ik eigenlijk helemaal niks, de tweede nacht kon ik er twee keer uit, en dit bouwde steeds meer af, een enkele keer kwam hij nog wel maar meestal was hij dan zijn poppetje kwijt of lag hij zo raar in bed.
Maar het viel mij dus wel op dat hij s’nachts een stuk rustiger was.

op een gegeven moment zijn we er mee gestopt ( hebben het een maand gebruikt) en dat ging goed geen gespook meer s’nachts, tot de kiezen er twee maanden geleden aan kwamen dus weer de tabletten gebruik en het werkte.
nu gebruik ik ze dus alleen als hij last van zijn tanden heeft of ziek is.

Groetjes Marianne mama vanRuben

je kunt ook de druppels van het merk vsm voor de tandjes wat ook heel werkt,ander spul heb ik nooit gebruikt.
nooit op eigen houtje gan experimenteren met tabletjes enz

Hoi, vervelend zo’n periode hé, voor jouw maar ook zeker voor je kleine.

Als het al tandjes zijn, worden ze juist snachts wakker. Dan hebben ze de meeste pijn, omdat ze geen afleiding zoeken. Ga maar na bij je zelf. Als je ziek bent is het juist moeilijk om snachts te slapen, wordt je om de paar uur wakker van vervelend voelen of pijn hebben.
Ik gebruik vsm. Heel goed spul.
Sterkte er mee.

Groetjes Wiets

ik heb het ook nu mijn kleine is net een maand oud en mijn dchter van 1 kan daardoor ook heel slecht slapen

mvr soon

lucas heeft dat dus ook en komt zo’n 3x per nacht. Dit kan ook nog wel eens wisselend zijn…soms komt hij helemaal niet dat kan ook nog voorkomen.
Meestal is hij zijn speen kwijt want die valt dan uit zijn mond. Als hij wakker wordt 's nachts dan leg ik hem weer goed (dus op zijn rug…hij ligt meestal op zijn buik) en dan speen weer in zijn mond, doekje in zijn nek en weglopen. Vooral niet praten want dat is veelste gezellig!
Als je merkt dat je kindje huilt voornamelijk om aandacht (daar heeft lucas ook wel een handje van hoor…) hij is erg verwend in het ziekenhuis door de zusters…die gingen meestal met hem aan de wandel als hij huilde ofzo…
dan tja 10 minuten ofzo laten huilen…en dan pas gaan kijken…vervolgens het niet te gezellig maken want dan doe je het eigenlijk voor niets…
dat zo volhouden tot je kindje slaapt. De aanhouder wint. Zo hebben we het bij onze dochter ook voor elkaar gekregen…
Lucas kan het op zijn slechte dagen ook erg benauwd hebben en dan ga ik dus wel eerder kijken bij hem maar ook dan maak ik het niet gezellig.
Sterkte! gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

Misschien had het toch met de tandjes te maken. want het 1e tandje is door… Ik volede zaterdag voor het eerst een hard karteltje…

Gefeliciteerd!!

Groetjes Wiets