Ineens eet ze veel minder

Dag allemaal!
Mijn dochtertje van net 10 weken oud heeft sinds een paar dagen dat ze veel minder drinkt. Ze dronk altijd redelijk veel, circa 180 gram per kilo lichaamsgewicht. Bij 5 kilo dronk ze dus 900 ml per dagn. Omdat ik 5 flessen van 200 ml aanbood, dronk ze dan soms 200 ml of wat minder, en een enkele keer 150 ml. Nu weegt ze ruim 5,3 kilo inmiddels maar ze drinkt elke keer nooit meer dan 160 ml, en met uitschieters naar 120 ml per fles.

Ik heb nu een andere speen aangeboden, eentje voor vanaf 3 maanden, in overleg met het CB. Ze drinkt nu wel iets meer.

Bijkomend probleem is dat ik natuurlijk erg graag wil dat ze meer drinkt, en ik, als ze na 5 of 10 minuten ofzo aangeeft klaar te zijn, ik de fles nog wel eens aanbiedt na een paar minuten. En dan begint ze toch te krijsen! Ook vind ik haar erg moe.

Een sprongetje kan het volgens mij niet zijn, ze is er als het goed is net klaar met één…

Herkent iemand dit???

Een ineens-topic duidt meestal op een sprong. Inderdaad even checken met hoeveel ze te vroeg of te laat geboren is. Er zit een sprong bij week 7,5 t/m 9,5 en eentje bij week 11,5 t/m 12,5.

Groetekes, Sje

Mijn dochtertje is 2 dagen te vroeg geboren. Dus dat scheelt niet veel. Verder slaapt ze sinds week 8 slechter dan daarvoor, ze wordt vaak na 45-50 min. weet wakker. Wel slaapt ze gelukkig 's nachts goed.

Ik had eigenlijk gehoopt dat vanaf week 10 het sprongetje dus wel over zou zijn. Maar ik heb inmiddels het idee dat ze in één lange sprong zit…

Ze heeft wel vaak tijdens de 1e en 2e fles van de dag dat ze dan ook moet poepen, en dat lijkt pijnlijkt te zijn. Dat helpt ook niet echt met het drinken. Ze heeft geen koorts.

Net dronk ze ineens weer een fles van 200 ml, daarvoor 2 keer 150 ml. Begrijp er werkelijk niets van. Verder is ze niet vrolijk, maar vooral moe en wat sjaggie.

Ze poept elke dag min. een keer en het is juist niet hard.
Misschien is het indedaad nog steeds het sprongetje. Ik word er zelf ook wel erg moe van, moet ik zeggen, zo’n dag gaat soms zooooo langzaam op deze manier. Vind t ook wel zielig hoor, nu ligt ze weer te kreunen in haar bedje, half slapend. Tja en het is ook nog eens het einde van de dag, dan is ze sowieso lastiger…