Ineens alleen nog thuis willen slapen

hoi meiden,

nou daar zit ik dan. Schoonvader is jarig dus zoals altijd dachten we de kids smiddags daar naar bed te doen.
DRAMA. Lieke sliep altijd goed in een campingbedje of ander bed en maakt niet uit waar of wat voor bed.
Mijn man legt haar in campingbed en brullen!!! Heel paniekerig net of ze bang was. Lieke uit!! was het enigste wat ze ze zei door tranen heen!.
Ik dacht ze zal zich te groot voelen voor campingbedje omdat ze thuis in groot bed slaapt.
Dus ik haar getroost en gevraagd lieke in het grote bed slapen? Ja dus grote bed in weer paniek in de tent! Mirte wakker, lieke moe.
Dus nu ben ik met haar naar huis gereden (is maar 3min) en haar in eigen bedje gelegd en sliep meteen! (campingbedje stond wel op een andere kamer als ze gewent was) Het is ook weer even geleden dat ze ergens anders heeft geslapen.
Zou het aan het bedje gelegen hebben? Ze was zoooo angstig!
Terwijl ze voorheen altijd overal sliep maakt niet uit welke kamer of bed! echt raar!!!
Hoop wel dat ze wel weer eens ergens gaat slapen en dat dit dus 1 malig was!

groetjes Gytha

Hopen dat het inderdaad eenmalig was.

Het kan zijn dat het te maken heeft met de grote verandering van de laatste periode: Mirte die erbij gekomen is. En niet dat het met jaloezie te maken heeft maar gewoon een soort terugslag. Ergens komt dat eruit. Of door slecht eten, niet meer naar de creche willen, moeilijk doen met slapen.

Het kan zijn dat ze een campingbedje een te benauwde omgeving vindt nu ze een gewoon bed gewend is. Kan ook zijn dat ze teveel gewend is aan het bedje op die andere kamer waar ze normaal altijd slaapt als ze bij je schoonouders is.

Veel oorzaken te vinden dus. Hopen dat het volgende keer weer beter gaat. Ik zou dan denk ik niet eens een campingbedje proberen maar gewoon meteen in een groot bed leggen. Neem desnoods haar eigen dekbedje dan mee. Dat is vertrouwder.

Groetekes, Sje

ja volgende keer gaat ze gelijk het grote bed in.
Maar ze keek er ook zo angstig bij!
Ik dacht chips ik had eigenlijk niet naar huis moeten rijden, maar ja Mirte werd wakker van lieke’s gehuil en lieke was doodmoe. dus ja wat doe je!
Hoop alleen dat ze bij een volgende keer niet gaat zeggen: nee eigen bedje slapen!
Denk dat ik ze van de week een keer laat logeren bij oma dat ze weer een beetje kan wennen om ergens anders te slapen. En dan is het grote bed!
Was wel zielig: ze snikte thuis nog in bed ben er gewoon even 5 min bij gaan liggen! (was best lekker trouwens) Ton ik zei nou lekker gaan slapen he, zei ze ja mama lieke zooooo moe en oogjs vielen al dicht. onze scheet!
Er is ook heel wat veranderd in ons gezinnetje. Dus misschien komt het er nu uit!
we zullen zien!

groetjes Gytha