Heb wel gekeken en vond het ook erg indrukwekkend. Vooral de koningin en Maxima hebben veel indruk op mij gemaakt.
De koningin is toch een heel sterke vrouw, ze moet alles ‘alleen’ verwerken want een echt maatje heeft ze niet meer. Maxima moest echt even slikken en flink met haar ogen knipperen om de tranen de baas te worden. Erg bewonderens waardig dat de koningin zo sterk blijft en zo ook over komt. Ze zal binnenin en als ze alleen is best meerdere tranen gelaten hebben denk ik. Maar wat een vrouw!!
Dat een van de vrouwen zwanger was, wist ik niet. Het waren wel wat oudere mensen. Daarom denk je er ook niet zo bij na. Als adt zo was, is het des te erg voor de familie van deze vrouw.
Dat ze niet aan de familie van Karst hebben gedacht of deze hebben genoemd, heb ik eerlijk gezegd niet echt gemist. Weet ook niet hoever je daarin moet gaan. Zijn kaars heeft in ieder geval niet gebrand tijdens deze plechtigheid. Moet je dan wel bij de familie stil staan? Moeilijk om daar echt antwoord op te geven. In wezen zijn zij ook slachtoffer, maar Karst heeft wel zeven mensen gedood, al kunnen de familie en nabestaanden dar niets aan doen. Ben trouwens wel blij dat hij geen kinderen had… het zou je vader maar wezen…
Denk wel dat het goed is om de plechtigheid nu te houden en niet te wachten op. Het is wel jammer dat deze vrouw niet herdacht kon worden tijdens deze indrukwekkende bijeenkomst.
Ik heb het condoleance register al getekend, maar ik wens de familie en nabestaanden van de overleden mensen zeer veel sterkte in de komende tijd en hoop dat de mensen die dit hebben meegemaakt en meebeleeft dit een plekje kunnen geven zodat zij ook door kunnen gaan met hun leven. Het zal echt niet makkelijk worden.