Indrukwekkend

pfffff heb net naar de herdenkingsdienst van apeldoorn gekeken, heeft dat bij jullie ook zoveel indruk gemaakt? Bij mij wel. En vooral als ik dan aan dat kleine mannetje dacht dat in zijn bedje lag te slapen, ik heb herhaaldelijk moeten slikken.
Je weet maar nooit wie dit lezen dus ook langs deze weg weg wil ik alle slachtoffers en nabestaanden heel veel sterkte wensen in deze zo vreselijke moeilijke tijd

Groetjes Michelle

Heel indrukwekkend, zeker de dochter van die moeder echt respect dat ze dat kan…

Ook voor het koninklijkhuis de tijd genomen voor de slachtoffers en nabestaande zelfs iets te laat kwamen omdat ze de tijd voor de mensen hebben genomen
sober maar in hoevere je over mooi kan spreken vond ik het een mooie respectvolle herdenking

Erg indrukwekkend. Ik vind het fijn dat ik gekeken heb, want ik merk nu dat het me afgelopen week allemaal veel meer beziggehouden heeft dat ik zelf gemerkt heb.

Groetekes, Sje

Wat mijn vooral bezig heeft gehouden sje,
Dat ik eigenlijk best verbaast ben dat mensen denken dat het “hier” niet voor zou kunnen komen , Kijk het is verschrikkelijk echt niemand verdient dit, maar kijken mensen wel omzich heen? Je mag er nooit te lang bij stil staan want dan gaat het niet goed, maar bij sommige mensen knapt er iets en kunnen rare dingen doen… wat ik een beetje jammer vond is dat niet even de ouders van de dader zijn genoemt want zei zijn net zo goed slachtoffer maar ik snap dat dat waarschijnlijk moeilijk zal zijn voor de slachttoffers en nabestanden…

Maar het is en blijft verschikkelijk…

Gewijzigd door - Tries op 08 May 2009 22:31:40

Ik ga heel eerlijk zijn. Wij hebben niet gekeken. Ik hoorde dat een van de slachtoffers die overleden is 5 maanden zwanger was en na alle beelden die wij al gezien hadden was het voor mij even genoeg, Ik kan daar slecht tegen. Ik respecteer iedereen die er geweest en die wel gekeken heeft, maar ik kon het niet.

Groetjes,

Michèle

5 maanden zwanger ? De slachtoffers waren allen niet jonger dan 50 jaar.

Ik vond het een mooie herdenking, voor zover deze mooi kan zijn dan. We hadden natuurlijk liever gezien dat dit helemaal niet nodig was geweest. Ik vind het juist goed dat er niks verder gerelateerd was aan de dader, een herdenking voor alleen diegenen die het slachtoffer zijn geworden op deze tragische dag en hun families.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Zo triest, een 48 jarige vrouw is gisteren alsnog overleden ten gevolge van dit drama.

Er zat inderdaad geen zwangere vrouw van 5 maanden bij. heel erg van die vrouw en dan te weten dat opdezelfde dag haar dochter van 14 naar huis mocht arm kind

Groetjes Michelle

Ja dat las ik inderdaad ook, verschrikkelijk.
Het verbaasde me eigenlijk al dat die herdenkingsdienst gehouden werd terwijl er nog iemand in kritieke toestand in het ziekenhuis lag en er sommigen pas net begraven/gecemeerd zijn of nog begraven moeten worden.

Ik had het maar gehoord hoor, dus ik wist het ook niet zeker.

Groetjes,

Michèle

wij hebben ook niet gekeken hadden nog gezellig kraambezoek dus tv uitgelaten, maar ik hoorde wel dat het idd indrukwekkend was.
Eigenlijk wel jammer dat ik het niet kon zien had het anders echt wel gekeken.
Doet toch veel met je!

groetjes Gytha

Heb wel gekeken en vond het ook erg indrukwekkend. Vooral de koningin en Maxima hebben veel indruk op mij gemaakt.

De koningin is toch een heel sterke vrouw, ze moet alles ‘alleen’ verwerken want een echt maatje heeft ze niet meer. Maxima moest echt even slikken en flink met haar ogen knipperen om de tranen de baas te worden. Erg bewonderens waardig dat de koningin zo sterk blijft en zo ook over komt. Ze zal binnenin en als ze alleen is best meerdere tranen gelaten hebben denk ik. Maar wat een vrouw!!

Dat een van de vrouwen zwanger was, wist ik niet. Het waren wel wat oudere mensen. Daarom denk je er ook niet zo bij na. Als adt zo was, is het des te erg voor de familie van deze vrouw.

Dat ze niet aan de familie van Karst hebben gedacht of deze hebben genoemd, heb ik eerlijk gezegd niet echt gemist. Weet ook niet hoever je daarin moet gaan. Zijn kaars heeft in ieder geval niet gebrand tijdens deze plechtigheid. Moet je dan wel bij de familie stil staan? Moeilijk om daar echt antwoord op te geven. In wezen zijn zij ook slachtoffer, maar Karst heeft wel zeven mensen gedood, al kunnen de familie en nabestaanden dar niets aan doen. Ben trouwens wel blij dat hij geen kinderen had… het zou je vader maar wezen…

Denk wel dat het goed is om de plechtigheid nu te houden en niet te wachten op. Het is wel jammer dat deze vrouw niet herdacht kon worden tijdens deze indrukwekkende bijeenkomst.

Ik heb het condoleance register al getekend, maar ik wens de familie en nabestaanden van de overleden mensen zeer veel sterkte in de komende tijd en hoop dat de mensen die dit hebben meegemaakt en meebeleeft dit een plekje kunnen geven zodat zij ook door kunnen gaan met hun leven. Het zal echt niet makkelijk worden.

Ik denk inderdaad dat Beatrix Claus op dit soort moment heel erg mist.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Kan niet waar zijn dat er een 5-maanden-zwangere bij de overledenen zat. Jongste vrouw was 46. In theorie kan die nog zwanger zijn geweest maar op de website van de school waar zij lerares was (niet ver hier vandaan) wordt daar geen melding van gemaakt.

Mogelijk heeft onder de lichtgewonden wel een 5-maanden zwangere vrouw gezeten.

Hoe dan ook, zwanger of niet, iedere nabestaande, iedere betrokkene, ieder slachtoffer heeft een eigen tragisch verhaal. De broer van een van de overledenen is op de middag van koninginnedag opa geworden. Zijn overleden zus had op het moment van de aanslag een tas bij zich met haar fototoestel erin en een paar babyslofjes voor haar aanstaande nichtje. Die tas is nog steeds zoek.

Dat vind ik minstens zo tragisch.

Groetekes, Sje