Indrukken PSZ

Julian gaat sinds 3 weken naar de peuterspeelzaal, moest best wennen, maar nu gaat het redelijk goed.
Komt best moe thuis, maar slaapt vreselijk kort.
45 min met tussendoor een keer huilend wakker worden.
Zijn dit de indrukken die hij moet verwerken?
Nog tips wat ik kan doen vóór het slapen?

Als ie thuis komt, kletsen we altijd wat, eten op het gemak een boterham en lezen een boekje, behoorlijk rustig dus…

kan best door alle indrukken komen, Lindsey is nog steeds regelmatig moe na de psz, ze slaapt dan niet meer 's middags maar op die middagen doen we wel lekker rustig aan zodat het 's avonds een niet al te groot (vermoeidheids)drama wordt.

dus gewoon, zoals je al doet, lekker rustig aan doen en dan niet al te inspannende dingen doen. ik heb ook altijd wel het kletspraatje over wat er allemaal gebeurt is en wat ze allemaal gedaan heeft, naar mijn idee helpt dit ook goed om het wat beter te verwerken.

liefs,
Rinske

hoi,
heel herkenbaar. emma heeftnog wel eens in de nachten na een KDV-dag dat ze onrustoger slaapt. is idd verwerken.
wat ik doe is als ze thuis komt de KDV-dag met bespreken.(ik vraag bij de leodsters zoveel mogelijk info over wat ze hebben gedaan) dan vraag ik aan emma, zijn jullie in t kringetje geweest? naast wie heb je gezeten met eten? wat heb je gegeten? zijn jullie buiten geweest? waar heb je buiten mee gespeeld? etc etc
ze kan dan de meeste dingen even herhalen en al “een plekje geven” daarna lekker in badje en idd met een verhaaltje rustig naar bed, dat werkt hier wel goed.
niet vlak voor het bed nog over de PSZ praten dan gaat hij met die beelde slapen…

succes!