Inbinden borsten bij afbouwen

Hallo,

door omstandigheden moet ik stoppen met borstvoeding. Ik vind het heel jammer maar het is voor mij en mijn dochter beter.

Nu heb ik gehoord dat je je borsten kan inbinden om het afbouwen makkelijker te laten verlopen. Heeft iemand een idee hoe dat moet doen??
Is dat met zwachtels??

groeten Sasjenka

Ik heb het heel rustig afgebouwd, dus elke keer als ik geen stuwing meer had, weer een voeding laten vallen, etc. Ik heb van dat inbinden nog nooit gehoord en langzaam afbouwen is ook beter voor jou en je kindje…en dan heb je dat hele inbinden niet nodig hoor. Maar wellicht heeft een andere mama hier meer bruikbare tips.
groetjes!

Oooohh ik ben meteen cold turky gegaan zeg maar, van de ene op de andere dag dacht ik; nu is het genoeg! Maar de kleine was ook al 1,5 dus zo klein niet meer, Ik heb toen eigenlijk helemaal geen last van stuwing gehad ookal zat ik nog op ongeveer 4 voedingen per dag! Succes iig heb je eraan gedacht om contact op te nemen met HA, VK, ofzo?

Morgen moet ik al naar de HA voor een aanhoudende verkoudheid van onze kleine meid. Ik wil dan nog wel ff vragen of zij nog een oplossing hebben.

Volgens mij is dat inbinden een trucje van vroeger en is het achterhaald.
Bij borstvoedingsinformatie-avonden wordt uitdrukkelijk gezegd dat je tijdens het voeden je borsten niet moet indrukken met je vingers om te zien of je kindje goed drinkt. Omdat dat borstontstekingen kan veroorzaken als je de melk-doorloop belemmert.

Ik vraag me af wat dat inbinden met de borstklieren doet als het gaat om ontstekingen.

Ik zou het gewoon eens afwachten hoeveel stuwing je hebt bij het afbouwen. Bij mij stopte de melkproduktie van de een op de andere dag toen ik besloten had om af te gaan bouwen. Mijn lichaam had zoiets van “Oké, wil je gaan stoppen, dan kap ik er gewoon meteen helemaal mee”. Geen moment stuwing gehad.

Groetekes, Sje

Inbinden nog nooit van gehoord. Toen ik wilde stoppen moest ik dat gewoon rustig afbouwen volgen CB eens in de zoveel dagen een voeding weglaten. Aangezien ik het beu was heb ik dat een beetje versneld gedaan. Binnen een week was ik er dan ook vanaf. Maar goed, ik had ook niet zo’n hele goede productie.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik heb het eigenlijk ook niet afgebouwd,

ik had dan wel een goede melkproductie maar ik zat er zelf helemaal doorheen,
was zo blij dat ik nu iemand anders even de fles kon laten geven, zat toen ook nog op 8 voedingen om de 3 uur en ik was elke keer wel een half uur tot uur bezig, voordat hij verzadigd was en dan ook nog verschonen ed…

In het begin heb ik gewoon eerst savonds een bv laten vallen en snachts ook de fles en op een gegeven moment ben ik overdag ook gewoon de fles gaan geven, heb wel een keer stuwing gehad terwijl het geen etenstijd was maar toen heb ik eenmalig even wat afgekolfd en dat bij de volgende voeding gegeven. Ook ben ik in die periode weleens wakker geworden in een plas bv ^^.

Gewoon kijken naar je lichaam hoeveel je al kan laten vallen, dan kan het binnen een dag of een week of iets over zijn en anders kan je ook je dochter met de fles geven en als jij ‘vol’ zit een beetje afkolfen niet alles want dan maakt het systeem net zo hard weer bij aan, maar totdat het weer wat ‘lichter’ voelt en wat je afkolft kun je dan evt. als nog aan je dochter geven.

Heb ook weleens gehoord over borst/speen verwarring??? heb ik trouwens geen last mee gehad, maar het is misschien iets om in je achterhoofd te houden.

Ik had ook een goede productie, maar toch had ze er niet genoeg aan.
Ze is nu 5 maand en had nog 8 voedingen op een dag. Ze is een echte groot verbruiker . Ik moet stoppen omdat zij niet verzadigbaar is en ik te hard afval. Met de diëtiste al wat aan proberen te doen maar ik blijf niet op gewicht. Waarschijnlijk heb ik hierdoor wel een goede productie (goede hoeveelheid) maar is het niet voedzaam genoeg.

Verwarring tussen speen en tepel heeft ze nooit gehad. Ze heeft de borst altijd goed gepakt en drinkt uit de fles ook perfect.

ton ik stopte heb ik de eerste avond 1x afgekolft en daarna nooit meer ;ast gehad
ik had ook te weinig voeding vandaar dat ik moest stoppen want damian lag anderhalf uur aan en een half uur niet dus was geen doen meer

ik heb bv gegevn tot brandon 3 maand was alleen er kwam niet meer genoeg uit voor hem dus zijn we langzaam overgegaan naar de fles
ik kreeg het advies om een strakke bh aan te doen snachts om de productie te vermideren heb het alleen niet hoven doen want naar een week was het helemaal op

wel hebbe we veel problemen gehad met de overstan van borst naar speen hij kon der niet echt aan wennen nou moet ik zeggen dat ik een tepelhoedje heb gebruikt weet niet of het daar mee te maken heeft gehad

Ik ben ook van de ene op de andere dag gestopt met borstvoeding te geven, als mijn borsten dan op springen stonden dan kolfde ik ze een beetje af en ook als ik onder de douche stond dan duwde ik wat melk er uit om de druk er af te halen. Niet te veel omdat dan de productie hoog blijft, maar net dat de druk er af was. Succes er mee

Danielle is geboren op 11-1-2010

het advies van VK was hier ook afbouwen, met ongeveer 1 voeding per week. Dat vond ik ook veel te langzaam gaan, dus heb sneller afgebouwd. Afkolven als je op knappen staat ( melk wel bewaren voor je kindje!! alles wat ze nog krijgen is natuurlijk mooi meegenomen. Zonde om weg te gooien) en dit heb ik zo steeds wat verlengd. Eerste dag na 5 uur, 2e dag na 7 uur etc etc. Zo was ik er ook binnen anderhalve weer helemaal vanaf. Ook hier werd idd de tip gegeven om een strakke BH te dragen

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Het afbouwen gaat heel goed. Gister had ik nog behoorlijk last van stuwing en pijn, maar dat is vandaag al een heel stuk beter. Dat gaat veel sneller dan ik dacht.