Inbakeren

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een dochtertje van 7 maanden. Vanaf haar 3de maand doe ik haar half inbakeren ( fleece dekentje opgevoud in een driehoek, zodat je de twee flappen kan gebruiken om haar handjes recht naast haar te houden en dat ze niet met haar handjes in haar ogen wrijft. ) CB had verteld dat we ermee moesten stoppen op het moment dat ze begint te draaien. Ze kan wel half draaien ( nog niet naar buik draaien) maar als ze ingebakerd is ( op mijn manier dan ) kan ze geen kant op.

Omdat ze dus al ingepakt zit in een dekentje kan ik haar geen slaapzak aandoen. Probleem is nu dat ze heeeeel sterk is met haar benen, waardoor ze elke keer het dekentje wat over haar beentjes ligt, eraf schopt, en dus met blote voetjes slaapt als ik het dekentje niet rechttrek.

Ik weet niet of er iemand ervaring mee heeft, maar heeft iemand tips voor mij om haar te leren dat ze ook zonder dat de handen vast zitten ook kan slapen. Ze kan ik geen geval in slaap komen als haar handjes vrij in de lucht zijn

alvast bedankt,

groetjess,

Melek

Hoi

Ik heb hier geen ervaring mee maar het lijkt mij dat je een probleem hebt gemaakt door haar niet zelf te laten proberen slapen zonder dat haar handjes zijn ingepakt.
Ze is dit nu zo gewent dat het me erg moeilijk lijkt het nu voor elkaar te krijgen dat ze met vrije handje sgaat slapen.misschien kun je haar iets in haar handjes geven bijv een knuffeltje ofzo zodat ze iets in haar handjes voelt.

gr diana

melekim onmiddelijk stoppen met inbakeren je mag maar tot 6 maanden een kind in bakeren is mij verteld destijds je kind moet het tochleren om niet meer ingebakerd te zijn

Gewijzigd door - lieke33 op 06 Apr 2008 09:48:49

hoi diaan,

Ik wist niet dat dit zo lang zou duren, het begon allemaal toen ze 2.5 a drie maanden was. Als maar wrijven in haar oogjes als ze slaap had. toen werkte het half inbakeren, ik heb haar nooit helemaal ingebakerd. trouwens als ze wakker is kan ze zich makkelijk los krijgen uit de positie.

Ik weet ook niet hoe ik dit ga oplossen, vandaar dat ik naar tips zocht… knuffels heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar toch bedankt.

Lieke, het is zo dat de meeste baby’s vanaf 6 maanden kunnen draaien en als ze ingebakerd zijn kunnen ze zelf niet meer in een ander positie krijgen. De mijne kan nog maar net half draaien, maar dan heeft ze haar handjes al vrij… als ze (nogmaals half) gebakerd is kan ze geen kant op. Als ik merk dat ze ingebakerd van rug naar buik draait dan kap ik er ook meteen mee…

tipsss pleaaseeee…

hoi Lieke,

Ik baker niet in hoor…even een foutje denk ik.

Hoi Melek,

Begrijp ik je goed dat je bedoeld dat je dochtertje onophoudelijk in haar oogjes wrijft?
Ze zal toch moeten leren los in slaap te komen,nu nog inbakeren kan heel gevaarlijk zijn ook als het maar half is,als ze een keer niet los kan komen en wel draait…nou ik zou het niet willen meemaken dat je je baby zo in het ledikantje vindt!
Ik snap je probleem wel maar een oplossing vinden is heel moeilijk omdat ze het al zo lang gewent is.
misschien kun je haar sokjes om haar handjes doen???

gr diana

sokjes…hmm ik zal het morgen overdag proberen… dan zal ze ook moeilijk met haar speentje zal spelen ( jaaaa, speentje is het volgende ) maar eerst moet ze weten dat ze ook met handjes los kan slapen.

Diaan, bedankt voor de tip

oke graag gedaan
ik hoop dat je even laat weten hoe dat is gegaan
en wat is er dan met haar speentje?

gr diana