Inbakeren

hallo,

Omdat mijn mannetje zo weinig slaap krijgt ben ik begonnen met inbakeren,5 minuten geleden voor het eerst.
hij huilt wel even maar met steeds langere pauzes,ik hoop dat dit helpt.
is het de bedoeling dat dit inbakeren vaste prik wordt,dus bij elk slaapje en is dit niet heel zielig voor zo’n kleintje?
het lijkt namelijk zo zielig en nu voel ik me daar weer zo rot over,ik zit ook gewoon niet lekker in mijn vel!
Alvast bedankt voor jullie hulp.

groetjes diana

Net boven dit topic zie je staan Leden / Zoek / FAQ

Type bij Zoek inbakeren in en je krijgt heel veel topics over inbakeren. Mogelijk vind je daar al interessante informatie.

Groetekes, Sje

hoi Diana,

Wij hebben ook het inbakeren gedaan. Omdat onze dochter veel huilde en oververmoeid raakte.
Wij deden het bij alle slaapjes zodat de doeken bij het slaapritueel hoorde.
Het ziet er erg zielig uit maar de kindjes vinden het niet erg hoor ze vinden die geborgenheid van je baarmoeder hierin terug. Ik heb dit de eerste paar keren ook met tranen in mijn ogen gedaan, omdat het er zo zielig uit ziet.
Eerst deden we het met lakens en toen ik merkte dat het zo goed ging heb ik zo’n bakerzak gekocht. ideaal!!! Lieke sliep echt 4 uur aan een stuk.
Tegen mij vertelde ze dat je het een paar maanden zo moet doen maar toen wij merkte dat het echt beter ging hebben we eerst 1 slaapje afgebouwd en zo naar alle slaapjes afgebouwd. Wel gebruiken we nu een slaapzakje en echt het gaat prima.
Toen lieke zoveel huilde zat ik ook niet lekker in mijn vel en kwam nergens aan toe en had geen tijd meer voor me zelf. ben naar huisarts gegaan en die zei meteen ga maar inbakeren en echt het bracht rust!!! voor lieke en mij.
Onze huisarts zei zelfs, eigenlijk moeten ze dat altijd doen de eerste weken bij pasgeborenen, nou dat zegt genoeg. Het is ook niet niks voor zo’n kleintje ineens in zo’n grote wereld. Wel moeten we nu echt regelmaat aanhouden anders gaat het fout. Is niet altijd gemakkelijk maar wij en lieke voelen ons daar prettig bij.

Echt diana je zult merken dat het baat heeft en je krijgt zelf ook je rust!!!
En in slaap huilen mag, heeft lieke ook lang gedaan en nu niet meer.
Het komt echt goed!!!
Heb je nog vragen vraag gerust in ben expert geworden in inbakeren hahahah

heel verhaal geworden maar hopelijk kun je er wat mee.

groetjes en succes Gytha

Hoi Gytha,
ik probeerde je te mailen maar ik geloof dat het mislukt is.
Djayden is 10 weken en omdat hij zo weig slaap krijgt ben ik het gaan proberen.
als ik mijn man heb opgehaald om 11 uur en we zijn weer thuis legde ik Djayden aan en hij viel in slaap maar legde ik hem in zijn bedje dan werd hij wakker met als gevolg dat ik tot half 2/half 3 met hem zat.
Zo krijgt hij steeds minder slaap.ik dacht dat hij heel hard zou gaan huilen maar ik moest het gewoon proberen.hij huilde even en viel toen in slaap.
Ik ben wel erg onzeker ondanks dat het mijn tweede is en zit ook net goed in mijn vel,ik hoop dat het beter gaat als hij beter slaapt en zo blijft de schade wel beperkt natuurlijk.
het lijkt gewoon echt zielig,net een coconnetje,maar als hij het prettig vindt voelen…
hoe lang heb jij ingebakerd?

gr diana

Ik ben begonnen met toen lieke 6 wken was en heb dit denk ik zo’n 4 weken alle slaapjes gedaan. (geadviseerd wordt om dit langer te doen) Toen telkens 1 slaapje afgebouwd. Ook in de kinderwagen lag ze ingebakerd.
Hopelijk reageert jou zoontje er ook zo goed op en krijgen jullie rust.
Je kunt ook eens kijken op inbakeren.nl daar heb ik toen veel nuttige informatie gevonden.

Je kunt me altijd mailen hoor.

groetjes gytha

Hoi,

ik zal daar ook eens op kijken dan.
overdag slaapt mijn manneke slecht maar sávonds na zijn badje en s’nachts wel goed,kan hij dan gewoon in zijn slaapzakje of toch ook inbakeren?

gr diana

hoi diana,

Lieke sliep na 23.00 ook prima tot de volgende morgen.
Maar we hebben haar toch ingebakerd ook in het slaapje dat ze goed sliep.
Zeker om de doeken vertrouwd te maken.
Als laatste hebben we de nacht afgebouwd, en ging prima.
Lieke sloeg zichzelf steeds wakker. sliep daardoor maar 15 min steeds. en was dan huilerig omdat ze oververmoeid was.
Nu gaat het echt prima.
Gebruik je lakens om in te bakeren of bakerdoeken?

groetjes Gytha

hallo diana

ik heb het niet gedaan het inbakeren had wel de doeken en had het geleerd maar ik heb t met rust en regelmaat gedaan…
ik moet wel zeggen ik hoor echt veel goede reactie’s over het inbakeren hoor
maar ik vond het ook zielig en vooral omdat reno al heel vroeg duimde en daarom had ik het zo geprobeerd.
hij sloeg zijn eigen ook wakker maar hebben hem op zijn buik te slapen gelegd en dat ging wel goed
wij kunnen nog niet veel weg met hem omdat hij echt rust en regelmaat nodig heeft en als ik hem elke keer uit zijn slaapjes hou dan word hij echt vervelend
dus hebbe wij er maar voor gekozen om zoveel mogelijk met hem thuis te zijn en als we weg gaan dan zorgen we altijd dat we hem op bed kunnen leggen anders dan is t geen doen met hem
ik zat er ook helemaal doorheen op den duur wij liepen weken lang met hem op onze arm hij huilde heel veel
gelukkig is dat nu een stuk minder en als hij straks wat minder slaapt dan is t ook makkelijker om met hem weg te gaan maar nu voorlopig maar niet teveel met hem doen kan hij niet tegen tegen die prikkels
ik zou zeggen als je er een goed gevoel bij hebt bij het inbakeren zou ik het zeker doen en goed volhouden en dan weet ik zeker dat je al snel verandering merkt
een uitgerust kind is tenslotte een stuk gezelliger

groetjes mirelle
en succes ermee

hier ook zo net als bij mirelle,

Lieke is ook erg prikkelbaar slapen doet ze gelukkig overal als ze maar in een bedje ligt. als ze niet naar bed kan is het huilen. dus wij hebben altijd en overal een campingbed bij zodat ze niet uit haar regelmaat hoeft.
Laatst waren we wezen winkelen en lieke ging mee, sliep een uurtje in kinderwagen maar is voor haar te kort, is dan niet uitgeslapen maar het ging goed tot we thuis waren.
Ze was te moe om in slaap te komen thuis. en bleef maar huilen. Ze moest volgens mij al die prikkels verwerken!!! dat was me een dagje. We deden haar hier geen plezier mee. dus wij blijven ook zoveel mogelijk bij de deur of nemen een bedje mee.
Relle, jou verhaal klinkt me bekend in de oren!!! Misschien als ze wat ouder is dat het beter gaat. hopen we want het is niet altijd leuk en makkelijk.

groetjes Gytha

hoi

ik gebruik lakens voor Djayden want ik heb geen bakerdoeken.
Ik heb hem net voor de tweede keer ingebakerd en hij viel direct in slaap.
Kann het kwaad als ik hem vavanond toch gewoon in zijn slaapzakje doe?
En duimen doet Djayden ook maar omdat ik een schoolgaand kind heb kan ik hem weinig rust bieden,ik denk dat het dan gewoon beter gaat door het inbakeren omdat hij anders helemaal niet veel slaapt en hierdoor blijkbaar wel.
Ik dacht misschien door hem overdag in te bakeren en s’nachts gewoon in zijn slaapzakje,krijgt hij hierin ook een structuur en weet hij het straks ook?1

gr diana

hoi diana

ja ik heb altijd vernomen dat je als je er mee begint dat je het ook echt bij elk slaapje moet doen …
ik kan het wel begrijpen wat je bedoelt met de rust bieden en ik denk dat het daarom voor jou ook niet echt verkeerd zal zijn om om djayden in te bakeren maar dan zal ik het wel consequent doen anders heeft het geen effect als je het de ene keer wel doet en de andere keer niet

heb jij het erover gehad eigenlijk op het cb want dat haal ik er niet uit
ik heb toen de doeken gehaald hier bij thebe en ik moest helemaal een handtekening en al hebben dat ik het had geleerd om reno in te bakeren anders kreeg ik ze niet eens mee
weet niet of dat altijd de gang van zaken is

groetjes mirelle

hoi mirelle,

Ik heb het op het cb geleerd en ze zei dat ik katoenen of flanellen doeken kon gebruiken.
Als ouders zijnde ben je natuurlijk wel zelf verantwoordelijk voor je kleinte dus als ik al zou twijfelen of ik het verkeerd zou doen zou ik het niet eens doen.
Ze leerde me het op een eenvoudige manier:laken aan de bovenkant ietsjes omvouwen en dan je baby erop leggen met zijn schoudertjes op de rand,eerste armpje naast zijn lichaampje leggen doek omslaan en onder het andere armpje door,evt.rest doek onder het ruggetje,tweede armpje ook naast het lichaampje en die kant het doek omslaan,vast zetten met tape.
dit heb ik exact zo gedaan.het gaat prima hij slaapt heel goed.

gr diana

hoi diana,

Zo heb ik het ook geleerd van het cb. en deed het met lakens.
later heb ik via internet de bakerdoeken gekocht. is makkelijk en zo gebeurt.
Net of je ze in het slaapzakje legt. Ik zou hem echt ieder slaapje inbakeren omdat het anders misschien geen effect heeft.
Fijn dat het zo goed gaat zeg!!!

Groetjes Gytha

Hallo,

nog even een vraag,zo onzeker als ik ben!
Djayden geeft helemaal geen geluid als ik hem ingebakerd heb.
ja,vanmiddag even een kreet en daarna…muisstil,geen enkel geluid.
is dit dan een teken dat hij het prettig vindt?of geeft hij zich gewoon gewonnen omdat hij geen kant op kan.
ik moest hem vanavond zelfs wakker maken voor zijn badje en voeding.

gr diana

hallo diana

ja idd zo had ik het ook geleerd
nee het is ook zo dat als je twijfelt het niet zou doen maar vroeg me het alleen af omdat ik er eigenlijk van stond te kijken dat je helemaal een handtekening moest hebben als je ze ging kopen vandaar …
maar toen ik reno had ingebakerd was hij ook gelijk helemaal rustig je zag de rust gewoon over zijn gezichtje komen om het zo maar te noemen.
ik heb het dan wel niet gedaan maar ik hoor wel als ze er eenmaal aan gewend zijn dat ze idd zo rustig zijn en dat ze het echt fijn vinden .
alleen naar 3 dagen of zo kunnen ze een terugslag krijgen maar dat zul je uiteraard ook wel weten
ben blij dat het zo goed gaat en heel veel succes ermee en hoop dat je kleine mannetje zo meer rust krijgt.
en dan heb je een lekker vrolijk mannetje thuis

groetjes mirelle

Hoi Diana,

Geef niks als je onzeker bent hoor, ben ik ook met nieuwe dingen en daar is dit forum fijn voor.

Ik denk echt dat hij zich prettig voelt, lieke maken wij sinds het inbakeren ook altijd wakker bij alle slaapjes. Lekker toch!!!

Er kan inderdaad nog een terug slag komen maar die was hier ook snel voorbij.

Geniet ervan

groetjes gytha

Hoi,
Djayden heeft idd een terugslag vandaag want hij wil niet veel slapen vandaag.
Misschien is het wel snel weer over.
Hij weet ook steeds zijn rechter armpje los te krijgen maar desondanks slaapt hij daarom wel,hij zuigt o[p zijn duimpje(dat ruikt naar melk daarom weet ik dat hij erop heeft liggen sabbelen.)
Ik ben erg blij met jullie reacties,bedankt

gr diana

hoi diana,

fijn toch dat we je kunnen helpen!!

ja een terug slag hebben ze allemaal maar gaat echt weer over.
Gewoon even doorgaan en doorbijten en dan komt het goed.
Lieke duimde nog niet toen ze ingebakerd lag nu wel!!
Misschien kun je toch de bakerzak proberen zitten ze net wat strakker in en er zitten voorgevormde schoudertjes in en kun je ze lekker strak inwikkelen.
Maar als ze willen duimen wordt het lastig.

succes en even doorbijten kan goed zijn dat het morgen weer een stuk beter gaat.

Groetjes Gytha

Hallo

Ik ben er weer met een nieuwe vraag.
Ik 'baker’nog steeds maar als ik Djayden nu naar bed breng en ik leg hem erin trekt hij hele grote ogen en begint te huilen.
Als ik weg ben valt hij wel vrij snel in slaap.
WEat zal dit dan weer betekenen.
Bij mijn eerste was ik niet zo onzeker maar lijkt wel of ik onzeker ben bij alles wat ik doe.

gr Diana

Hoi Diana,

Denk dat dit een teken is va in slaap huilen.
Als ik bij lieke op de kamer nog wat aan het rommelen ben slaapt ze ook niet maar huilt ze.
zo gauw ik de deur dicht doe is het over en slaapt ze.

Gaat het nu beter met hem??

groetjes gytha