hoi Diana,
Wij hebben ook het inbakeren gedaan. Omdat onze dochter veel huilde en oververmoeid raakte.
Wij deden het bij alle slaapjes zodat de doeken bij het slaapritueel hoorde.
Het ziet er erg zielig uit maar de kindjes vinden het niet erg hoor ze vinden die geborgenheid van je baarmoeder hierin terug. Ik heb dit de eerste paar keren ook met tranen in mijn ogen gedaan, omdat het er zo zielig uit ziet.
Eerst deden we het met lakens en toen ik merkte dat het zo goed ging heb ik zo’n bakerzak gekocht. ideaal!!! Lieke sliep echt 4 uur aan een stuk.
Tegen mij vertelde ze dat je het een paar maanden zo moet doen maar toen wij merkte dat het echt beter ging hebben we eerst 1 slaapje afgebouwd en zo naar alle slaapjes afgebouwd. Wel gebruiken we nu een slaapzakje en echt het gaat prima.
Toen lieke zoveel huilde zat ik ook niet lekker in mijn vel en kwam nergens aan toe en had geen tijd meer voor me zelf. ben naar huisarts gegaan en die zei meteen ga maar inbakeren en echt het bracht rust!!! voor lieke en mij.
Onze huisarts zei zelfs, eigenlijk moeten ze dat altijd doen de eerste weken bij pasgeborenen, nou dat zegt genoeg. Het is ook niet niks voor zo’n kleintje ineens in zo’n grote wereld. Wel moeten we nu echt regelmaat aanhouden anders gaat het fout. Is niet altijd gemakkelijk maar wij en lieke voelen ons daar prettig bij.
Echt diana je zult merken dat het baat heeft en je krijgt zelf ook je rust!!!
En in slaap huilen mag, heeft lieke ook lang gedaan en nu niet meer.
Het komt echt goed!!!
Heb je nog vragen vraag gerust in ben expert geworden in inbakeren hahahah
heel verhaal geworden maar hopelijk kun je er wat mee.
groetjes en succes Gytha