hallo,
wij zijn sinds deze week begonnen met inbakeren omdat ons zoontje echt heel veel huilde, niet alleen kon zijn/liggen en al helemaal niet meer zelf in slaap kon komen. ook had hij veel last van buikkrampjes en spugen.
ik moet zeggen dat ik het resultaat verrasend vond. wel is het heel lastig om hem te laten huilen.
een paar vraagjes.
na hoeveel tijd dat hij huild gaan jullie even een aai over de bol geven?
timo huild nu naar een paar dagen meestal nog maar 2 minuten, en daarna is het af en aan 15 minuten. maar hij is vaak na 45 minuten of een uur nog wel aan het kraken en piepen. ik laat hem nu maar gewoon liggen, en spiek af en toe, maar soms valt hij pas in slaap na een uur, hoe ging dit bij jullie?
als we boodschappen gaan doen of gaan wandelen, moet hij dan ook ingebakerd worden of zouden jullie hem “los” in de kinderwagen en het autostoeltje leggen zodat hij gewent blijft aan inbakeren in het bedje? en haal je hem na de wandeling (er van uit gaan dat hij in slaap is gevallen hopelijk) er uit en baker je hem dan in of laat je hem verder slapen in de kinderwagen.
en ga je alleen met hem op pad as hij zeg maar weer naar zijn bedje zou moeten, of haal je hem ook wel eens uit zijn bedje of stop je hem in de kinderwagen zonder te spelen (misschien is dat het handigste is hij ook og niet echt moe?)
we zijn pas maandag begonnen, maar hebben zaterdag een verjaardag waar we wel graag heen willen. hij kan daar wel rustig liggen op een kamer. ik wil hem dan ook inbakeren. is het handiger om hem dan in de kinderwagen te leggen of in een groot bed?
timo drinkt wel korter sinds we inbakeren. we doen meestal gelij voeden als hij wakker wordt en soms laat hij na 5 minuten al los. hij draait dan heel erg als of hij zich aan het uit rekken is. vaak zit er ook een gaapje bij. dan verschonen we hem, neem ik hem mee naar beneden en doen we de 2e borst. hier licht hij dan soms ook maar 7 minuten aan, probeer echt of hij niet nog meer wilt maar hij neemt gewoo niet. is dit kort of komt dit jullie beken voor?
ook slaapt timo nu echt heel veel, ten minste hij is heel veel in zijn bedje.
vaak komt er dus na de 1e borst al een gaapje (die ik nog een beetje negeer) en na de 2e voeding begint hij meestal na 5 minuten of weer te gapen of te jengelen. en dan gaan we weer naar boven. is dit normaal voor een baby van 5 weken of wel erg kort?
sorry een hele boel vragen. ik vind het ook vooral moeilijk om te beslissen wanneer hij nou wakker genoeg is. hij wordt natuurlijk tusendoos ook wakker en dan kraakt en piept hij altijd wat. soms denk ik dat hij wakker is en dan ga ik praten tegen hem en dan doet hij net zo hard zijn ogen weer dicht.
ale met al kan hij nu wel een paar minuten alleen in de box spelen en dat kon hij eerst niet. maar dat huilen en het lange wakker zijn voordat hij echt gaat slapen vind ik ngo steeds lastig.
ben benieuwd naar jullie antwoorden. alvast bedankt.
groetjes dineke en timo