Inbakeren en uitgaan

tja die topics adviesen bevallen me zo goed dat ik gewoon weer een nieuwe ben opgestart! Voor mijn gevoel werkt het inbakeren bij onze zoon erg goed… hij huilt veel minder en slaapt hierdoor meer. Is maar één voeding wakker …!!

nu vraagje:
bij het inbakeren is het rimte/patroon (huilen/fles/box/slapen etc) heel belangrijk maar wat als ik nu naar een verjaardag wil en hem mee wil nemen? en de opa’s en oma’s die om 20 uur komen om effe met hun kleinkind te knuffelen… wat moet ik dan ?? wil er niet paniekerig mee omgaan en ze dus die vrijheid geven om hem te knuffelen alleen is ben ik (doordat hij al weken huilt) bang voor terugslag…

wie heeft er tips???

Hoi,

Heel herkenbaar deze situatie. In het begin probeerde ik ook mij in alle bochten te wringen. Met als gevolg dat ik kribbig deed tegen het bezoek en Puch uit haar doen was. Op een dag heb ik haar ritme aangehouden en pech voor de familie. Ik zei altijd om 19.00 uur ligt ze in bed. Wil je haar zoen kom dan voor die tijd. Ik heb mij er strikt aan gehouden, Soms wat onbegrip, maar wanneer ik het uitlegde snapten ze het wel.
Naar een verjaardag od bezoek deed ik alleen 's ochtends of 's middags, vaak na haar 2e slaapje zodat ze de derde in de wagen ofzoiets kon doen.

Volg je hart.

Groetjes Loes

oja hier ook zo geweest hoor.
Soms best moeilijk want lieke sliep nergens alleen in een bed. maakte wel niet uit welk bed als ze maar een bed had. Niet in auto-of kinderwagen of op schoot ging echt niet.
Als wij weggingen nam ik altijd een campingbed mee en als het haar bedtijd was ging ze gewoon naar bed ook bij bezoek. (nu trouwens nog)
Soms erg verevelend, voor mij niet maar ik kreeg ook vreemde reacties van ach hou ze toch op! etc etc.
Lieke werd ook erg chaggie als ze niet naar bed kon en moe was. Dus die ging gewoon naar bed.
En voor familie ook pech hoor ik zei lieke gaat om 19.00 naar bed en kwamen ze later helaas dan! Ik wilde me perse aan dat ritme houden, ook bij de oma’s als die oppaste. Maar lieke gaf heel goed zelf haar ritme aan. huilen was hup naar bed.
Soms wel erg moeilijk geweest voor omgeving maar daar zat ik niet veel mee! Het is ons kind en wij kijken naar haar!

groetjes GYtha

hoi hoi

Hier ook het zelfde (nog steeds) met julia die zit in een ritme en haar er uit halen is GEEN optie!!!

In het begin vond ik het ook heel erg moeilijk al dat commentaar maar heb altijd naar mijn meisje gekeken. Ik sta bij mijn schoonfamilie nog steeds wel bekend om een pietlut met julia maar pech dan…

Julia wil ook alleen maar slapen in een bedje en het 1e jaar eigenlijk alleen maar op haar eigen kamertje wat soms wel lastig was maar heb het er allemaal voor over.

Ik ga nog steeds naar huis op verjaardagen als julia moe is ('s avonds) zodat ze lekker naar haar eigen bedje kan en tussen de middag slaapt ze tegenwoordig ook wel ergens anders als het er maar wel donker is en redelijk stil anders doet ze nog geen oog dicht.

Luister naar jezelf en je eigen gevoel jij bent de gene die dagen met een kind zit wat helemaal over zijn toeren is en niet die andere mensen.

groetjes titsia

Hoi,

Wij hebben aan iedereen die met ons te maken kreeg uitgelegd wat voor principe inbakeren is en dat rust en regelmaat de grootste insteken er achter zitten.

Daarom was er bij ons een duidelijke regel. Is het tijd om te slpaen dan ging ze slapen was het tijd om te eten kreeg ze eten was het tijd voor even spelen wakker zijn mag iedereen haar knuffelen en met d’r spelen. maar weer tijd voor slapen jammer dan ging ze gewoon naar bed. We hebben ook heel bewust de eerste twee weken geen bezoeken afgelegd en het bezoek thuis beperkt. Is niet aleen rustiger om aan het inbakeren te wennen maar ook erg prettig voor je zelf naar die huil maanden kom je even echt tot rust. Na die tijd spraken wij zoveel mogelijk af op de slaap, eet en speel en slaap tijden. Wij hadden wel het geluk dat ze erg goed slaapt in de auto. Maar meestal probeerde we het zo te plannen dat we na het eten aanreden en haar daar in eigen campingbedje ingebakerd kon slapen op een zo rustig mogelijke plaats soms was er tijd om nog even wakker te blijven. Als we lang moesten rijden plande we dat in de tijd dat ze moest slapen.

Het ging goed. Ook zorgde we dat we ergens niet te lang bleven dus niet de hele dag van 8 tot 24 uur. Als we uitwilde dan kwam mijn moeder oppassen. Zij had het inbakeren aangeleerd en durfde dat ook uit te voeren. Mijn schoonouder waren een beetje huiverig waren bang het te strak te doen.
We zorgde wel dat ze de eerste maand thuis was als we zelf weg gingen later heeft ze ook gewoon gelogeerd bij mijn moeder. Zij hield dan hetzelfde ritme aan.

Het is je een beetje aanpassen maar dan heb je wel een leuke baby er voor terug.
Maar de aanpassingen vallen reuze mee als je ze maar duidelijk doorvoert.

veel succes groetjes

lon106