Inbakeren en regelmaat

we zijn gister naar cb geweest met onze dochter myrthe van 8 weken.met haar is alles prima,goed gegroeid en alles ok,ook heeft ze haar 1e prikjes gehad,snik.nu gaat het met mijzelf wat minder vind het heel moeilijk om een ritme aan te houden voor myrthe en ze is erg druk met haar armpjes enz en we gaan beginnen met inbakeren heb van cb het boekje van ria blom meegekregen regelmaat brengt rust en inbakeren brengt rust…ik vind het heel moeilijk om haar te horen huilen en dat komt ook omdat ik niet lekker in mn vel zit,en ga nu volgende week 1x in de week naar huisarts om met haar gesprekjes te hebben zodat ik mezelf weer beter voel.vind het zo erg wil alle goeds voor myrthe maar soms wordt t me allemaal ff teveel en barst dan in tranen uit…moest dit ff kwijt.oja myrthe slaapt nog beneden overdag wat dus ook eigenlijk niet meer moet

meid toch,

vervelend zeg hopelijk vindt je snel je rust.
inbakeren helpt echt, hebben wij ook gedaan en echt een wondermiddel.
lieke sliep in eens 4 uur.
ze was ook erg beweegelijk. ziet er zielig uit maar als het helpt!!!
zelf vinden ze het echt fijn. lieke kon niet meer zonder haar inbakerzak. nu gaat het goed zonder zak gelukkig.

meid wens je alle succes en hopelijk voel je je snel weer de oude zodat je lekker kunt genieten van je kleine spruit.

groetjes gytha

Hoi

Ik weet helemaal hoe je je voelt hoor. Toen ik 8 jaar geleden mijn dochter kreeg heb ik me ongeveer een jaar lang vreselijk rot gevoeld. Je bent gewoon volledig de regie over je leven kwijt en je weet ook niet goed hoe je met je kleine baby om moet gaan. Goed van je om een afspraak te maken bij de huisarts hoor. Ik heb het gewoon allemaal voor me gehouden en daarom heeft dat gevoel waarschijnlijk ook zo lang geduurd bij me. Je groot houden heeft echt geen zin en dat hoeft ook helemaal niet. Het is ook allemaal niet zo makkelijk en ook niet altijd leuk hoor en als je dat gewoon accepteer ben je al een eind op de goede weg.
Dat is ook de rede dat we zolang gewacht hebben met een 2de kindje omdat ik bang was dat ik me weer zo zou voelen.

Gelukkig is dat nu niet zo al hoewel ik het soms wel erg zwaar vind vooral als ik te weinig slaap heb. Nu is het alleen zo dat ik het gewoon aan geef als ik het ff niet trek en dan de kleine even bij mijn ouders breng of ik ga lekker een dagje winkelen met een vriendig ofzo.

Nanik bewoog ook heel veel met haar handjes en sliep alleen hele korte slaapjes en toen ben ik ook gaan inbakeren en bij ons hielp dat ook heel goed dus gewoon proberen. En die regelmaat krijg je er ook wel in hoor. Wij hebben het boek “de babyfluisteraar” van tracy Hogg hier staan ook een hoop bruikbare tips in die ons goed geholpen hebben

Succes hoor

Bianca

Oh meid toch dit is echt vervelend voor je, maar een troost “ik heb hetzelfde gehad”. Niet dat mijn dochter niet goed sliep ofzo, gelukkig geen problemen mee gehad, maar ze was 5 weken te vroeg en het overviel me allemaal een beetje. Je denkt dat je er helemaal klaar voor bent, maar 5 weken te vroeg en eigenlijk een geplande keizersnede ivm stuitligging, viel het mij allemaal nogal koud op mijn dak. Had nog lekker weken willen rusten en de nodige dingen willen doen. Ze deed het wel goed, maar begon heel veel te spugen en had diarree (topic vindt je nog wel ergens). Was radeloos. Heel naar gevoel had ik, durfde in het begin ook bijna niet alleen met haar te zijn omdat ik bang was dat ik iets niet goed zou doen en ze heeft ook twee keer een ademstop gehad (stikte 1,5 na de voeding in haar eigen spuug) heel naar allemaal, maar geloof me, aan dit komt een eind. Als je je draai hebt gevonden en je bakert je kleine meid in en ze is rustig, dan wordt jij dat vanzelf ook. Geloof me maar ! Komt allemaal goed, maar ook dit is een fase en vergeet niet dat alle vrouwen die zeggen dat ze gelijk op een roze wolk zaten niet altijd de waarheid spreken, want voor elke nieuwe moeder is het nieuwe fase in haar leven en ook die staat helemaal op zijn kop. Rust maar lekker uit op de momenten dat het kan en hoop dat je iets hebt aan de gesprekken met je huisarts. Succes meid en sterkte

hee meiden hardstikke bedankt voor jullie lieve reakties!doet me goed.we hebben haar vanmiddag na haar fles ingebakerd en direkt in bed gelegd omdat ze gewoonweg erg moe was,en ze viel als een blok in slaap jee weet niet wat me overkomt…zat voorheen de hele dag met haar op schoot omdat ik gewoonweg niet wist wat te doen…we proberen dit vol te houden,en hopenlijk gaat het beter en gaat ze binnenkort misschien ook wel langer slapen snachts…ik maak haar niet wakker om te spelen na de fles om dat ze gewoon omviel van slaap dit is toch oke?om haar dan direkt in bedje te doen?bedankt meiden erg lief allemaal…xxx ilona

tuurlijk is dat goed,
bij de eerste vermoeidheids tekenen deden wij haar inbakeren en naar bedje.
zou haar lekker laten slapen ze wordt echt wel vanzelf wakker.
Echt een wondermiddel he? Wij deden de eerste week haar inbakeren met stukken lakens en dat beviel zo goed dat we een bakerzakje hebben gekocht!! Die zijn wat makkelijker aandoen.
Ik was in het begin dat we lieke hadden ook erg onzeker, doe ik het wel goed???
Wilde niet slapen en liep er de hele dag mee rond. Ik had geen rust meer en geen tijd meer voor mezelf en ook lieke had geen rust. Ook al had ik ze bij me ze sliep geen oog!!! Het viel me allemaal zo tegen! De huisarts adviseerde me om in te bakeren (zei zelfs dat moeten ze de eerste weken eigenlijk altijd doen bij pasgeborenen!, was er zo’n voorstander van.) en sinds dien is het nu een echte slaapkop geworden. Dus het komt echt allemaal goed!!! Geloof me!! Alleen als ze uit haar ritme gehaald wordt gaat het ook meteen fout.

volg je moedergevoel en het komt echt goed.

groetjes gytha

Ik heb bij Jeske een basisritme… Ik wijk er soms van af (zonder protest van haar kant) en tot nu toe gaat het prima…
Ook was en ben soms nog onzeker… Doe ik het wel goed? Ben ik wel een leuke mama?
Soms valt het me wel zwaar… Jeske was de komende jaren nog niet in planning en ik had nog wel wat langer ‘jong’ willen blijven…
Maar sinds Jeske er is, is het ook alsof het nooit anders geweest is… Ze hoorde er meteen bij…
Ik vind het alleen zo jammer dat ik wat dat betreft niks aan mijn moeder kan vragen… (ze is 3 maanden voor ik zwanger raakte plotseling overleden) En ik mis haar soms zo verschrikkelijk… Gelukkig kan ik het wel aan mijn vader vragen, maar voor het gevoel is het niet hetzelfde…

Sorry, moet even een potje janken…

Maar goed, om even op het onderwerp terug te komen… Jeske bepaalt in feite haar schema… Ik merk meteen aan haar wanneer ze honger heeft of slaap… Het is ook bijna altijd op dezelfde tijden (met hier en daar een verschil van een half uur)… Ik mag in mijn handjes knijpen met zo’n lief en makkelijk meisje…