Afgelopen donderdag ging ik met Max en Eva boodschappen doen. Ik waagde het erop en deed Eva geen luier aan. Moest ze in de AH plassen, dus ik helemaal naar een kassiere en vragen waar de wc was. Die was in het magazijn. Ze komt die WC binnen en zegt meteen: ‘Ik hoef niet te plassen’. Dus ik zeg: ‘Ok, weet je dat zeker? Niet in je broek doen dan he?’ Een minuut later staan we bij de taart en ze zegt: ‘Ooooo, daar gaat mijn plas!’ en ja hoor…ze plast in haar broek. Met een jurkje aan, dus het liep zo in gootjes weg achter de taartcounter! Iedereen zag het. Gelukkig reageerden de mensen gewoon aardig, zo van: ‘Oh, ongelukje!’ Eva stond er ongelukkig bij te kijken, helemaal met natte slippers. In de AH kwamen ze met een enorm schrobapparaat aanzetten en het plasje was zo weg. Maar goed, ik vind het niet erg dat het gebeurd is, maar ik vind het minder tof als ze daar volgende keer weer plast. Dan denken ze ook: doe een luier aan. Toch? Hoe lossen jullie dit op? Je moet toch een keer de gok wagen? Maar Eva heeft al vaker in een winkel geplast en ze kunnen beter meteen de schrobber klaarzetten als zij komt!
Ze plaste ook 2x expres in de tuin. Eén keer in haar broek en 1x gewoon op de stenen toen ze even geen broekje aan had. Ik ben niet boos geworden, maar zei wel dat ik het minder vond en dat ze op het potje moet plassen. Zelfde met poepen. Laatste keren keurig op de pot (‘Mama, kijk, net een frikandelletje!’ en daarna gewoon weer vrolijk in haar luier! Ik vind het soms best raar dat ze het de ene keer (meestal) prima doet en daarna weer helemaal niet?
Groetjes Rainbow