In slaap vallen-probleem

ik heb een vraagje over mijn zoontje. Hij is 9 weken. Om 22u krijgt hij zijn laatste fles (nutrilon ar ivm reflux). Dan slaapt hij meestal tot een uurtje of 2-3 waarna hij wakker wordt van een vieze luier. Na deze verschoond te hebben kan hij niet meer zelf in slaap geraken en huilt hij. Leg ik m bij mij dan slaapt hij tot een uur of 5. Het is dus niet van de honger dat hij wakker wordt maar echt van de vieze luier.
Overdag beetje hetzelfde verhaal: hij slaapt prima in, wordt na een uurtje of anderhalf wakker, wil spelen, maar kan dan niet meer slapen en wil ook niet meer wakker blijven tot de volgende fles. soms slaapt hij wel na een kwartiertje gehuild te hebben.
Ik ben nu sinds enkele dagen begonnen met de 3r’s en zie overdag wel wat resultaat, maar 's nachts niet. Overigens vind ik het 's nachts ook erg moeilijk om m even te laten huilen, overdag gaat dat beter.

Gewijzigd door - Asje op 05 Mar 2010 13:10:14

Mijn zoontje sliep met 9 weken de nacht echt nog niet door.
Het kan dus best zijn dat hij wel wat honger heeft. Als je hem bij jou in bed neemt voelt ie zich ook getroost en stil je daarmee zijn honger misschien ook een beetje.

Ik laat mijn zoontje s’nachts ook niet huilen, daar heeft niemand wat aan wat dan zijn er 3 mensen die niet kunnen slapen…Ik geef altijd gewoon wat voeding of lauw drinken waarna hij weer lekker gaat slapen.

Misschien helpt anders een fopspeen om hem weer in slaap te krijgen? (mijn zoontje wilde die nooit maar zag bij baby’s van vrienden altijd wel goede resultaten, na wat sabbelen vielen ze zo weer in slaap)

Heb je zicht op waarom hij niet uit zichzelf in slaap kan komen? Is ie gewoon klaar wakker, of maait ie met z’n armen waardoor ie zichzelf wakker houdt? Je zou namelijk nog kunnen overwegen om te starten met inbakeren, (in overleg met consultatiebureau of kinderarts). Dan kunnen kinderen vaak makkelijker aan de slaap toegeven, ook overdag en het is ook goed bij refluxklachten.

Hoop dat je er iets aan hebt!
Succes
Groetjes Carolien

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 04 Mar 2010 12:47:12

Oh brrrr, inslapen.
Inslapen is voor dieren die heel oud en ziek zijn. In slaap vallen is voor wakkere kindjes.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Mar 2010 12:19:04

Ik denk ook dat je zoontje gewoon trek heeft hoor rond die tijd! Probeer gewoon eens een voeding te geven, merk je vanzelf of hij daarna lekker verder slaapt. Alles beter dan hem bij jou in bed te laten slapen! Is voor jezelf maar ook voor hem niet goed/veilig lijkt mij. En inderdaad, een fopspeentje kan ook wonderen doen!

Succes!

Groetjes Annemiek

mee eens met de rest. mijne is al 13 weken oud en nog steeds komt hij om 3 uur snachts. de ka vertelde mij dat hij echt van de honger wakker wordt. dus ben nu van plan om hem weer te voeden snachts. tot nu toe altijd de speen gegeven sliep dan wel een uur door maar werd dan weer om 4 uur en dan weer om 5 uur wakker dit ging door tot 6 uur/voedingstijd. ik leg hem dan nu om 19.00 uur in bed na zijn laatste voeding. al die weken voor niets de speen gegeven en iedereen wakker gehouden. het is beter als je ook gewoon voedt om 3 uur. als je dat niet doet krijg je ook een wakkere baby voor de rest van de dag. dit werd mij verteld door de ka. ik geloof er heilig in dat het wonderen zal doen als ik het voortaan anders doe. hoop dat je wat aan mijn tip hebt. anders blijf je bezig succes

dank jullie wel voor de tips, dus toch maar weer gewoon voeden.
Overigens was ik er wel vergeten bij te vertellen dat hij de 2 weken ervoor rond half 4-4u kwam voor een voeding, en dat dus nu vervroegd is.
Vanavond meteen proberen, kijken hoe t werkt… In ieder geval bedankt!

hi Ineke, heb gisteren overdag een extra fles aangeboden en toen sliep hij ineens door tot 5uur! nadat ik zijn speen heb gegeven heeft hij gerust doorgeslapen tot 6 tot zijn voedingstijd. dit zal met de dag later worden denk ik, maar het werkt wel. zo te zien had mijn kleine gewoon honger en was niet tevreden met 4 flesjes! ik zou zeggen probeer het gewoon en laat vooral weten hoe het bij jou is gegaan. ben benieuwd.

groetjes selma

hoi Selma,
goed idee, mogelijk helpt t. vandaag in ieder geval wel zijn badje vervroegd. (voorheen deed ik dit voor zijn laatste voeding, maar moest ik hem telkens wakker maken) dus nu na de voorlaatste voeding gedaan en kijken hoe dat gaat.
Ben benieuwd. Maar jouw tip is in ieder geval ook een goeie. bedankt in ieder geval en hopelijk wordt t bij jou elke dag later inderdaad.
groetjes

Wat bij allebei mijn kindjes helpte was een slaapzak, met 7 weken sliepen ze allebei door de hele nacht.

Dus ik denk dat het door te slaapzak komt en daar ging nog een lakentje overheen.

9 maanden banner