In slaap krijgen/ nu gekregen!

Hoi allemaal,

Damian is net een jaar en we zijn eigenlijk sinds we een groot bed hebben van alle slaapproblemen af. Alleen komt er nu een nieuw probleem. Hij gaat 's avonds altijd heel lekker slapen als hij zijn fles op heeft maar meneer heeft besloten geen fles meer te willen. Als hij ook maar 1 slok melk binnenkrijgt gaat hij gelijk weer kokhalzen. Dit duurd nu al een week en we zijn dus ook alweer een week aan de andel om hem in slaap te krijgen. Hoe gaan we dit oplossen want dit is niet de bedoeling. We willen dat hij gewoon weer lekker in zijn eigen bedje in slaap valt. Hem in bed leggen en weg gaan heeft geen zin want hij heeft ook ontdekt hoe hij eruit kan komen. Heeft er iemand misschien tips???

Gewijzigd door - mellanie op 17 Nov 2010 21:07:36

Begrijp het niet helemaal…
Hij wil dus geen fles maar ook niet zonder fles gaan slapen?

Tja als hij geen fles wil deze ook zeker niet geven. Rond deze leeftijd gaan kinderen je ook weer meer uitproberen. Dus misschien meneer toch op bed leggen en vertellen dat hij moet gaan slapen (bed ritueel) en dan toch weggaan. Gaat hij roepen etc dan negeren. Oh wat een rot woord hé … maar wel het wondermiddel wat na moeilijke week zijn werk doet!

Heeft hij slaapzak aan in bed? Dit bemoeilijkt het hem om eruit te komen…

Slaapzak heeft hij inderdaad aan. Toch wet hij hoe hij uit bed kan komen. Het probleem alleen is hij wil geen fles maar als hij slaapt wel. Zonder die fles komt hij echt de nacht nog niet door. De fles van half 11 is er pas af en we hebben het ook zonder deze fles geprobeert maar dan is het 3 uur in de nacht. Het laten gaan heeft geen nut want meneer trek gewoon alle lades van zijn comode leeg. We hebben er al van die kindersluitingen op gehad maar die trekt hij kapot en dan krijgt hij de lades dus toch weer open.

Wat een boeffie…

Slaapzak achterstevoren aan? Idee? en de fles beneden geven voor hij naar bed gaat? Misschien idee? Dan heeft hij hem toch gehad en is zijn maag gevuld.

Zit zomaar even mee te denken hoor…

Hartstikke middenin een sprong! Plus: uitproberen rond het jaar!

Zie het topic van Rinske over “Nu niet willen slapen”. Ik zou dreigen met terugzetten van het ledikantje. Hij vindt dat grote bed superinteressant en terug in het ledikantje zal een straf zijn.

Als je het ledikantje niet meer hebt, zou ik een campingbedje neer gaan zetten.

Groetekes, Sje

Het ledikantje staat er nog maar dat werkt echt niet meer. Dreigen is inderdaad wel een idee. Zoals je al eerder hebt gezegt hij begrijpt een hoop want als ik vraag of hij een koekje wilt loopt hij al naar de kast Denk dat ik dat morgen maar eens ga proberen dat als hij zich als een baby gedraagt ook weer in het babybedje moet. Misschien dat dat gaat helpen thanks

Kan best hoor dat dat dreigen helpt. En desnoods ook echt een keer terugzetten in dat ledikantje. En laat dan maar een poosje huilen! Dan weet-ie wel dat je serieus bent en dat-ie niet met je moet sollen.

Groetekes, Sje

Het is gelukt. Hij is in zijn eigen bed in slaap gevallen zonder!!! zijn fles. Het was wel even brullen geblazen maar we hebben vol gehouden en binnen 10 minuten sliep hij. Het werd ineens erg stil en toen lag hij lekker op zijn buikje te snurken.
Ben nu wel benieuwd hoe het de rest van de nacht gaat. Wat denken jullie die fles nog maar in zijn slaap geven of toch niet?

Ik zou het toch even afwachten. Als hij wakker wordt, kun je altijd nog wat geven. Nu krijgt Merel sinds 9 maanden al geen laatste fles meer, dus ik heb niet zoveel ervaring.

Groetjes Natasja

Ja dit zou de fles van half 8 zijn. We zijn pas sinds kort gestopt met de fles van half 11 die we op advies van het cb toch weer hadden ingevoerd. We kijken het inderdaad wel even aan. Als hij wakker wordt is de fles zo klaar(is een pyamapapje of gewone melk want flesvoeding moet hij echt niet meer) en anders zien we het wel vannacht. Ben morgen gelukkig vrij.