In slaap huilen

Demi huilt zichzelf altijd in slaap, overdag en 's avonds. Zo zielig! Ook al is ie heel erg moe. Ik denk: ga toch lekker slapen, mannetje…
Ik probeer een vast ritueel aan te houden en hem echt in bed te leggen als ie heel moe is (in z’n oogjes wrijft en gaapt), maar het is standaard eerst ± 15 minuten huilen.
Kan ik hier wat aan doen? Wordt dit langzaam minder of blijft dit zo?

Saskia

Lilypie Kids birthday Ticker

kan heel goed zijn dat dit voorlopig zo blijft. het is voor hem puur het verwerken van de dag. ik heb ook eens ergens gelezen dat zeker zo’n 15 minuten huilen voor het in slaap vallen heel normaal is. kan me voorstellen dat je het zielig vind, ik heb het hier gelukkig (nog) niet. maar ik zou m gewoon maar lekker even laten gaan, ik zag ook in een ander topic dat er eentje zichzelf in slaap zingt. oke klinkt wel wat leuker natuurlijk maar het is wel om dezelfde reden.

liefs,
Rinske

Dat klinkt inderdaad een stuk gezelliger, zingen!

Ik laat hem inderdaad gewoon maar huilen. In het begin ging ik na een tijdje bij hem kijken, maar dan begon ie weer harder te huilen. Ik zet nu z’n mobiel aan en leg z’n lapje op z’n hoofd. Hij valt gelukkig wel na een poosje in slaap. Ook slaapt hij heerlijk door 's nachts, dus ik heb geen klagen hoor! Ik vind het voor hem alleen zo zielig…
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben met het afreageren. Hij huilt overdag heel weinig en dat hebben ze toch even nodig…

Lilypie Kids birthday Ticker

precies maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dan toch die ‘moederdrang’ hebt om m te gaan troosten…maarja als je het daar dan eigenlijk alleen maar weer erger mee maakt. ik mag hier gelukkig zeker niet klagen, Lindsey speelt zichzelf altijd in slaap en vervolgens kreunt ze even en dan is ze diep in slaap.
en wat je ook zei van een vast ritueel dat is altijd goed, dan kunnen ze alvast aan het idee wennen dat ze daarna naar bed gaan.
dus je doet het gewoon hardstikke goed hoor!

liefs,
Rinske