In slaap huilen

hallo ik wilde weten als een baby zich in slaap huilt doet hij dat dan bij elk slaapje of niet bij elke slaap kan het ook af en toe zijn??.

[/url]

en mama van de tweeling Max en Romy van 22.09.2008

Hoi,

Bij onze zoon (ruim vijf maanden oud) is het heel wisselend: de ene keer geen kik en de andere keer toch wel een paar keer terug moeten om te troosten. Dat is hier in ieder geval heel normaal!

Groetjes!

Geen peil op te trekken!

Als je alles uitgesloten hebt (vieze luier, koorts, dat soort dingen) en de handjes zijn geen verkrampte vuistjes maar gewoon open dan gewoon lekker laten huilen voor het slaapje. Ze moeten prikkels kwijtraken die ze door de dag heen gekregen hebben. Er bestaat een schema met verschillende standen van de handjes tijdens huilen/slapen. Je kunt blijkbaar aan de handjes zien wat de gemoedstoestand van je kindje is.

Zoek via Google maar eens op de trefwoorden baby lichaamstaal en dan krijg je heel wat resultaten waar je mogelijk wat aan hebt.

Als wij willen afreageren dan gaan we een uurtje sporten of in de tuin werken, babies kunnen dat niet. Die kunnen alleen maar liggen, slapen, drinken en poepen. Dus ze zoeken een andere manier om af te reageren. Daar is dat huilen voor.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Nov 2008 11:59:59

hallo

Onze zoon huilt zich ook vaak in slaap. Marijn wil alles horen en zien dus krijgt veel prikkels overdag. Na een minuut 5 a 10 slaapt hij. Ik ga vaak 1 keer kijken of hij echt slaapt omdat hij het meestal bij elke slaapje doet maak ik me hier geen zorgen om.

Groetjes Monique

9 maanden banner