In slaap huilen baby

hi Linda,

Mijn zoon Ilya is nu ook 12 weken en het lukt mij nu pas om hem af en toe overdag n zijn wieg te laten slapen. De eerste weken van zijn leven heb ik hem heel veel in de draagdoek gedragen om hem lekker te laten slapen. Mijn gevoel was dat hij nog veel veiligheid nodig had hier op aarde en daarom dicht bij zijn moeder wilde zijn. Ook nu nog valt hij in zijn wieg alleen in slaap als hij eerst bij mij in mijn armen heeft gelegen. Ik vertrouw er op dat dit steeds makkelijker zal gaan naar mate hij zich veiliger voelt. De overgang van baarmoeder naar aarde is voor het ene kindje denk ik makkelijker dan voor het andere kindje.
Maar het zijn zeker zware maanden tot nu toe…ik hoop iedere week dat het beter zal gaan. Maar ik hou vertrouwen! Hoe gaat het ondertussen bij jou?
Groet, Andrea

ps. we zijn nu 2 weken verder en hij slaapt overdag heerlijk in z’n wiegje en steeds langer! We zijn wel overgestapt op hypoallergene voeding, want hij bleek toch nog veel last van zijn darmpjes te hebben. Dat werkt dus blijkbaar ook goed :-0!

Gewijzigd door - AndreaD op 29 Mar 2012 08:56:46

Hier ook een baby die overdag niet in zijn wiegje wil slapen. Meestal lukt 1 slaapje wel in de wieg maar de rest van de dag niet, hij is nu 3 weken oud en slaapt ook in een puckababy. Als ik met hem ga wandelen slaapt hij wel in de kinderwagen maar de ochtendslaap en de late middagslaap lukt niet in zijn wiegje. Ik leg hem dan vaak in de kinderwagenbak beneden want ook hier rent een peuterpuber rond van 2 jaar en 4 maanden en ik wil ook niet om de haverklap naar boven rennen om hem te troosten want dat vind ik niet leuk voor mijn dochter en bovendien kan ik zelf dan ook weinig doen. Laten huilen werkt niet, hij slaapt echt niet. Beneden ligt hij heerlijk in de kinderwagen, dommelt af en toe en ligt soms lekker wakker te kijken. Er zal toch neem ik aan wel een keer verandering in komen? Vind hem ook wel erg veel wakker voor 3 weken. Avond en nacht ook hier geen probleem. Slaapt nacht nog niet helemaal door maar ben vanaf vandaag omhoog gegaan met voeding en nu om de 4 uur. Dus vanavond om 23.00 uur nog een voeding en dan hopen dat hij wel doorslaapt. Gaf hem tot gisteren nog om 22.00 uur een voeding maar die dronk hij nooit leeg omdat hij in slaap valt. Ook de nachtvoeding was half leeg drinken en dan diep slapen. Kennen jullie dit ook toevallig?

Inbakeren helpt heel goed. Ik laat mijn kind ook huilen… Op bed hebben

Ze rust.beneden niet.

e]
Hier ook een baby die overdag niet in zijn wiegje wil slapen. Meestal lukt 1 slaapjnUe wel in de wieg maar de rest van de dag niet, hij is nu 3 weken oud en slaapt ook in een puckababy. Als ik met hem ga wandelen slaapt hij wel in de kinderwagen maar de ochtendslaap en de late middagslaap lukt niet in zijn wiegje. Ik leg hem dan vaak in de kinderwagenbak beneden want ook hier rent een peuterpuber rond van 2 jaar en 4 maanden en ik wil ook niet om de haverklap naar boven rennen om hem te troosten want dat vind ik niet leuk voor mijn dochter en bovendien kan ik zelf dan ook weinig doen. Laten huilen werkt niet, hij slaapt echt niet.nU Beneden ligt hij heerlijk in de kinderwagen, dommelt af en toe en ligt soms lekker wakker te kijken. Er zal toch neem ik aan wel een keer verandering in komen? Vind hem ook wel erg veel wakker voor 3 weken. Avond en nacht ook hier geen probleem. Slaapt nacht nog niet helemaal door maar ben vanaf vandaag omhoog gegaan met voeding en nu om de 4 uur. Dus vanavond om 23.00 uur nog een voeding en dan hopen dat hij wel doorslaapt. Gaf hem tot gisteren nog om 22.00 uur een voeding maar die dronk hij nooit leeg omdat hij in slaap valt. Ook de nachtvoeding was half leeg drinken en dan diep slapen. Kennen jullie dit ook toevallig?

[/quote]

Wat ik meestal doe is max 10 minuten laten huilen. Vaak slaapt hij voor de 10 minuten. Als hij dan niet slaapt (of hij wordt tussendoor wakker) geef ik hem een speen en leg mijn hand op zijn hoofd, andere hand op z’n buikje. Wordt hij heel rustig van en slaapt dan vrijwel altijd weer in.

mijn dochter heb zicht eigen ook altijd in slaap gehuilt, soms duurde dat wel 30 min voordat ze sliep.
in begin had ik het er heel erg moelijk mee en ook elke keer haalde ik er uit, wat natuurlijk fout is je moet haar gewoon lanten liggen anders moet ze de ritueel weer helemaal op nieuwe doen.

Hoi…,

Dit is inmiddels mijn tweede kindje en vind het nog steeds moeilijk hoor om te laten huilen om te slapen… Het ligt inderdaad eraan hoe ze huilen…maar wennen doet het niet en iedere keer is het weer een uitdaging om toch niet in te grijpen en moet ook zeggen dat ik bij de eerste wel strenger was. Maar ik merk nu bijvoorbeeld dat ik al een paar dagen bij Maria iets te soepel ben geweest…mevrouw slaapt liever overal als het maar niet in haar bed is…In je armen lijkt ze wel in een ‘coma’…zodra haar billen matras van wiegje voelen is ze klaaaaaaaaar wakker!!!

Vanaf morgen toch maar weer strenger en ook in bed laten slapen en niet zoals hiervoor al een paar dagen gedaan bij de een op de arm en dan weer in de maxi cosi…

[/