In ogen zitten en wang kapot krabben

Max zit de laatste tijd heel veel in zijn oogjes. Hij wrijft erdoor met zijn handje en knijpt dan zijn oogjes dicht. Hij zal dan wel moe zijn, maar hij deed het eerst nooit? Hij krabt daarbij ook nog eens heel zijn wangen en voorhoofdje kapot! Hij lijkt wel een zeerover. Hij heeft allemaal rode strepen en schrammen in zijn gezichtje, het ziet er niet fraai uit. Ik heb zijn nageltjes geknipt en gevijld, maar het zijn net mesjes. Ik ben bang dat hij er littekentjes van overhoudt of dat hij vlakbij zijn oogje krabt omdat hij daar dus continu zit te wriemelen. Wat kan ik meer doen aan dat krabben dan de nageltjes kort houden? Max heeft geen uitslag ofzo, dus waarom hij zichzelf zoveel krabt???

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tim deed dit ook toen hij de leeftijd van Max had. Geen idee waarom, maar hij had ook veel krasjes in zijn gezicht. Zo deed hij het dagen niet en dan ineens weer wel. Ik maakte me er toen ook druk om dat hij er littekens aan overhield. Maar ik kan je geruststellen, want de krasjes waren altijd binnen een paar dagen weer weg. Het was hier echt een periode en daarna was het over.

Groetjes,
Sandra

Hier ook met damian Ik heb ze zo gevijlt dat er zo wat niks meer aan zit
Want zijn gezichtje wat ook helemaal kapot echte hele grote korsten zaten op zijn gezichtje.
Je kan trouwens ook wat sokjes over zijn handjes doen
lekker warm en hij kan 's nachts niet meer open krabben
en overdag zie je het wel haal je zijn handjes voorzichtig steeds weg

Groetjes

Hier ook herkenbaar op die leeftijd en ik wilde ook de tip van de sokjes geven! Of het gezichtje insmeren met een creme of vaseline wilde hier ook wel helpen.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Het krabben van Max wordt steeds erger. Hij krijgt nu ook van de droge plekjes in zijn gezichtje en het ziet helemaal rood! We doen hem nu sokjes om zijn handjes, maar zodra hij de kans krijgt, krabt hij weer! Hij heeft een beetje van die schuurplekjes nu. Wat kan ik hier aan doen? Gezichtjescreme werkt niet en de Weer en Wind-creme van Weleda ook niet. Het is echt superdroog, met allemaal velletjes. En schrammen. Het ziet er niet mooi uit!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Misschien kan hij niet tegen die zalfjes die je gebruikt?
Hoe vaak gaat Max in bad? Als hij elke dag in bad gaat, moet je hem even een poosje wat minder in bad doen. Dat wil nogal eens helpen.
Wij hadden het namelijk in het begin ook met Sylvie. Zij mocht toen maximaal 2 keer per week in bad en het heeft enorm geholpen!
Verder misschien een beetje olie in het badje doen.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 09 Jan 2011 13:15:49

Heb je die gezichtscreme van Neutral, Rainbow? Ik zou niet met geparfumeerde zalfjes van bv. Zwitsal smeren; die creme van Neutral werkt hier altijd goed.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Inderdaad wat Mriek zegt dat is een hele goede!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

het kan ook een soort van eczeeem zijn wat erg jeukt en waardoor hij dus nog meer gaat krabben. Ik zou het even door een huisarts laten bekijken.

mama1980