In hoeverre staan stimuleren

Lindsey heeft het staan dus goed gevonden. tenminste dat wil zeggen wanneer ze zich aan mijn of Daan z’n handen kan optrekken. vervolgens staat ze best goed en kan ze het ook goed volhouden. alleen begint ze al wel vrij snel te wiebelen op d’r benen. nou snap ik dat ze nog niet de volledige controle over d’r spieren heeft. maar nu vraag ik me dus af of je dit dus kan trainen door d’r regelmatig te laten staan en zo ja hoe lang en hoe vaak het goed is. als het aan Lindsey ligt trekt ze zich de hele dag aan m’n handen op.

liefs,
Rinske

Wij hebben dit nooit gestimuleerd, ondanks dat Tim het ook heel leuk vond om zich aan ons op te trekken. Het enige wat we op een gegeven moment wel eens deden was zich aan ons laten optrekken als hij op de commode lag. Dan hield ik mijn handen voor hem en die pakte hij dan en dan ging hij staan. Maar goed dit deden we af en toe, maar ook niet altijd. Hij vond het in ieder geval helemaal leuk. Ging helemaal lachen van trots als hij dan stond.
Maar wij hadden zoiets van als hij er aan toe is om te gaan staan dan doet hij dat vanzelf wel. Tim was 9,5 maand toen hij zelf in de box was gaan staan.

Groetjes,
Sandra

[img]http://lb2f.lilypie.com/N9bVp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Morgan trokken we inderdaad ook op op de commode en soms op de bank, maar we hebben haar zelf der gang laten gaan en ze is zelf gaan staan en ook steeds langer. Dus ook niet echt gestimuleerd (wat een rotwoord zeg). Ze doen het wel als ze er aan toe zijn.

Groetjes,

Michèle

Ik sluit me aan bij de anderen. Eva vindt het leuk om op je schoot te staan, dus dat ‘trainen’ we af en toe. Maar als ik haar op de grond wil laten ‘lopen’, trekt ze haar beentjes in. Dat is voor mij een teken dat ze niet wil en dus doe ik het dan niet meer. Een beetje oefenen ok, maar ik denk ook dat het beter is om af te wachten tot ze het echt uit zichzelf doet en dat ze niet teveel geholpen moet worden!

Groetjes Rainbow, trotse mama

kan me daar idd wel in vinden. wil ook niet dat d’r spieren overbelast raken ofzo. maargoed zodra ik dus bij d’r zit en ze mijn handen ziet begint ze gelijk naar m’n handen te graaien om zich dus op te trekken. zou ik dit dan ook wat meer af moeten houden of dan maar lekker laten staan. pfoe lastig hoor begin weer behoorlijk te twijfelen telkens over wat nou het juiste is om te doen.

liefs,
Rinske

zo af en toe is niet erg, maar ze moet ook zelf gaan doen. Morgan stond ineens in de box. Dus af en toe gewoon laten modderen. Voor je het weet staat ze de salontafel leeg te klauwen

Groetjes,

Michèle

haha fijn vooruitzicht ja dan wordt t echt tijd om alles babyvrij te maken haha

liefs,
Rinske

Ja, als ze zelf aanstalten maakt, zou ik lekker meedoen als ik jou was. Maar als het initiatief bij haar ligt is het wel het best denk ik. Als ze het doorkrijgt is het het leukste wat er is en zal ze overal aan op willen trekken. Dan kun je gaan oefenen met aan twee handen lopen. Dat is wel lastig voor ze om zelf te proberen. Langs de bank is dan nog wel moeilijker. De drive om te leren is bij kinderen (babies zijn ze nog eigenlijk he?) heel erg groot, dus als ze iets kunnen krijgen ze er geen genoeg van.

Maar goed, je weet het, ik zeg eigenlijk alleen hoe wij het doen / deden en hoe het bij Nora werkt. Dus ik heb niet de waarheid in pacht.

Lilypie - Personal pictureLilypie

Seth trekt zich ook al op aan je handen vanaf 3 maanden, en je merkt dat hij echt steeds sterker wordt. En die blije kop die er dan bij trekt, is toch geweldig. Als ze het leuk vind om te doen gewoon laten, toch?!
De ene baby vind dit interessant en de andere weer wat anders.

Maargoed, dit is alleen maar hoe ik erover denk, he

Liefs, Anne

ik vroeg me hetzelfde af Rinske,
maar wat wij tot nu toe doen is hetzelfde als rainbow.
rico die staat ook graat of op de grond of op schoot en springt dan vooruit om vooruti te komen, maarja ga er niet als een halve zool achteraan door half krom te moeten staan en daarbij, lijkt me dat ook niet echt slim.
sommige mensen zeggen dat je dat niet moet forceren om kinderen te laten staan, tuurlijk nooit forceren maar ik vind dat er niks mis mee is om af en toe te helpen en te oefenen /trainen zoals je het ook kunt noemen.
dat de beenspiertjes zachtjes aan wat sterk worden ofzo
nouja hij wil het graag dus ga het hem ook niet ontnemen. doe het alleen niet wanneer het hem altijd uitkomt want dan staat hij de hele dag.
doe het 1x per dag ofzo met m en dan maar een paar minuten.

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />