In het donker of licht slapen?


#1

ik wilde graag weten of jullie je kleintjes in het donker of licht laten slapen??
en waarom??

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090129/rnkc.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/pl55p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 01 Feb 2009 18:01:37


#2

Zowel 's nachts als overdag doe ik het rolgordijn dicht. In het begin liet ik het overdag open (zodat hij kon wennen aan verschil tussen dag en nacht), maar dan sliep 'ie totaal niet. Dus nu ook overdag dicht (verduisteringsgordijn) en geen problemen meer. Hij slaapt goed nu.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#3

ja ik heb het ook altijd zo gelaten dat ik alles open hield s’avonds dicht.
nu nog steeds ook om dezelfde rede als jij ivm dag en nacht ritme.
maar ik weet niet of ik het nu moet veranderen of niet, opzich doet ie het goed zo maar ik wist niet of het wat uitmaakte…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#4

Overdag liet ik de gordijnen open en na de laatste voeding lagen ze volledig in het donker. Wij hebben ook nooit iets van nachtlampjes gehad ofzo.
Zo vroeg mogelijk aan dag-/nachtritme laten wennen. Anders gaan ze straks 's nachts gezellig liggen kletsen en snurken ze overdag.

Groetekes, Sje


#5

overdag en 's avonds de rolgordijnen dicht. Overdag komt er dan genoeg licht door.

Voor de eerste nacht thuis vertelde de kraamverzorgster dat het handig was een klein lampje te hebben, natuurlijk omdat dan 's nachts als ze kwam de grote lamp niet aanhoefde. Wij, nog helemaal ondersteboven van ons kleine wonder, hadden dit maar half half gehoord. Daarom hadden we de eerste dagen 's nachts een lampje aan. Na een paar dagen begon het ons te dagen dat dit misschien niet de bedoeling was!! Haha, tja jonge ouders

Liefs Tams


#6

haha ja hij heeft winnie the pooh gordijntjes die zijn wel wit met print erop dus komt wel vaak licht binnen.
na de voeding van 7 uur heb ik ook alles dicht Sje omdat hij juist na 7 uur goed slaapt (8 uur ong gaat hij dan slapen) het is dan nu winter en dus donker om die tijd maar toch het is gewenning en daarbij woon ik in een flat waar een licht pal voor rico’s kamer schijnt dus moet toch maar dicht dan.
het zal dan wel goed zijn zo.
maar soms wil ie echt niet slapen overdag en dan doet mijn vriend het rolgordijn omlaag omdat ie dan beter in kan slapen. maar dat is 9 van de 10x niet nodig

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#7

Mijn ervaring is, is dat als ze eenmaal het dag- en nachtritme te pakken hebben het gordijntje overdag ook dicht kan. En dan komt er overdag natuurlijk wel meer licht binnen nog dan 's avonds en 's nachts.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#8

Wij doen ook altijd het gordijntje dicht (het verschil merken ze echt wel hoor… overdag komt er meer licht door dan snachts) … hier hoorde het ook bij het slaapritueel… Samen gordijntjes dicht en lekker slapen …En het werkt prima! Kreeg met inbakeren wel advies om ze overdag open te houden en snachts alleen dicht maar nooit naar geluisterd eigenlijk (hoezo eigenwijs?)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#9

Wij doen overdag open en 's nachts dicht en ik doe hem open en dan zeggen we even de buitenwereld gedag ook. 's avonds doet pappa hem dicht en mamma stopt in.

Groetjes,

Michèle


#10

Wij hebben vanaf het begin zowel overdag als s’nachts als hij ging slapen de gordijnen dicht gedaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#11

Ook wij hebben de gordijnen altijd dicht wanneer onze kleine gaat slapen. Het zijn geen verduisteringsgordijnen dus overdag is het wel lichter op zijn kamer. Ik denk dat die kleintjes vanzelf een dag-, nachtritme krijgen. Onze kleine slaapt 's nachts in ieder geval door.
Groetjes


#12

ook hier altijd overdag de gordijnen dicht ( vanaf een maand of 1). Toen ze open waren sliep ze voor geen meter. Gordijnen laten licht door dus ze had wel in de gaten dat het dag was. Wel hebben we altijd een nachtlampje aan.