In fles of tuitbeker

hoi allemaal,

Ik ben Lieke tussendoor wat water en diksap aan het geven.
Waar doen jullie dat in?? In een fles of tuitbeker??
Heb vanmiddag een tuitbeker geprobeerd maar hier bijt ze op ipv zuigen.
Als ik het in de fles doe gaat het te snel.

Waar doen of deden jullie dat in?? En zijn er flessen voor sapjes in de handel?

alvast bedankt
groetjes Gytha

Hoi Gytha,

Wij deden dat bij Elke altijd in een flesje met speen.
Ging prima.
Welke speen heeft zij? Speen met 3 gaatjes erin?
Dan zou je de speen met 2 gaatjes weer kunnen proberen en als
die nog te snel gaat die met 1 gaatje.
Wij deden op een gegeven moment een tuitbeker maar ze dronk
hier maar weinig uit.
Ik denk dat Elke nu nog maar sinds een half jaar uit een tuitbeker drinkt.
Ze is nu 2 1/2 jaar.
Elke die beet ook altijd op dat tuitje en heeft ook echt moeten leren
dat ze er anders op moet zuigen dan bij het flesje.

Groetjes Heleen

Hoi Gytha,

Cloé haar neefje is nu 6,5 maand (5 weken ouder dan ons meisje). Hij drinkt sap uit een antilek beker. Kan hij gewoon ondersteboven houden, er komt niks uit, lekker handig. Zo heeft hij geleerd hoe hij moet drinken uit een bekertje. In het begin dronk hij heel weinig, maar al snel had hij door hoe het moest.
We gaan dit volgende week ook bij ons meisje introduceren. Leert ze lekker uit een bekertje drinken.

Groetjes,

Tamara

ik gaf kaitlyn toen die tijd in een advent tuitbeker,zo antilek
en dat ging harstikke goed

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Hoi,

Ja, wij hebben voor Elke ook de Avent antilekbeker.
Wij doen hem 1x per week in de Aventflessensterilisator, zo
blijf hij lekker schoon.

Groetjes Heleen

Ik heb de difrax M speen.
Kan de S nog proberen die is kleiner. Maar ik meen dat hema flessen heeft voor sapjes of heb ik het mis???
Blijf wel de tuitbeker aanbieden om te oefenen.
Lieke pakt hem wel zelf en brengt hem naar haar mondje (zo leuk gezicht he)
Maar dan bijt ze er hard op en komt er niks uit. we blijven maar proberen.
Of misschien de antilekbeker, maar is dit niet hetzelfde als de tuitbeker??
Wat is daar anders aan???

groetjes gytha

Hoi gytha,

Dit is hetzelfde hoor.
Die van Avent zijn trouwens niet echt goedkoop.
Je hebt ook wel andere hoor, voor minder geld.
Hij bevalt ons wel goed!

Groetjes Heleen

Ik dacht datje Diksap pas met zes maanden mocht geven?! Hoe merk je eigenlijk dat ze eraan toe is?

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

dat is een goeie! haha
Lieke is bijna 6 maanden en proberen nu water te geven op advies cb.
Die zeiden probeer maar vast wat water te geven. Of ze er aan toe is geen iedee??
maar ze vindt het wel lekker!!

groetjes Gytha

Hallo Gytha,

Het zou een gat in de markt zijn een flesje voor sapje, want mijn zoontje heeft precies hetzelfde. 1 dag was het uiterst interessant en verder gooit hij hem eerder weg dan dat hij eruit drinkt. Wel heb ik zo’n schattige beker van Avent, wordt aanbevolen omdat het de kleintjes weinig kracht schijnt te kosten om hier iets uit te krijgen, maar dan moeten ze er niet op bijten, zoals onze kleintjes doen.

Ik blijf ook stug oefenen, mocht je iets gevonden hebben, dan weet je mij te vinden he!

PS ik zit op schema, nog even en hij mag zijn groentehap! Gaat goed!

Groetjes Heidi

Gewijzigd door - Heidi&Thies op 13 Nov 2007 16:46:52

hoi heidi,

fijn dat je op schema zit!!! gaat zeker goed komen.

Inderdaad die tuitbekers!!.
maar ga er achterheen volgens mij heeft hema sapflessen.
ik laat het je weten.

groetjes gytha

wat ik deed is eerst de antilek eruit halen…dan merken ze dat er wat uitkomt. Op een gegeven moment hebben ze het opeens door. Er bestaan ook bekers met een flexibele tuit, dat is makkelijker. Vanaf 7 maanden ben ik gaan oefenen met een beker. Ik deed er yoghurt in, dan werd het niet zo’n zooitje wel leuk voor foto’s trouwens!!!
Nu heeft luca nooit meer een antilekbeker… gewoon uit een glas of beker. Oohnee… ik ben aan het liegen soms in de auto krijgt hij die beker mee, als we een lang stuk moeten rijden! Succes!!!

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Lilypie Breastfeeding Ticker

oooh en de antilekbekers van het kruidvat zijn heel fijn… die lekker echt niet! die van de hema lekte bij mij wel

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Lilypie Breastfeeding Ticker

Hoi allemaal,

Ik probeer Tigo ook aan het water of de diksap te krijgen, maar hij wil het niet …Niet uit de fles, niet uit de antilekbeker…Ik geef nu wel eens hele dunne melke (3 á 4 schepjes op 150 ml) om hem er toch aan te laten wennen.
Heeft iemand misschien een tip???

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Van de Hema heb je inderdaad sapflesjes. Als Tom hier uit drinkt gaat het erg snel en verslikt hij zich snel. Ik vindt ze ook niet echt fijn. Ik ga het maar met een gewone beker proberen. Kijken hoe hij dat doet?
Groetjes Bibi

Ik heb voor Iris een anti-lekbeker van Nuby. De tuit is van het zelfde spul als een speen (silicone) maar dan in tuitvorm. Iris drinkt hier heerlijk uit terwijl ze op een andere tuit ook alleen maar bijt. Het mooie is ook dat de handvaten en tuit op de flessen van Avent passen.

Groetjes Monique, mama van Iris

Hoi Gytha,

Zoë is nu 8,5 maand en vindt de antilekbeker nog een beetje eng.
Ik geef haar sap uit een klein Difrax flesje met een gat in het midden, deze is niet te zwaar en kan ze zelf goed vasthouden. Hier zit standaard een S speen op en dit werkt perfect, neem hem ook altijd mee als ik ga wandelen, ligt ze lekker zelf te tutten. Weet je welke ik bedoel?

Groetjes,
Inge

hoi inge,

ik heb ook difrax flessen en alle spenen haha
jij bedoelt gewoon de S speen of niet???
De M heeft ze voor de melk maar die gaat te snel voor water/sap.

groetjes Gytha

Hallo,

Gisteren appelsap gekocht die mag vanaf 4 maanden. Benieuwd of ons meisje het gaat drinken. Moet wel nog zo een anti lek beker halen. Denk dat ik ook voor de nuby ga gaan, we werken ook met avent flessen. Dan is het lekker handing als de handvaten overgezet kunnen worden. Weer iets verder in de ontwikkeling. Ik vindt dat ze zoooo snel groot wordt…

Groetjes,

Tamara