In de poort spelen?

Hi

wij hebben een poort achter en daar spelen kinderen, vanaf 4jaar. buurjongetje van bijna 4 ook. Maar ja, nu hoort mijn zoontje van 3 dat ook, en wil ook de poort in! maar hij is net 2mnd 3 en vind hem eigenlijk te jong. wat lastig is dat zeg. en tuurlijk mogen de kinderen bij ons spelen maar die oudere kinderen vinden het natuurlijk niet stoer om in een tuin te spelen…

help…

x Floss

dat herken ik wij hebben ook een poort die uitloopt op een speeltuin maar hij mag er alleen onder toezicht heen en ik kan en heb niet altijd tijd om met hem mee te gaan dus dan heeft hij simpelweg pech
het is hier ook geen optie om hem alleen met zijn broers te laten gaan want ja die worden afgeleid door de buurtkinderen

daarbij is het al eens bijna mis gegaan met een ander kindje zo nu en dan hangen er vreemde figuren bij het pleintje of in het park die daar niet thuis horen gelukkig is er tegenwoordig extra blauw in de buurt maar ja niet 24 u pd dus als mama tijd en zin heeft gaan we en anders pech gehad

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Als je er geen goed gevoel bij hebt niet doen, hij is nog jong. Heb je er wel zicht op? Anders zou je een kwartiertje kunnen doen, maar dan is het drama denk ik om hem weer binnen te krijgen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wij hebben exact hetzelfde. Nick heeft ook door dat achter de poort de leuke dingen gebeuren. Hij mag buiten de poort spelen als 1 van ons erbij is. Als zijn halfbroertje er is dan is het helemaal feest. Dan mogen wij er de hele dag zo’n beetje bijlopen . Maar ik vind het ook wel weer leuk om hem zo makkelijk te zien spelen met toch oudere kindjes.
Ben ik alleen dan doe ik dat niet. Dan ga ik met hem naar de speeltuin of wandelen. Dan alleen via de voordeur naar buiten en dat weet hij.
Soms staat hij savonds ook wel eens te drammen dat hij buiten de poort wil. Tegenwoordig komt dat zelfs goed uit want dan kan papa mooi tegelijkertijd de hond uitlaten en met Nick naar de speeltuin

Groetjes Bianca

ik zou je kind zeker niet met deze leeftijd al alleen buiten laten spelen.
maar dat is mijn mening.
dan maar niet stoer
over 'n jaartje ofzo lijkt me dat iets verstandiger dan nu
en dan is ie nog net zo stoer
en tot die tijd gewoon in de buurt blijven als hij daar speelt
ga in de deuropening van de poort zitten met een goed boek ofzo.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

ja ik ben ook bang voor vreemde figuren ook al wonen we in een dorp, of dat ie ineens aan het andere kant v.h. dorp loopt. Hij loopt nl erg makkelijk met andere kinderen mee! Je kunt wel afspraken met m maken maar als er iets onverwachts gebeurd zoals een bal over straat of kinderen fietsen weg dan is het beurt denk ik. Heb het vanmiddag even geprobeerd, (steeds kijken)ging eigenlijk wel, maar hij liep ineens in de straat en dat was niet de bedoeling…en hij is natuurlijk nog klein (hoewel hij kwa postuur juist robuust is) maar dan is incasseren nog lastig, want op het kdv laat hij het kaas niet van zn brood eten, speelt ie ook met de grote laat niks afpakken, maar zo vanmiddag had een heeeele grote jongen ineens zn bal gejat, en toen was het mamaaaaa helemaal huilen joh mn hart brak hahaha. samen de bal wezen halen en ging hij wel gelijk naar binnen. eigenlijk zou een leuk speeltuintje de oplossing zijn. maar die heb je hier wel maar niet echt druk bezocht…
bedankt voor jullie advies. ik wacht nog even en anders idd alleen onder toezicht!

x Floss