Dit is een beetje een vervolg op mijn vraag wanneer ik Eva haar yoghurt moet geven.
Ik geef haar rond 18.00 uur haar warm eten, direct gevolgd door 100 cc yoghurt. Die heeft ze nog nooit helemaal opgegeten, meestal 50cc. Op het kdv gaven ze het 's middags en toen at ze het helemaal op. Om 19.00 uur gaat ze slapen, dan is ze echt moe en wil ze ook naar bed toe. In de avond wordt ze sinds we de yoghurt geven wakker en dan heeft ze duidelijk trek. We hebben haar nu iets van melk gegeven, maar daar wil ik niet aan. Ze moet gewoon een vol buikje hebben en blijven slapen. OF water drinken. Na de melk gaat ze direct slapen.
Ik zit er nu een beetje mee wanneer ik wat moet geven, want warm eten, yoghurt EN melk, dat zit wel dicht op elkaar. Dan zou ze 3 dingen binnen een uur krijgen. Eerder warm eten geven is geen optie, dat halen wij niet met werken. Als ze naar het kdv gaat, is het makkelijker. Dan krijgt ze 's ochtends fruit en om 16.00 uur yoghurt, dus dan kan ik haar na het eten nog melk geven en ben ik daar vanaf. Maar ik geef de yoghurt liever als toetje eigenlijk, niet als tussendoortje. Ze moet namelijk ook nog ergens op de dag iets van een Liga ofzo, om haar kauwen te oefenen. Eigenlijk mag ze teveel in een te korte tijd. Hoe doen jullie dat en hoeveel geven jullie?
Sorry als ik in de herhaling val, maar ik kom er even niet goed uit!
Haar schema nog even:
0730: pap
1030: koekje ofzo met wat drinken om te proberen
1200: brood + 150 cc (drinkt ze niet helemaal op)
1530: fruit
1800: warm eten + 100 cc yoghurt
En dan wil ik hier dus eigenlijk een fles van bv 90 cc geven als ‘nachtsnackje’
Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 11 Jun 2009 19:50:04