In de knoop met schema

Dit is een beetje een vervolg op mijn vraag wanneer ik Eva haar yoghurt moet geven.

Ik geef haar rond 18.00 uur haar warm eten, direct gevolgd door 100 cc yoghurt. Die heeft ze nog nooit helemaal opgegeten, meestal 50cc. Op het kdv gaven ze het 's middags en toen at ze het helemaal op. Om 19.00 uur gaat ze slapen, dan is ze echt moe en wil ze ook naar bed toe. In de avond wordt ze sinds we de yoghurt geven wakker en dan heeft ze duidelijk trek. We hebben haar nu iets van melk gegeven, maar daar wil ik niet aan. Ze moet gewoon een vol buikje hebben en blijven slapen. OF water drinken. Na de melk gaat ze direct slapen.

Ik zit er nu een beetje mee wanneer ik wat moet geven, want warm eten, yoghurt EN melk, dat zit wel dicht op elkaar. Dan zou ze 3 dingen binnen een uur krijgen. Eerder warm eten geven is geen optie, dat halen wij niet met werken. Als ze naar het kdv gaat, is het makkelijker. Dan krijgt ze 's ochtends fruit en om 16.00 uur yoghurt, dus dan kan ik haar na het eten nog melk geven en ben ik daar vanaf. Maar ik geef de yoghurt liever als toetje eigenlijk, niet als tussendoortje. Ze moet namelijk ook nog ergens op de dag iets van een Liga ofzo, om haar kauwen te oefenen. Eigenlijk mag ze teveel in een te korte tijd. Hoe doen jullie dat en hoeveel geven jullie?

Sorry als ik in de herhaling val, maar ik kom er even niet goed uit!

Haar schema nog even:
0730: pap
1030: koekje ofzo met wat drinken om te proberen
1200: brood + 150 cc (drinkt ze niet helemaal op)
1530: fruit
1800: warm eten + 100 cc yoghurt
En dan wil ik hier dus eigenlijk een fles van bv 90 cc geven als ‘nachtsnackje’

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 11 Jun 2009 19:50:04

Je zou het fruit 's ochtends kunnen geven en het koekje 's middags. Dan zit ze 's avonds minder vol en zou het melksnackje misschien makkelijker achter de groente en yoghurt aan kunnen.

En anders geen toetje geven en wel gewoon nog een klein flesje melk en dan naar bed. Die laatste fles hoeft er echt nog niet per se af hoor.

LASTIG!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Lastig he, om al dat eten er in zo’n korte dag in te krijgen! Ik heb soms ook net het gevoel dat ik niks anders doe dan het arme kind vullen met alles wat moet!
Ik zou niet weten hoe je jullie probleem op kunt lossen in dat laatste uurtje van de dag, groente, yoghurt en melk is inderdaat wel veel zo achter elkaar…
Wij geven Joey om 5 uur groente met yoghurt of danoontje, en dan krijgt hij om 7 uur of half 8 de laatste fles van 200. Maar dat is voor jullei niet haalbaar zeg je ivm werk… Pfff lastig hoor… Zou je niet wat minder melk kunnen geven? dan heeft ze wel haar buikje vol, maar niet te vol, en kan ze alsnog na een flesje in slaap vallen…

Lilypie

Lilypie

Bij morgan is het nu zo:

6.00-7.00 150 cc (ze wil niet meer dus ik denk dat ik binnekort naar brood ga)
9.00 fruitje
11.30-12.00 2 botterhammen
15.00 200 cc
17.30-18.00 potje met een danoontje als ze heel moe is 2 en dan geen fles.
19.00-19.30 50-100 cc melk

Ik weet niet of je hier iets aan hebt??

Groetjes,

Michèle

hier is t inmiddels ook een beetje per dag aankijken. de ene keer eet ze goed 's avonds zowel de groente als de yoghurt en dan krijgt Lindsey 's avonds geen fles. wanneer ze 's avonds niet lekker eet, geef ik ze voor het slapen nog een fles 90cc om 19.30 uur. maarja zoals je zegt is Eva om 19.00 uur gewoon hardstikke moe dus ik weet niet of je dat ietsje kan rekken. misschien heb je er iets aan.

liefs,
Rinske

quote:

En dan wil ik hier dus eigenlijk een fles van bv 90 cc geven als ‘nachtsnackje’

Gewijzigd door - Rainbow op 11 Jun 2009 19:50:04

Wist niet dat jij bv=borstvoeding gaf

Persoonlijk zou ik het koekje en de fruit ook omwisselen. Fruit voedt nl heel erg. Met name een banaan! Logisch dat de dame dan haar yoghurt niet meer wil.

mini-boy: hahahahaha jij bent er nog bij zeg!!

liefs,
Rinske

@ Mini Boy: JEETJE! Ik moest echt heeeeeel erg doordenken voor ik 'm snapte! Duh! Schrijf volgende keer wel netjes bijvoorbeeld!

Het irritante is, dat Eva 's ochtends eerst fruit kreeg en dat niet op kreeg. Maar dan ga ik dan toch eens proberen. Het arme kind wordt helemaal volgepropt anders! Ze doet ook echt met haar handje van: mama, weg met die fles/yoghurt! Ik kan natuurlijk de voeding wel om 17.30 uur proberen te geven, al is dat ook al moeilijk. Hoewel…eigenlijk alleen als ze op het kdv is. Verder kan ik het eigenlijk wel proberen. Zo komen we er wel!

Lastig inderdaad! Ze moeten zoveel eten en Eef hoeft het soms helemaal niet! Gelukkig geven ze zelf goed aan wat ze wel en niet meer lusten!

Dit is echt het TOPPUNT! Eva begon net heel hard te krijsen. Ik dacht: die heeft honger. Ik ging naar boven met een fles met water (opgewarmd) en een fles melk. Want ik wist wel dat die succesvoller zou zijn. Ik probeerde het water. Ze begon te drinken en zodra ze merkte dat het water was, werd ze boos en duwde ze de fles weg. Toen pakte ik de melkfles en binnen drie tellen dronk ze. De fles werd heel gulzig leeggedronken. Ze wilde toen weer gaan slapen. Het is duidelijk dat a) alleen yoghurt te weinig is en b) ze nog niet zonder de laatste voeding kan. Dat is niet erg op zich, volgens het cb, maar dan moet ik voortaan wel zorgen dat die melk komt NA het avondeten. Nu had ik haar tandjes alweer gepoetst…Maakt voor een keer niet uit,maar moet geen gewoonte worden! Hoezo DIVA!

Nou ja, dan is het in ieder geval duidelijk. Gewoon lekker die laatste fles blijven geven dus. Wel fijn dat ze het zo duidelijk aangeeft toch?

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Hoelaat geefj ij die laatste fles? want rico heeft moeite om om 18:00 warme hap te eten en om half 8 de laatste fles, dus ik geef om 17:30 op zn laatst zn warme hap en soms om 17:15 al.
hij heeft s’ochtends zn fruit en s’middags krijgt ie ipv een fles een potje fruit (3 uur)
Yoghurt geef ik niet, ivm zn kma testen maar stel ik zou het wel geven spuugd ie het nog uit (heb het ooit geprobeerd) omdat het TE veel is. zn fles wil hij nog wel hebben en het is niet erg dat Julia nog een laatste fles krijgt. volgens mij mag dat zeker nog wel t/m een jaar en zoiezo als ze daar met 15 maanden nog behoefte aan zou hebben is dat nog geen punt, ze houdt er gewoon van en met een blij buikje slapen ze het lekkerste

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Tis wel wennen he Inge, dat Julia nu Eva heet hahaha

Lilypie

Lilypie