In de broek poepen, wat te doen?


#1

Jasper durft niet meer naar de wc, hij heeft ongeveer een week geleden wat jeuk en pijn aan zn onderkantje gekregen. Het was wat geirriteerd, rood en een kloofje wat natuurlijk super veel pijn deed als ie moest poepen. Ik heb het steeds gemeerd met sudo en vaseline en alles lijkt weer helemaal normaal, alleen Jasper durft niet meer te poepen uit angst dat het weer pijn gaat doen. Op de wc raakt ie wat paniekerig en knijpt de boel gewoon bij elkaar zodat ie niet meer hoeft, en uiteindelijk wanneer hij het niet meer kan houden beland het in zn onderbroek, of zoals vanavond in zn badje…
En op het moment dat ie in zn onderbroek poept hoor ik m ook niet dus ik ga er toch echt vanuit dat het helemaal geen pijn meer doet, maar dat het puur zn angst is.
Ik praat er wel met m over en dan zegt ie het de volgende keer wel op de wc te doen, maar vervolgens is dat dus niet zo… Hij valt zelfs niet over te halen met een grote sticker… Hoe krijg ik m nu weer zover?

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#2

Ik zou even teruggaan naar de luier denk ik.
en dan de tip opvolgen die laatst in het niet-poepen-op-toilet-topic voorbij kwam.

Eerst met luier en al op het toilet zetten als-ie moet poepen.
Als dat goed gaat, volgende keer weer met luier op het toilet, maar dan met de zijkantjes los.
En als dat goed gaat, volgende keer zonder luier op het toilet.

Kijken of je het zo weer op kunt bouwen.

Groetekes, Sje


#3

hoi carolien,

Een heel herkenbaar verhaal. Mijn dochter had hetzelfde…
Ik kreeg de volgende stappenplan voorgesteld en dat heeft super geholpen!:
Mijn dochter moest wel bijna dagelijks poepen maar ik merkte dat ze daar best wel wat moeite voor moest doen. Op de wc moest ze dan eigenlijk nog meer moeite doen en dat deed dus zeer. Het was 1 keer gelukt en dat was voor haar zo’n negatieve ervaring dat ze het vervolgens vertikte…
Ik heb van de huisarts Movicolon Junior gekregen. Een klein zakje per dag om de boel net even wat soepeler en makkelijker te laten gaan.
En toen een stappenplan gevolgd.
Mijn dochter Rosanna mocht voor het poepen weer een luier om maar dan moest
ze wel in de buurt van de wc poepen. Wij hebben in de badkamer een wc dus daarvoor gekozen. Dan is in elk geval het voordeel van poepen en spelen tegelijk er al uit. Als dat een week goed gaat, dan de volgende stap: poepen met luier om maar zittend op de wc. Als dat goed gaat: dan een gat in de luier knippen en zittend op de wc poepen. En dan vervolgens het gat steeds groter knippen. Dit stappenplan heeft bij mijn dochter nog geen 2 weken geduurd. Nu gaat het al 2 weken geweldig goed. (net op tijd, ze gaat over 2 weken naar de basisschool.)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes Joyce


#4

Gat knippen als de peuter niet in de luier zit!!!

Groetekes, Sje


#5

inderdaad Sje
Anders wordt hij nog angstiger!