In de broek p

meiden ff jullie hulp hoor,ben beetje radeloos en weet niet meer wat ik eraan kan doen.

kaitlyn is nu sinds de zomervakantie eindelijk zindelijk,maar het poepen deed ze toen niet,wilde ze luier om en dat deden we met het idee van eerts ff het plassen onder de knie,want ja met 3 1/2 jaar word dat wel tijd he.

maar nu wil ze ook geen luier meer om voor het peopen nee ze doet het gewoon in der broek,soms zien we het op tijd en zetten we haar op de wc met gevolg krijsen.

maar echt als je ergens bent en ze heb dunne poep hupsa weer onderbroek weg,want ik ben weer zo iemand die er niet mee gaat lopen

maar wat we ook doen als ze in der broek poep het intreseerd haar niet ,voor straf naar boven nou ze gaat op haar bed leggen en valt dan in slaap geen optie,in een hoek zetten helpt ook niet.

we hebben al een sticker boekje,en als ze dan op de wc poept mag ze plakken en bij 10 een kadootje (kleinigheidje)

maar we zijn nu dus vanaf begin september ermee bezig en ze heb nog maar 5 stickers.

hebben jullie nog een oplossing hoe ik het kan aanpakken,want het is niet leuk meer op deze manier,en in januari gaat ze naar school,dus dan hop ik dat ze ook op de wc drukt en niet in der broek want dan zit ze erin tot ik kom natuurlijk.

dus meiden helpppppppppppppp mij pleaseeeeeeee

ach ja, ik heb ook zo iemand rondlopen, 3,5 jaar en nog steeds niet op de wc willen poepen. Plassen doet ie wel (als je 'm erop zet). Echt niet te geloven, en ook voor Nils geldt: in maart gaat hij dus naar school. Ik heb hiervoor vorige week de hulplijn van het concultatiebureau gebelt en die hadden dus ook geen tips of oplossing. Zij hadden zoiets van, dat gaat waarschijnlijk wel over als ze eenmaal op school zitten. Dan zouden ze zich ervoor schamen. Tsja, schamen doet Nils zich nu ook al, aangezien zijn leeftijdsgenootjes op het kdv wel al helemaal zindelijk zijn. Ik weet dus ook nu echt niet meer wat ik hieraan kan doen.

Ik zou ook geen tips voor je weten, want je hebt de manier die ik bij Jens heb gebruikt (stickers) al geprobeerd.

Je schreef dat het haar niet interesseert wat jullie doen als ze in haar broek heeft gepoept. Heb je d’r al eens een tijdje door laten lopen met een poepbroek. Misschien een gemene of educatief onverantwoordde tip, maar ik zou dit zelf nog proberen. Het lijkt mij dat ze dit toch geen fijn gevoel moet vinden. Eventueel gebruik je een leugentje dat alle onderbroeken net uit de wasmachine zijn en nog moeten drogen en dat ze mag kiezen: of een luierbroekje of met een poepbroek doorlopen. Maar wat ik al zei, misschien opper ik nu iets heel slechts.

Succes evengoed!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Misschien werkt het sticker verhaal niet voor haar, duurt het te lang?
Ik heb Lucas nooit een kadootje beloofd omdat ik vind dat het er gewoon bij hoort.
Wat ik wel begrepen heb, je kunt ze best belonen met bv een klein snoepje (wil je geen zoetigheid dan kan je dat ook met iets hartigs wat ze lekker vinden)
Dat schijnt een patroon te zijn wat je ook weer makkelijk doorbreekt. Zeker met geestelijk gehandicapten schijnt dit te werken, waarom dan niet bij onze jonge kids?

Succes!

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

Ik dacht dat mijn zoontje de enige zou zijn die het nog niet goed op de wc kan doen. Ik heb het idee dat het bij hem een manier van aandacht vragen is en luiheid. Ik moet hem er steeds aan herinneren. En ben ook in de weer met stickers plakken.Poepen gaat nog helemaal niet goed. Wij zijn er van de zomer mee begonnen (te laat misschien??) hij is nu 3,5 jaar. Soms geeft ie het wel aan dat ie moet poepen, dan gaat ie ook op de wc zitten, maar zegt dan dat het niet lukt, ik zeg hem dat ie even rustig moet blijven zitten, maar dat kan hij dus niet en stapt weer van de wc af, 2 min. later doet ie het in zijn broek. op het cons.bureau zeggen ze dat ik geduld moet hebben.Als ie nou 1 keer op een dag z’n broek vuil maakt…OK, maar hij moet wel 3 keer. Ik wijs hem er ook op dat luiers voor baby’s zijn, hij vindt het dus ook niet leuk meer om een luier om te hebben.

Jeee, Stephan is nu om precies te zijn 3 jaar en 4 maanden oud en doet nog helemaal NIKS op de wc!

Echt hoor, ik zeg regelmatig dat hij op de wc een plas moet doen en niet in zijn luier (en soms zeg ik dat eigenlijk alleen babietjes luiers dragen) en ik zet hem ook af en toe op de wc, maar het helpt tot nu toe écht niet hoor.
Het lijkt wel alsof hij daar nog totaaaal niet mee bezig is.
Nou heb ik me over meerdere dingen “zorgen” gemaakt die vanzelf goed zijn gekomen…
Maar toch.
Vergeleken met jullie kids lijkt Stephan wel erg langzaam.

Hè, zie je nou wel, ga ik toch weer vergelijken. En dat is nou juist iets waar ik een hekel aan heb!
Ieder kind zijn eigen tempo en heel diep in mijn hart heb ik het gevoel dat Stephan straks van de ene op de andere dag zindelijk is (bij wijze van).
Zou echt iets voor hem zijn.
Hij begon bijv. niet met eerst voorzichtig lopen. Neeeee, hij liep gewoon lekker laat (met 19 maanden pas) en liep ook meteen als een trein . Binnen no time rénde hij letterlijk het huis door.
Dus ach…ooit komt het goed!
Toch???

Groetjes, mamma van Stephan

P.S.
Of zou ik hem toch NOG meer moeten stimuleren?
Ik heb echt het idee dat hij er nog helemaal niet “klaar” voor is…

Gewijzigd door - Bieb op 24 Oct 2004 00:08:38

jaaaaaaaaaaa ze is uit haar eigen naar de wc gegaan om te poepen hahaha

heb er vrijdag laten lopen namelijk 15 minuten maar dacht je bekijk het maar,hoop dat ze nu dus blijft doen en niet weer bij die ene keer…

ene bieb kaitlyn was 3 jaar en 7 maanden toen ze zindelijk werd,ik heb haar gewoon geen luier om gedaan,het ging 2x fout en daarna voelde ze het dat ze moest

misschien een tip

Hoi Bianca,

Wat goed van Kaitlyn!!!

Ik wacht nog even tot na de feestdagen (sinterklaas, kerst, oud en nieuw) want dat is toch altijd een beetje een hectische tijd.
En Vivien is er dan ook 2 weken enzo.

En dan in Januari ergens dan doe ik hem een onderbroek aan, onder zijn luier.
Dat voelt vast niet erg lekker een natte onderbroek, en wie weet gaat hij het dan inderdaad aan voelen komen.
En in januari is hij 3 jaar en 6 à 7 maanden.
Mooie tijd denk ik.
En wie weet is hij dan al zindelijk

Groetjes, mamma van Stephan

sofie doet ook alles weer in een luier hoor
zindelijkheid is weer voorbij

groetjes Kim, mama van

en

ooohhhh zonde kim,hoop dat ik dat niet krijg eigenlijk

kaitlyn kan trouwens zo de plas ophouden dat ze maar 2 soms 3x gaat per dag,met gevolg snacht een natte luier en nat bed want het stroomt er door

Wat lekker he?
Vandaag heeft Mitchell geen een keer in zijn broek gepoept of geplast. Alles op de wc.
Ik had hem vorige week beloofd dat als hij op de wc had gepoept dan mocht hij een klein kadootje uitzoeken in de winkel.

Meteen diezelfde dag had hij op de wc gepoept… we zijn meteen naar de winkel gegaan en hij had een klein kadootje uitgezocht, hij was er heel blij mee (een zakje met dieren). Tegen de eerste de beste die hij tegen kwam zei hij:" Kijk ik heb een kadootje gekregen, want ik heb op de wc gepoept!"

De volgende dag ging het weer mis, hij had in zijn broek gepoept. Ik heb de dieren weer opgeruimd en hem gezegd dat als hij weer op de wc poept hij ze weer terug mag.

De dieren gingen in de kast, uit de kast, en ga zo maar door, het heeft bij hem goed geholpen, want het gaat nu echt heel goed.

Morgen gaat ie weer naar de peuterspeelzaal en ik denk dat ie het maar zonder luier moet proberen.

Groetjes

Sandra,
mama van Mitchell (17-04-2001) en Dion (3-5-2004)

Nou het begin is er in ieder geval, hij heeft het een aantal keren op de w.c. gedaan en zo te horen was ie er ook trots op (of was dat op de dieren?).

Succes voor morgen!

en ik kan ook met troots nu zeggen dat kaitlyn op de wc drukt sinds vrijdag

ik heb ze dus 1x laten lopen en en toen ging ze het ophouden die trien,daarna met buikpijn viel ze om en deed het dus ook in der broek,en bleef volhouden dat ze dan toch straf had en liet er ook zelf oplossen boven met schoon ondergoed aan enzo…

schijnbaar vond ze het niet leuk en vooral niet leuk dat ik tegen bekende zei dat ze in der broek poepte nou ze schaamt zich dus giga en nu dus doet ze het op de wc en zijn we weer gaan plakken van de stickers heb er wel 5 hokjes bij gedaan en nu moet ze er nog 2 en mag ze dus nog een kadootje uitzoekne

Hihi, een kleuter heeft ook zo haar trots! Maar hartstikke goed van Kaitlyn (en jouw persoontje als coach natuurlijk ook)!

Wat zijn die vakjes dan gauw vol met stickers he? Maar ook weer een teken dat het goed gaat!

Houden zo Kaitlyn!