In de box

Hallo Allemaal,

Mijn eerste kindje is nu 3 weken oud en ik ben nogal onzeker over dingen dus ik wilde iets vragen.

De kleine meid gaat na de laatse voeding om 11 uur half 12 naar bed, ze slaapt dan tot de volgende ochtend half 7/ 7 uur.
Dan leg ik haar terug tot een uur of 9, en dan lekker knuffelen en wassen of in bad aankleden en de volgende voeding.
Daarna valt ze in slaap in de box, en daar blijft ze ook tot dat ze weer naar bed gaat natuurlijk tussen door lekker keuffelen soms ff op de bank dan weer ff bij mama.

Nou is mijn vraag hoort ze tussen door ook in bed te liggen of mag ze gewoon in de box in slaap vallen ze ligt op een voedingskussen en soms gewoon op haar boxkleed!

Ik lees veel over moeders die vinden dat een box is om te spelen en niet om te slapen, wat kan ik nou het beste doen?

Groetjes een hele trotse mama

Op deze leeftijd maken ze daar nog geen onderscheid in. Spelen kunnen ze toch nog niet. Als zij lekker slaapt in de box en ze ligt niemand in de weg lekker in der box laten liggen. Mijn dochter sliep in het begin alleen maar in der reiswieg of op de domozak op de bank.

Groetjes,

Michèle

Zou haar lekker in de box laten slapen. Zolang het slapen in bed verder geen probleem is, kan het helemaal geen kwaad. Alleen als ze moeite hebbenmet slapen dan zou je er onderscheid in moeten maken tussen bedje en de box, xoals ik bij mijn zoon.

Lekker hoor dat ze zo goed slaapt, zou er maar flink van genieten!

Allereerst gefeliciteerd met je dochter. En wat goed dat ze al tot half 7/7 uur slaapt!!!

En verder gewoon lekker in de box laten slapen. Geen enkel punt. Zolang ze inderdaad ook maar goed in haar bedje kan slapen. En als je aan haar merkt dat ze moeilijk kan slapen in de box of erg huilerig wordt dan kan het zijn dat ze teveel geprikkeld wordt door de geluiden in de omgeving en dan zou ik haar wel lekker in bedje leggen, daar is het dan toch rustiger. Maar zolang ze het lekker vindt prima. Je dochtertje is nu nog veel te jong om te begrijpen dat de box een speelplek is

Tim sliep toen hij die leeftijd had ook veel in de box. Helemaal niks mis mee, zolang ze het zelf prima vinden. Hij sliep overdag niet alleen maar in de box, maar ook in zijn bed. Maar op die leeftijd maken ze nog geen onderscheid tussen de box en het bed. En soms was hij wakker en dan legde ik hem in de box en voor ik het wist lag hij ineens te slapen. Dan ga ik hem niet ineens overpakken en in bed leggen, maar liet ik hem gewoon verder slapen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Zo dat is knap van die kleine meid… jij weet dus niet wat het is … ‘gebroken nachten’ … ik ben het ook alweer vergeten hoor! Maar met 3 weken al doorslapen… super!!

Gewoon je gevoel volgen meid. Als je merkt dat je meiske teveel prikkels krijgt dan is het beter om in het bedje te gaan slapen. Maar anders kan het echt geen kwaad om haar in de box een slaapje te laten doen. Ik dacht zelf altijd van… sjonge als hij heel de dag op bed ligt slaapt hij vannacht vast niet goed. Maar hier was het wel noodzaak ivm huilbaby / inbakeren.

Gaat alles verder goed? Geniet je van de kleine? Wat een omschakeling hé… 24 uur per dag verandert alles! Logisch dat je onzeker ben… maar dat zijn/waren wij allemaal dus… vraag maar op!!