In de box staan/rand bijten en vlekjes op 1 tandje

Sje op google staat dat het vooral gaat om fruitzuren, frisdrankzuren en sommige zuren in saus. In melk zit suiker, maar geen zuur. Hier kon ik dan ook niks over vinden.

Groetjes,

Michèle

ik geef ruben s’avonds ook zijn fles, dan poetsen en dan naar bed.
ik dacht ook dat dat alleen voor fruitzuren gelde…
maar…het is een goede tip,
zelf heb ik een gloeiende hekel aan tandarts, dus wil ik graag zorgen dat me kleine vent een goed gezond gebit heeft en houd.
dus vanaf vanavond laat ik er wel een half uur tusssen, baad het niet, schaad het ook niet!

groetjes!!

karin

quote:
@mini-boy, als het bij dat plekje blijft doen ze niks, als het groter wordt en het wordt echt een gaatje, zullen ze gaan vullen lijkt me.

Ik zou er zeker de tandarts even over bellen voor overleg. Mogelijk wil hij er even voor de zekerheid naar kijken.

Groetekes, Sje

Huh… ik heb me nog niet gemengd in dit topic en toch mijn naam???

Nou dames … ik ben 3 weken geleden met onze mini-boy bij tandarts geweest. Ik moest zelf voor controle en het cb wilde dat ik hem dan mee zou nemen ivm ook plekjes (lijkt net of er schilfers af zijn) op zijn voorste boventanden. Dus mama in de stoel en Jurian op schoot… mondje open … hij vond het nu nog leuk … Maar tandarts gaf aan dat dit vaak voorkomt bij kindjes en dat het geen goede aanleg is van de tanden. Ze zijn nooit goed ontwikkeld dus… Tandarts doet er niks aan en over half jaar moet ik hem gewoon weer meenemen want dan wil hij het nog wel een keer zien.

Enne… wat Sje zegt klopt helemaal… ik hield Jurian wel wakker minimaal een kwartier (maar dat is al snel want ze moeten ook even een ‘boer’ doen). Dit geldt ook voor jezelf bij alles wat je eet (of het nu brood is of warm eten) na het eten half uur wachten met poetsen anders alles naar de knoppen!!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi,

het lijkt mij inderdaad een naar idee als je kleintje met zijn gloednieuwe tandjes lekker in de boxrand bijt. Misschien kan je een handdoek of theedoek hieroverheen spannen dat het niet zo hard is. Hij zal het bijten wel lekker aan vinden voelen waarscvhijnlijk omdat er toch telkens nieuwe tanden nog bijkomen.

dat vlekje op zijn tand kan volgends mij van alles zijn. Ik zou idd bij het cb of een afspraak maken bij de tandarts. Succes

gr Ikina

Dylano heeft de tafel ontdekt om in te bijten ben blij dat ik nog geen nieuwe heb en de tandjes kunnen er tegen hoor heeft madelon ook altijd gedaan en die hefft al der tanden nog

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

@Mini-boy, ik ben heel vaak in de war tussen jou en isa-schatje-isa. Geen idee hoe het komt. Moet altijd even goed kijken en soms gaat dat mis.

Groetekes, Sje

ja goed maar box randen oke maar dadelijk gaat het splinteren het is immers gewoon hout.
mijn vriend zei ook al, als ze lang genoeg blijven knabbelen en op de manier hoe hij doet kunnen daar wel degelijk splinters van komen.
dus hier mag het gewoon niet meer.
oke 1x bijten leuk en aardig maar als dit zo doorgaat (de afdrukken staan inmiddels in de rand!) gaan we er toch iets doorheen wikkelen.

En mini-boy wat je zegt idd na het eten duurt het vaak wel minimaal een kwartier voordat je toch tandjes gaat poetsen. ik laat hem eerst boeren en daar gaat nogal wat overheen (soms trouwens niet hoor) maar dan ga ik zijn fles nog schoonmaken terwijl hij dan nog even speelt in de box.
dan was ik hem en doe een nachtpamper om en zn pyjama aan, dus al gauw 20 minuten verder.

Sje: wat die vlekjes betreft. het is net alsof dat vlekje echt wit is dat is het dan ook wel maar alsof misschien de rest eromheen dan niet zo wit is als het zou moeten zijn. het lijkt een beetje op een kalkvlekje die je ook wel is op je nagel kunt hebben alleen dan echt spierwit dus.
Wat dat “gaatje” in zijn pasgeboren tand (haha) betreft.
ik hou dat goed in de gaten. maar ja ik weet dus niet of ik daar mee langs de tandarts moet. wij moeten in januari zoiezo naar de tandarts hij gaat dan mee.
maar stel het zou daarvoor erger worden bel ik dan gewoon

Gewoon altijd de tandarts bellen als het je niet lekker zit van dat gaatje of dat vlekje. Ik zou niet wachten tot januari. Kijk, als je nou toevallig in september moest was het een ander verhaal, maar januari is nog een half jaar. Zeker als het echt een gaatje is, dan krijgt het uitgebreid de kans om groter te worden.

Ook al is-ie nog een baby, wil dat niet zeggen dat hij geen tandheelkundige zorg kan krijgen als dat nodig mocht zijn.

Een kindje van een vriendin had geen glazuur op haar melktanden, die moest meteen voor elke doorkomende tand of kies naar de tandarts om te laten sealen. Dus er wordt wel gezegd dat kindjes vanaf ongeveer 2 jaar mee naar de tandarts moeten, maar er is niks mis mee om het ze gewoon vanaf de babytijd aan te wennen. Als mijn vriendin niet alert was geweest had haar dochtertje op haar 2e jaar geen tand meer in haar mond gehad vanwege het gebrek aan glazuur.

Dus niks mis mee om even met de tandarts te overleggen over Rico.

Groetekes, Sje

ooh fijn dat “gaatje” is niet meer zichtbaar nu, dus toch een verschoven stukje tandvlees van het poetsen denk ik.

Maar tuurlijk was ik langs de tandarts gegaan eerder dan januari als het niet wegging.
maar aangezien paps en mams dan ook naar de tandarts moeten gaat hij zoiezo mee omdat het en een nieuwe tandarts is en ik hem gewoon zo vroeg mogelijkw il laten wennen aan dat ze ook aan zn mondje moeten kunnen zitten

quote:
@Mini-boy, ik ben heel vaak in de war tussen jou en isa-schatje-isa. Geen idee hoe het komt. Moet altijd even goed kijken en soms gaat dat mis.

Groetekes, Sje

Hahaha en volgens mij lijken wij totaal niet op elkaar… maar geen straf hoor!

ik wilde al zeggen zo erg ben ik nou toch ook weer niet mini-boy!

hahahaha… jij niet … ikke wel

zeik niet zo je bent een superschat!
(en dan zeg ik dat ik niet zo erg ben hahaha…)

Heb ik jullie digitale vrienschap nou verknald of een oppepper gegeven?

Groetekes, Sje