In de box spelen

Hallo Allemaal…

Eventjes een vraagje…?
Hoe lang spelen jullie kindjes in de box? Die van mij is het na een kwartiertje al weer zat…Misschien zit hij wel in een sprongetje ofzo… hij is nu ruim 5 maanden.
En hebben jullie nog tips dat hij er langer in wil blijven.?

Liefs

Gewijzigd door - kikie op 24 Feb 2009 13:01:15

Ik heb precies hetzelfde met mijn zoontje alleen speelt hij meestal nog korter in de box. Leg wel speeltjes bij hem en we hebben een mobiel, maar het is ook nog niet helemaal zijn ding. ik heb hem daardoor vaak op een speelkleed en dat vind hij weer wel leuk. Enige is dat je er dan wel bij moet blijven…dus tips zijn hier ook van harte welkom.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nou dat hebben wij precies ook zo! Zodra we weg lopen vindt hij het niet leuk meer… Op het CB Zeiden ze dat ik hem een uur lang in de box moet laten, maar dat wordt alleen maar brullen.

Liefs

Het ene kindje speelt graag in de box en het andere kindje vindt het niks. Is dus geen gemiddelde speeltijd voor aan te geven.

Groetekes, Sje

Een uur is ook lang zeg!!!
Je zou kunnen proberen om steeds een beetje langer in de box te laten. Wat ik ook wel doe is als hij in de box ligt af en toe bij hem kijken en even kort spelen en dan weer even weggaan.

Maar spelen moet natuurlijk wel leuk voor ze zijn en de box is naar mijn idee een speelplek. Als ze dan heel erg gaan huilen gaan ze volgens mij steeds meer een afkeer krijgen tegen de box en dat lijkt me toch echt niet de bedoeling, toch!

Ik heb het me ook weleens afgevraagd hoor of ik hem nou moet leren in de box te spelen, om dat ze dan leren natuurlijk zich zelf te vermaken. Maar denk dat dit stapje voor stapje moet doen.

Ik ga ook wel kijken en even erbij blijven staan maar toch… Ik denk dat hij in zijn sprongetje zit. Niks is goed momenteel… Aankleden, eten allemaal moeilijk. Vind het ook zo zielig voor hem dat hij zich zo voelt…
Liefs

Sprongetjes zijn altijd erg lastig he! Je kan het alleen maar over je heen laten komen en de kleine wanneer nodig er zoveel mogelijk doorheen slepen. Daarna wordt het weer erg leuk & misschien dat de box dan ineens een fijne speelplek is!

Bij Morgan verschilt het van haar bui. Als ze in de mood is dan speelt ze zo een half uur alleen en anders is het om de 10 min mopperen, en ik heb ook momenten dat ik elke 15 min iets nieuws moet brengen om te ontdekken zeg maar. Dus weinig pijl op te trekken.

Groetjes,

Michèle

Hier ligt Jurian wel vaak in de box te spelen… haal hem er bewust uit om zijn omgeving groter te maken…

Hij heeft wel een periode gehad dat hij begon te huilen als hij poosje in de box lag maar dan was ik even bezig en kon ik hem niet helpen… dus moest hij toch leren zichzelf te vermaken in de box! Tijdens een sprongetje proberen ze je helemaal uit

[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Morgan ligt hier nu regelmatig buiten de box op de grond op de jungle. Ze is nu driftig aan het oefenen met omrollen

Groetjes,

Michèle

Hier is ze de box na 10 of 15 minuten beu!
Op de grond op een speelkleed vindt ze veel leuker.

Hoe oud is ze??

Groetjes,

Michèle

hier kun je niks van zeggen het ene kind speelt er graag in het anderre niet.
Lieke vondt het vreselijk, die heeft er weinig ingezeten.
lag veel liever op een kleed op de grond te spelen.

Moest toen erg lachen om mijn opa: die zei toen ik zet jou toch ook niet in de gevangenis? hahah
misschien heeft zij dat zo ook wel gevoeld. (opgesloten)

groetjes Gytha

rico vind het in de avond wel leuk overdag niet, dat is nog is kieskeurig he
gelukkig kan hij wel goed spelen in zijn cradle swing, dan slaat hij met zijn rammelaar constant op het eet-blad. en gooit het op de grond haha, wat een boef is het ook
in de box vind ie overdag alleen leuk als ie of op zijn buik ligt (hooguit 5 minuten of 10) of hij vind het echt maar 2 minuten leuk met een speeltje in zn handen.
hij kan wel is 15 min hooguit met zn mobile spelen die ik er dan bijhang maar daar houdt het dan ook echt op

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik moet wel zeggen toen Morgan in hert begin naar het kdv ging waren er niet zoveel baby’s dus kreeg ze best veel aandacht. Nu zijn er meer baby’s en moet ze dus ook wel eens op haar beurt wachten hierdoor merk ik wel dat ze zichzelf makkelijker vermaakt.

Groetjes,

Michèle

kikie hij is 5 maanden kwartiertje is voorlopig lang zat wissel je het speelgoed weleens

1 uurtje vind ik ook erg lang hoor

Het verschilt inderdaad per kindje of ze zichzelf kunnen vermaken of niet. Mijn vriendin heeft 2 kindjes. Haar dochtertje is nu 3 en kon zichzelf toen ze baby was nooit vermaken. Altijd huilen in de box Terwijl haar zoontje van nu 9 maanden zich prima zelf kan vermaken.

Tim is ook heel makkelijk. Hij kan uren achter elkaar in de box liggen en lekker lief liggen spelen. Maar nu hij ouder wordt haal ik hem er ook uit om lekker op de vloer te kunnen spelen. Tot 3 maanden vond hij de box helemaal niks. Altijd snel huilen etc, maar sins hij die leeftijd voorbij is speelt hij heerlijk in zijn box zonder te huilen.

Groetjes,
Sandra