In bad

Julian heeft altijd heerlijk genoten van spetteren in het grote bad. Hij zit dan in zo’n badring met wat speeltjes om hem heen. De grootste lol had hij altijd!
Maar sinds 2 weken vindt hij het vreselijk. Ik moet er direct naast blijven zitten en contact met zn lijfje houden, zodra ik mn hand van bijv. zijn rug afhaal, dan begint ie te piepen wat uitloopt op huilen/krijsen. Hij kijkt angstig om zich heen en durft niet meer te spetteren.
Ook het eruit halen vindt hij heel vervelend. Eerst begon hij altijd te lachen als ik hem eruit tilde en op het aankleedkussen legde, wat ik dan naast het bad had gelegd. Maar nu ook onbedaarlijk huilen!

Douchen gaat (nog) prima. Daar hebben papa en Julian de grootste lol samen!

Wat kan dit zijn?

Lilypie Second Birthday tickers

Misschien moet je hem los in bad zetten. Danielle zit ook altijd los in bad en kruipt dan op haar handen en knieen rond is vind dat geweldig. Ik blijf er dan continu bij en ze mag ook niet gaan staan van ons. Soms beweegt ze zo dat ze kopje onder gaat. dan snel onhoog trekken en hard lachen, zodat ze het niet te erg vind. Dan vind ze het even niet leuk, maar ik laat haar dan nog wel even in bad en zorg er voor dat ze het weer leuk vind. Zodat ze positief het bad uit gaat en niet bang is.

Danielle is geboren op 7-1-2010

Misschien is los in bad zetten idd de oplossing. Colin zit ook altijd los en kruipt dat het hele bad door. Hij heeft ook heel veel speelgoed voor in bad en amuseert zich makkelijk een half uur. Hij gaat ook af en toe kopje onder, maar vindt dat allemaal om te lachen. Hij vindt het badzitje ook helemaal niks.
Ik zou zeggen probeer het eens.

Succes

22-12-2009 colin geboren

ik denk dat het weer een leuke fase is ! pippy had het een tijd geleden ook, leek wel een speenvarken ! … moord en brand schreeuwen als ze in bad moest…

ik ben haar gewoon blijven badderen met zo veel mogelijk afleiding … belleblaas meenemen hielp bij ons heel goed, wast nog schreeuwen hoor als ze erin moest, maar zodra ik bellen ging blazen ontspande ze wat, alst niet te houden was, werd het baddermomentje gewoon een korte !

maar bij ons ist ook vanzelf overgegaan…

Pippy is geboren 17.07.2009

Met een jaar kunnen ze toch ook al zat zonder badring?
Mijn dochter kreeg een bibabad toen ze 1 werd, helemaal geweldig! En dan kunnen ze in ieder geval zitten, dus die mocht lekker ‘alleen’