Onze dochter van bijna 2 wil sinds kort niet meer in bad. Wat precies de reden/aanleiding is geweest weten we niet, maar we vermoeden het wassen van haar haartjes.
Voorheen wilde ze ieder moment van de dag wel in bad maar nu begint ze bij het avondeten al; Nee niet badje! Ze huilt dan erg hard
Als we haar er dan toch in zetten (ze moet toch goed gewassen worden) is het een groot drama en huilt ze en schreeuwt ze zichzelf helemaal overstuur. Hoe krijgen we haar weer enthousiast?
Heeft er iemand tips? Douchen is ook geen optie.
In bad
Zoek eens tussen de topics, volgens mij is er al eens een topic over geweest.
Ik ken het probleem niet, dus kan je ook niet echt tips geven. Misschien even een paar dagen badje overslaan zodat ze niet iedere avond die angst hoeft te hebben? En haar dan gewoon even met een washandje wassen?
Hebben jullie een groot bad? Kun je samen met haar in bad of samen met haar douchen terwijl jij haar optilt? Voor sommigen maakt dit de angst minder die dan opeens weer verdwijnt. Het kan ook best een fase zijn die na een paar weken opeens weer voorbij is.
Succes!
hoi
Heb hier laatst hetzelfde meegemaakt!
Emma wilde ook altijd wel in bad, en van de een op de andere dag niet meer.
Groot drama!!
Ik heb haar toen ook even om de dag “gewassen” wel in badje voor zove dat ging,
Toen ben ik samen met haar onder de douche gegaan, eerst brullen.
Maar toen heb ik een beetje gek met d’r gedaan (blazen onder de straal etc) toen was het al leuker. Later samen in de douche bak zitten spele. en toen zei ze ineens “mama weg”, ik ben eruit gegaan en sinds dien moet ik weer de grootste moeite doen om haar uit bad (of onder de douche vandaan) te krijgen!
Succes
Gidget
Dat topic was van mij (goed geheugen Freubeltje!), want Eva wilde ook van de ene op de dag niet meer in bad. Waarschijnlijk doordat ik het water 1x wat te heet had gelaten? Wij hebben haar toen onder de douche gezet (hoewel ze dat ook niet wilde) en we zijn er allebei bij blijven staan. In het begin was ze nog wat angstig, maar dat ging vanzelf over. Nu gaat ze alleen in het grote ligbad, nou ja, samen met Dora en Boots en natuurlijk met mij in de buurt en ze wil er niet meer uit. Misschien kun je je dochter onder de douche zetten en haar zelf de douchekop geven, zodat ze zelf een beetje kan regelen hoeveel water er op haar hoofdje komt? Hielp hier goed! En je kunt ook haar favoriete knuffel wassen en zeggen: ‘Kijk, … vindt douchen heel fijn. Lekker schoon!’ Meestal helpt die truc ook. Eva wast nu ook de haartjes van Dora en vindt het nu prima dat ik haar haartjes was. Ik denk dat het een fase is, waar ze toch even doorheen moet. Komt echt weer goed hoor!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Hylke heeft ook een hele poos (vanaf bijna 2…)
gehad dat hij niet in bad en niet onder de douche wilde.
En zomaar opeens, vorige week, is het over.
Nou stapt ie, als hij er de kans voor krijgt, met kleren en al in bad…
Wat nou de reden is dat het opeens wel goed gaat?
Geen idee.
M.