In 3mnd, 6 keer ziek / doorgestuurd kinderarts!

Hier is het ook weer ziekenboeg!
Nayaro is vanaf de week dat hij 1 jaar werd tot nu al 6 keer goed ziek geweest, vollop koorts elke keer, al 2 pencilinekuren achter de rug. En toch blijft het mannetje ziek worden!
Ik begin me nu enorm zorgen te maken, hij heeft nu ook alweer 3 dagen koorts, en ik weet ook niet meer zo goed wat ik moet doen. Hij word om nix al heel ziek lijkt wel, terwijl ik zelf nu zo’n idee krijgt van, hij meot gwn keer grondig onderzocht worden!
De dokter zegt: het is een weerstand opbouw, dan zijn ze eenmaal vaak ziek.
Ja oké, maar elke keer als nayaro weer een beetje in zn ritme zit & weer vol energie is, dan krijgt hij weer een duw terug na de grond. Zo begint heel het cirkeltje weer van voor af aan. :S Pff, kvind het zoo sneu voor mn mannieee, het is gewoon zo zielig! En we doen al wat rustiger aan met hem, omdat we natuurlijk al voorzichter zijn na de afgelopen keren!

Ook zit ik met een heel dilemma.
Namelijk:
Door de mexgriepprikken is Nayaro’s 14maanden prik uitgesteld, die mochten niet gegeven worden zoals de meeste wel weten denk ik, nu moest Nayaro gisteren dus zijn 2e mex.prik … Dat ging dus niet omdat hij hoge koorts heeft, dan mogen ze logisch niet gegeven worden.
Vandaag was ook geen optie, koorts nog aanwezig.
Morgen is de laatste kans, dan zou ik met hem na Denbosch kunnen gaan… … Toevallig zit ik in Denbosch op school … maar ik weet niet wat wijsheid is, stel dat zijn koorts gezakt is?? zal ik hem dan toch die prik nog laten halen, na deze dagen waarvan het gevolg is dat hij dan toch weer ziek word a.s week?
& anders word het dus pas 16 Januari
Terwijl dan de oproepen voor de gemiste 14mndprik ook weer komt, wat dus betekent dat die weer verzet gaat worden!

Mij lijkt het allemaal niet zo goed, want strx is hij inmiddels 17 maanden en dan heeft hij de 14maanden prik.
Ook reageert Nayaro nog al heftig nu zn weerstand zo laag is op die prikken!
( Al ben ik wel blij dat hij ze krijgt hoor, andere landen hebben ze niet )

Nou, hij zit nu even rustig op de grond te spelen!
En heeft gelukkig goed avond gegeten + gedronken, want boterhammen gingen er ook niet in vandaag …
Ik heb het een beetje gehad, kwou dat ik zijn koorts kon overnemen, want 6x koorts in nét 3 maanden tijd, en elke keer een goede week , ontmoedigd me nu toch een beetje!
Al hoewel, ik ben blij dat de kerstvakantie voor de deur staat!! En ik me geheel op me kleintje kan storten!

Een bezorgde moeder!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Gewijzigd door - Preciousbaby op 21 Dec 2009 17:09:59

Ten eertse heelvervelend, en heel veel beterschap!!

Maar, je weet misschien wel dat ik niet echt voor prikken ben, maar in dit geval zou ik ze dus echt niet geven!! Zeker als je kindje al een verzwakte weerstand heeft, heb je een grote kans dat hij niet goed reageerd op de prik en er alleen maar ziek van wordt.

Ik snap dat je de prikken heel belangrijk vindt, maar in dit geval is het belangrijker dat Nayaro even aansterkt, en dan komen die prikken wel! Het maakt echt niet uit als hij ze wat later haalt!

Liefs, Anne

Ik heb Dylano zijn tweede mex prik ook nog niet laten geven, indd omdat hij al een paar keer ziek is geweest en nu net weer even lekker in zijn vel zit. Misschien dat ik de inhaalronde meepak in januari. Dat weet ik nog niet, maar dat zou hier ook betekenen dat zijn 14 maanden prik opnieuw uitgesteld zou worden,
Ik zou zeggen laat dat mannetje eerst maar weer is bijkomen. Hij heeft tenslotte 1 spuit gehad.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hee dames,
Bedankt voor jullie reacties.
Wel jammer dat er erg weinig op is gereageerd!

Maar ik heb Nayaro de 2e mexprik dus niet laten geven …
Ik ga met hem in januari wel, hij is nog steeds ziek, vanochtend 38,5 gestart. En ontzettend verkouden, om over zn hoest maar niet te spreken! Dit is toch alweer zn 5e dag met koorts, ik denk dat hij weer een kuur nodig heeft :s, maar de dokter zat weer eens niet!!
Een andere dokter vinden is moeilijker dan we dachten, de helft hier neemt geen patiënten meer aan!!

Hij heeft gisteren ook heel de dag niet gegeten, alleen 1 banaan, de rest wou hij nix. Gelukkig dronk hij wel goed …
Vandaag maar weer afw8en , anders bel ik na de huisartsenpost!

Veel beterschap voor Nayaro! Vervelend dat 'ie zo vaak ziek is. Gelukkig heb je vakantie, kan je even goed zelf voor hem zorgen. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Vervelend dat hij telkens zo ziek is. Helaas hoor je het vaker dat kleintjes erg vaak zien zijn. Weet niet of hij naar de creche gaat, maar daar pikken ze natuurlijk ook snel wat op. Tim is nog niet vaak ziek geweest, wel vaak verkouden enzo.

Als Nayaro nu niet lekker is, zou ik wachten met de mex. prik en die tijdens de inhaalronde in januari halen. Wij hebben wel beide prikken gehaald, maar Tim was ook niet ziek ofzo.

Beterschap en succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik ben vandaag met Nayaro na de dokter geweest, opnieuw!
En die was het er met mij over eens dat er verder onderzoek gedaan moest worden, Nayaro heeft een heel akelig hoestje … en zn longetjes piepte enorm!
( Dit wist ik natuurlijk al wel, omdat het hoorbaar was maar het werd nu bevestigd )

Ook vertelde hij dat hij onderzoek noodzakelijk vind, omdat kleine kindjes gemiddeld 5 x per jaar ziek zijn! En Nayaro dus 6x in net 3 maanden tijd!
Hij wilde dus weten waar dit vandaan kwam, en een second opion hebben!

Ik ben er natuurlijk erg blij mee, we kunnen 7 januari terecht!

Verder vertelde hij , dat het helemaal geen probleem is dat Nayaro de mex.prik later krijgt, de 1e enting heeft er voor gezorgd dat hij het 1e jaar na de prik veilig is voor de griep zegmaar, en de 2e mex.prik is voor de eerst komende jaren!!, dus daarover hoef ik me geen zorgen te maken!

Hij heeft nu al wel een kindermasker mee gekregen, met 2 verschillende pufjes! Waar hij nog helemaal nix van wilt weten, want hij vind dat maar niks zo’n ding op zn neus & mond! Maar die acht de dokter wel nodig, om er voor te gaan zorgen dat hij dus minder ziek word!
Ik ben erg benieuwd, kga er een beetje vanuit dat hij er de komende week rustig aan zal moeten wennen!
Heeft iemand er ervaring mee toevallig?

Gewijzigd door - Preciousbaby op 21 Dec 2009 17:18:45

Hier ook al 2 keer een puffer gehad en dan hoor je (hier althans) heel snel de piep weggaan. Het was hier ook een strijd in het begin en de tips die ik gehad heb, hebben wel geholpen.
Een liedje zingen (werkte hier niet)
Wat bij Dylano goed gaat als ik alleen ben is hem in de bank leggen en dan dat ding op zijn gezicht (wel opletten of zijn mond er ook onderzit) en dan aan het lachen maken door bv te kietelen, dan moet hij in ieder geval ademen want dat deed Dylano anders niet.

Tegen de tijd dat hij het leuk vond kon ik er weer mee stoppen
Heb j toevallig huisdieren ofzo? Vloerbedekking?

Liefs Michelle

Fijn dat jullie doorgestuurd zijn, hopelijk komen ze erachter waarom Nayaro zo vaak ziek is. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Om jullie nog even op de hoogte te stellen!
Nayaro doet het super goed met zijn pufjes , hij vind het helemaal niet erg meer om te doen! En speelt er ondertussen een beetje mee & ademt er super goed door!

In januari moet ik dus na de kinderarts!

Ik was gisterenavond weer beetje bang, want hij had weer iets of wat verhoging! Dus ik dacht niét weer he … maar nix aan de hand :smiley:

@ Miréma
Ik heb geen huisdieren of iets dergelijks!
Anders dan had het daar van kunnen zijn he! Maar nee, dat kan het dus niet zijn!

Gewijzigd door - Preciousbaby op 28 Dec 2009 12:39:12

Fijn dat het aanslaat, het pufje. Nu op naar januari!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Fijn dat het goed gaat, en hopelijk wordt hij nu ff een tijdje niet meer ziek

Liefs Michelle