In 1x snacht's WEER wakker

Hallo allemaal,

M’n dochtertje is net 9maanden geworden (2dec). Van 3 mnd tot 8mnd sliep ze de hele nacht door en toen ze8 maandjes werd, werd ze snacht’s weer wakker. Ik heb haar al proberen te laten huilen, maar ze is u ook nog eens grieperig (geen mexicaanse). en moet haar 1x in de nacht antibiotica geven, (gewoon als ze zelf wakker word.) maar ik kan har nu moeilijk laten huilen als ze ziek is…
Iemand tips, zodat ze weer doorslaapt??

PS: Ik weet niet of 't echt aan haar tandjes ligt, want voordat ze 8mnd werd had zeal haar 2 boventandjes… en daar geen last van

Een “ineens-topic”!!! Dat zou weleens een sprong kunnen zijn als het bij 8 maanden begonnen is: Week 33,5 t/m 37,5! Zie het oei-ik-groei-boek!

Tip: niks doen! Wachten tot die kleine meid weer lekker in haar velletje en in haar nieuwe ritme zit.

In elk geval niet teruggaan naar nachtvoedingen. Slokje water geven, evt. luier verschonen, terug in bed, kus en weer slapen!

Groetekes, Sje

Hallo Sje,

Bedankt voor je reactie, maar ze is nu al 40 weken, ik heb ook het een en ander gelezen over de sprong (sprongen), 't is al 4 weken aan de gang dat ze s’nachts weer komt…

Dan is het toch in de periode van de sprong begonnen? Er is geen garantie dat die sprong bij 37,5 week afgelopen is. Hij begint ergens in die periode en over de lengte van zo’n sprong is ook niks te zeggen.

Bovendien, kunnen sprongen net wat anders verlopen qua weken, als een kindje te vroeg of te laat geboren is.

Groetekes, Sje

Vreemd dat je snachts antibiotica moet geven. Is ook niet goed voor haar tandjes (als ze die heeft). Kan je die kuur niet gewoon over de dag verdelen? Zodat het snachts niet hoeft? Dit is nl ook iets waar ze aan kunnen gaan wennen… als ze een week lang een drankje krijgt als ze wakker wordt … is het hek van de dam… denk ik…

Pittig dan opeens hé… al is het een sprongetje… leuk is anders!

Ja ik kwam overdags niet uit met de antibiotica… maar ze werd snachts al wakker. Ik doe het alleen als ze zelf wakker word (wat ze uiteraard iedere nacht word, sinds begin november). De antibtica is geen probleem, dat kan ik wel beetje bij beetje opschuiven met de tijd. Maar die heeft ze net een paar daagjes… maar’t snachts wakker worden duurt al 4 weken… meestal om 11.00 , 01.00, & 05.00 uur. Ik bn gewoon op… Ik heb haar ook tot 5 maanden in mn armen moeten wiegen, totdat ik niet meer kon… Sinds 5 maanden valt ze gewoon in haar eigen bedje in slaap (gelukkig). Was ik blij dat ik daar vanaf was en nu weer dit…

Mijn zoontje heeft ook antibiotica gekregen toen hij ziek was en heb het gewoon over de dag verdeelt dus zal dit als ik jou was ook doen. Het is toch al een aanval op de tandjes!

Dat wakker worden … gelukkig geen ervaring mee. Wel is Jurian soms even wakker… maar valt dan na een aai over zijn bol weer in slaap. Is ze soms bezig met tanden of kiezen krijgen? Dit kan soms ook weken duren… heb Jurian in die periode bij uitzondering wel snachts zijn druppels voor de pijn gegeven. Slaapt je dochter met een nachtlampje aan? Anders is dat miss ook nog een optie?

Verder echt geen dingen gaan ondernemen die je haar later weer moet afleren … sorry klinkt heel hard maar ook als ze ziek zijn, toch in eigen bedje laten liggen. Evt water maar geen melk of andere sap geven… Heeft ze koorts? Dan evt een zetpil, die gaf ik altijd redelijk snel. Want je weet soms ook niet of hij/zij pijn heeft en dit kan met een pcmoll ook verholpen of vermindert worden…

Heel veel succes / sterkte… elke nacht weer spannend dan hé! Hoop dat ze snel uit deze periode is!!

Het is ook de bedoeling dat je die antibiotica over de dag verdeelt en niet 's nachts nog gaat geven. Van een onderbroken nacht knapt een kind ook niet op.

Gewoon 's ochtends bij het ontbijt, ergens rond 14.00 ofzo 's middags en voor het naar bed gaan.

Verder ben ik het ook met Mini-boy eens: tijdens ziek-zijn geen dingen gaan aanleren die ze normaal ook niet “mogen”. Dus inderdaad: eigen bedje, want anders ben je straks weer tijdenlang bezig met haar aanleren dat ze niet meer bij mama mag slapen. Val je van de regen in de drup.

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie reactie

Nou dat is het probleem dus… Ik maak haar er niet snachts wakker voor, ze is al zoiezo wakker… en omdat ze snachts zoveel wakker is en lang ook nog (Ze is niet van plan meteen weer te gaan slapen) slaapt ze van 05.00/06.00 uur tot 10.30 uur.
Dan kan ik haar pas de antibiotica geven…
en ze slaapt ook gewoon in haar eigen bedje. Tot 5 maanden had ik erbij geschreven. Maar het ging niet om de antibiotica, maar om het snachts wakker worden…

groetjes,

Gewijzigd door - Naomi.S op 08 Dec 2009 17:32:57

Begreep wel dat het niet om de kuur ging hoor… maar wilde je dit als tip meegeven.

Verder … echt tanden op elkaar en laten zien dat er met jullie niet te sollen valt. Spreek ze gerust toe… evt papa met harde stem (helpt hier ook weleens beter dan mama). Verder ga naar haar toe… kijk of ze geen gekke dingen heeft (zoals vieze broek / koorts oid) leg ze weer lekker te slapen stop ze lekker onder… en laat ze weer alleen … begint ze weer niet terug gaan maar 10 minuten wachten… en dit steeds langer opbouwen. Ze moet het echt leren…

Wat ook kan… heeft ze het niet te koud? Ligt er lekker een dikke deken om haar heen? Ligt ze in een warme slaapzak? Want er waren tijdje terug ook veel kindje opeens wakker snachts die achteraf gebleken het koud hadden en daar wakker van werden…

Succes…

quote:
Begreep wel dat het niet om de kuur ging hoor... maar wilde je dit als tip meegeven.

Verder … echt tanden op elkaar en laten zien dat er met jullie niet te sollen valt. Spreek ze gerust toe… evt papa met harde stem (helpt hier ook weleens beter dan mama). Verder ga naar haar toe… kijk of ze geen gekke dingen heeft (zoals vieze broek / koorts oid) leg ze weer lekker te slapen stop ze lekker onder… en laat ze weer alleen … begint ze weer niet terug gaan maar 10 minuten wachten… en dit steeds langer opbouwen. Ze moet het echt leren…

Wat ook kan… heeft ze het niet te koud? Ligt er lekker een dikke deken om haar heen? Ligt ze in een warme slaapzak? Want er waren tijdje terug ook veel kindje opeens wakker snachts die achteraf gebleken het koud hadden en daar wakker van werden…

Succes…

Hoihoi,

Ja ik heb echt alles dubbel gecheckt… weet 't ook niet meer, misschien heeft ze het zichzelf gewoon weer aangeleerd… en moet ik 't haar inderdaad gewoon leren en doen 't doorslapen. Misschien kwam 't omdat ze met de sprong snachts wakker werd en dat ze dat nu blijft doen.
Ben benieuwd of 't gaat lukken.

groetjes en bedankt voor je advies/tip

Wat je ook evt. nog kunt proberen is het bedje een kwartslag of halve slag draaien. Klinkt heel suf maar in veel gevallen helpt dat.

Groetekes, Sje

Ik zal 't proberen!!
Thnx

Jayson is snachts ook wel eens wakker, hij is nu 18 maanden en af en toe heeft hij gewoon zo’n periode, het hoort er allemaal bij.
Wat ik vind is dat je een kind dan niet moet laten huilen. Het huilt niet voor niets, het heeft je nodig.
Wat ik altijd doe is hem er even uit halen, troosten, desnoods even bij ons in bed. En als hij weer gekalmeerd is, gaat hij weer naar zijn eigen bed. En als hij dan naar een uurtje weer wakker wordt, doe ik weer hetzelfde. Soms geven we hem even een bekertje met water om wat te drinken.
Ik vind het belangrijk dat hij weet dat ik er voor hem ben, ook als hij snachts van de schrik of wat dan ook wakker wordt!

Groetjes Evelien