jeetje mina hij heeft ineens een “woordenval” (geen idee of dat een nederlandse benaming is haha)
in 1 avond.
hij zegt INEENS nieuwe woorden.: buik, kerstman, kerstmama (), neus, mond, buik, boos, blij en als ik vraag wat Mcqueen (van cars) doet zegt hij: KETJOUW!! (dat doet cars ook echt hahaha!)
we waren gewoon een spelletje aan het doen van waar zit je neus enzo… en toen ineenns zei hij al die woorden zo, terwijl hij alleen maar oog kon zeggen en been van wat hij had zeg maar, wel alles aanwijzen etc maar verder kwam hij niet.
ohja en hij zei ook arm, hand en stout en stom
shadow was nou stout omdat ze binnen een plas deed. haha rico zei: stoute shalow!
In 1 avond een "woordenval" van heb ik jou daar!
Ha ha ha leuk is dat he. Hier idem hoor. Morgan kon al veel woorden zeggen, maar die bouwt nu echt alles na wat Dora zegt Engels en Nederlands, vandaag zei ze ineens I luv you. Want dat verhaal had Dora gelezen. Echt dan smelt je. Kan me voorstellen dat jij ook rondloopt als een pauw nu
Groetjes,
Michèle
Heel goed van Rico!!! En zeker zoveel woorden in één keer!!! Ik sta er ook iedere keer weer van te kijken hoeveel nieuwe dingen Lisa soms zegt op 1 dag! Toppie Rico!!!
@Michele: aaah ja ik weet hoe lief DAT is!
Ik zei ik hou van jou tegen rico en hij zei het ongeveer terug, maar volgens mij wist je dat al wel. echt super!
enne ja ik ben onwijs trots!
hahadankje mriek
hij zei alleen ook iets wat minder leuk was.
hij viel bijna en zei toen kaa uu teee
echt heel erg
dus ik zo: heb je het koud???
hij zo: ja
haha
pfff…
Haha! Oeps. Erik heeft laatst een keer GVD gezegd Waar 'ie dat nou weer heeft opgevangen?!
Groetjes,
M
Goed zeg! Zoveel woorden in een dag erbij. Gebruiken jullie kindjes ook van die komische versprekingen. Kimo spreekt echt Kimo’s, daar moet je aan gewend zijn want anders versta je een groot deel niet. Wij hebben dus bijvoorbeeld een kersseboom en z’n broertje heet IJjo. Verder kletst hij wel de oren van m’n kop.
Kimo (27-03-2008)
Ilja (02-10-2009)
@Mriek, 80 % van het gedrag van peuters, is een overname van de oiders!!! hahahahahahahahaha,
Was een tijdje terug met Bo bij de slager, en hij zat te bedelen om een stuk worst die hij toendertijd helemaal niet lekker vond. Hij kreeg hem dus wel, en toen hij hem in de handen had, zat hij de worst helemaal te bestuderen en zei toen keihard ook Kaa uuuu Teee, (alsof hij baalde dat hij toch de worst had gekregen want hij wilde hem eigenlijk niet) nou kon helaas wel door de grond zakken. Ik weet dat dit namelijk een stop woordje is van mij en van alex, en ik probeer het zo min mogelijk te doen, maar goed, juist bij dat soort woorden, hoeven ze het maar 1 keer te horen he!!Gelukkig daarna nooit meer weer gehoord!!
liefs woezel
@Woezel, ik lag echt in een deuk omdat Bo naar de vieze worst keek en dat woord zei! Ik snap dat jij het minder vond, maar ik zie het helemaal voor me!
@Inge, laatst zat Eef op een stoel en ze leek net opgedraaid met zo’n sleutel. Ze ‘braakte’ opeens achter elkaar allemaal woorden uit: hand, poes, broek…ik weet niet meer wat allemaal, maar alsof ze wilde laten horen wat ze allemaal kon. Leuk was dat inderdaad! En ze kan het hele liedje van Twinkle twinkle little star helemaal zingen in het Engels!
@Michele, Eva heeft Dora nu ook ontdekt. Ze is erg gek op, dus ik denk dat ze ook wel snel Engels gaat praten, haha…We did it, het lukte!
Groetjes Rainbow, trotse mama
@Woezel, ik zal papa dan maar eens streng aankijken Zelf gebruik ik dat woord nooit. Haha, lachen-gieren-brullen dat Bo Ka Uu Tee zei bij de slager. Tenminste, als verhaal zo naderhand. Op het moment zelf kan je natuurlijk wel door de grond zakken.
Groetjes,
M
Ach zo riep morgan ooit de nederlandse vertaling van Felatio bij de kassa van de supermarkt. Wordt je als moeder ook niet gelukkig van hoor
Morgan roept mij trouwens net: “mamma kom eens even hier kunnen we samen kijken” ik moest een boekje over de kip bekijken met haar.
@ Rainbow hier wordt alles meegezongen ook van Diego en ze weet dat een jaguar klauwen heeft ipv zwemvliezen
Groetjes,
Michèle
Gewijzigd door - Michèle op 20 Dec 2010 18:11:38
Hahaha! Dat Morgan dat zei, dat kan ik me nog herinneren! Genant ja, hahahaha! Ze was toen echt nog heeeel klein, het was wel knap dat ze dat woord kon uitspreken!
Eva weet niet dat baby Jaguar een jaguar is, het is een ‘poesie mauw’. Nou ja, ook goed! Diego hebben wij nog niet gezien. Opa heeft drie verhaaltjes opgenomen en daarin komt Diego niet voor. Wel Isa en Bennie en natuurlijk Swieber en Boots. Ze is dol op Dorakoekjes en ze had laatst zelfs Dora boterhamworst! Ze wil nu elke dag ‘Doravleesje’ op haar brood, maar dat doen we maar niet!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Ja klopt was ze ook en het was ook geen bewuste zet (denk ik).
enne wacht maar tot ze ontdekt dat er dorakleren zijn… Hier loopt morgan het liefste de hele dag in der dora trui en spijkerrok met der dora ondergoed en dora sokken.
Groetjes,
Michèle
Nee dat hoop ik ook niet michele…
Maar ach ja, soms moet zoiets wel kunnen…
Hahahaha…
Groetjes Kristine
Soms wel inderdaad, mijn broertje liep met twee oudere zussen ook wel eens in een rokje en een jurk
Groetjes,
Michèle
Bo vind dat ookleuk hoor, op zijn kdv loopt hij regelmatig als ze gaan verkleden in een prinsessen jurk!! en dat is echt geen geintje!! hahahahaha, ach zolang hij dat leuk vind, is het goed!!
@Mriek, hahahaha, jij kunt papa tenminste nog de schuld geven, helaas ben ik hier voor een deel ook schuldig aan het hele Kaaa Uuuu Teee verhaal!! ik doe het wel minder dan papa, maar het schiet er soms wel eens bij in dat Bo ook nog twee oortjes heeft, die heel goed werken!!! En naderhand kunnen we idd lachen over dat verhaal, maar op dat moment, pfffff roder dan rood zeg maar!!!
liefs woezel
Ik vloek ook wel eens hoor, Woezel. Maar geen GVD. Sht enzo en fck. Gelukkig herhaalt Erik dat nog niet
Groetjes,
M