Ilja heeft een moedervlek

Ilja, nu 2 weken oud, heeft al vanaf de geboorte een duidelijke moedervlek op zijn hoofd. Net boven zijn linkeroor. Ons is verteld dat een duidelijk zichtbare moedervlek uitzonderlijk is bij voor een pasgeborene.

In het ziekenhuis werd ons na de geboorte ook verteld dat we de moedervlek in de gaten moesten houden; als het groter wordt moeten we aan de bel trekken.

Zo’n mededeling klinkt bij voorbaat al niet goed.

Heeft iemand van jullie dit ook al een keer gezien en/of meegemaakt?

Ik ben zelf geboren met twee moedervlekjes boven mijn rechteroor, op mijn slaap. Toen ik geboren werd waren het speldenprikjes. In de loop der jaren zijn ze gaan groeien en heb ik ze weg laten halen. Een heel kleine ingreep en ter controle zijn ze nagekeken maar er was niks mis mee. Als het je stoort of hij gaat groeien gewoon weg laten halen. Vaak is er dan niks aan de hand, maar het is wel een rotplek om er een te hebben. Ik bleef er steeds met mijn borstel achter hangen en zo.

Groetjes,

Michèle

Mijn dochter is geboren met een moedervlekje op d’r vinger. Die moeten we ook in de gaten houden, maar is nu nog net zo klein als toen ze geboren werd! Dus je niet teveel zorgen maken en het gewoon in de gaten houden!

Als je het niet vertrouwt, gewoon naar de huisarts voor extra overleg.

Groetekes, Sje

Hier heeft Seth een pigmentvlek met heel veel moedervlekken erin. We zijn hiermee een keer bij de dermatoloog geweest. Maar het enige waar je op moet letten is, dat hij niet gaat bloeden, en dat hij niet heel dik wordt, dan moet je hem even laten checken.
Verder geen problemen.

Liefs, Anne

Geen moedervlekjes! Wel beide een pigment vlekje op hetzelfde stukje been. Net iets donkerder dan de huid!

Manderijn