Ikkeben egoïst?

Hey allemaal
hier een onwijs dilemma…
ik zit er heel erg mee, want ik wil gastvrij zijn, en geen egoïst. Maar toch…
Lang verhaal, maar moet het wel goed uitleggen.

Zoals jullie weten is Sarah’s vader Braziliaan, zijn hele fam. woont daar nog. Hij heeft vanaf dag 1 na de geboorete commentaar gegeven over hoe ik dingen doe met Sarah. Echt om ALLES. Maar de ergste kritiek kreeg ik vanwege mijn 3 katten. Dat was al voordat Sarah geboren werd. Hij zei meteen na de eerste echo: "zo, dan ga je nu een ander huis zoeken voor de katten"
Hij heeft nooit bij me gewoond, en alles hier in huis is van mij en alle rekeningen etc betaal ik zelf. Hij heeft naar naar mijn mening geen recht van spreken.
Daarnaast is hij helemaal niet van de discussies, als hij iets vind, is het zo, en anders wordt hij boos en is het : FINISH CONVERSATION.
Zo is hij vanaf de bevalling, geen normaal woord mee te praten. En als ik dan wel eens moe was was zijn antwoord, geef Sarah maar aan mij als je haar zat bent, in Brazilië voedt mijn moeder haar op en daar heeft ze het toch veel beter dan hier. (terwijl ik nog nóóit geklaagd heb over Sarah, nog nooit, alleen ben ik af en toe moe, en dan is dit gelijk zijn antwoord)
TE BELACHELIJK VOOR WOORDEN.
Ik heb het een tijdje aangezien en er toen een punt achter gezet. Om dit duidelijk te maken heb ik hem gezegd een week niet langs te komen. Nou, tuurlijk pikte hij dat niet en stond de morgen erna weer voor de deur. Ik heb hem buiten laten staan, ik was het zat om zo bespeelt te worden.

Nu is hij enigszins ingedimd, commentaar krijg ik bijna niet meer, alleen nog over de katten. Daar heeft hij dus een grondige hekel aan en is NOT NORMAL. Om die reden kreeg ik ook vaak te horen dat hij niet wilde dat zijn moeder op bezoek komt, terwijl zij dat wel wil. Maar ze weet niet dat ik katten heb (mag ze niet weten, want dan gaat ze flippen) en dat zou ze nooit accepteren.

Krijg ik gister te horen van zijn moeder zelf, via msn, dat ze in december op bezoek komt, voor Sarah’s verjaardag. En dat ze het leuk vind om in mijn huisje te zijn.
Blijkbaar is alles al geregeld. Voor andere is het misschien normaal om zomaar langs te komen, en een tijd te blijven zonder afspraak, maar voor mij niet. Komt ook nog bij dat ik in december gewoon op school zit, en dus niet thuis ben. En Sarah gaat gewoon naar de opvang.

Ik heb hem natuurlijk gelijk gebelt, en hij werd boos dat ze niet hier kon komen, zomaar, zonder het te vragen. Ik ben moeilijk volgens hem, en hij begrijpt me niet.
Want bij hem kan ze niet slapen, hij woont op zijn werk, daar slaapt hij op een klein kamertje en ze delen een keuken met meerdere. Niet echt een plek voor een 60 jarige.
Hij zei: dan bel ik haar wel om te zeggen dat ze het af moet bellen, tja, ik wilde dat ze Sarah kon leren kennen maar als jij het niet wil…

Dat is het nou, draai het maar zo dat het mijn schuld is. Ik heb er echt niets op tegen dat ze naar Nederland komt. Maar op deze manier. Plus, in Brazilie is alles te koop, heeft hij me zelf gezegd. Dus ook allerlei papieren. Wie zegt mij dat ze alleen terug gaat, als je begrijpt wat ik bedoel. Hij heeft me vaak genoeg gezegd dat hij wil dat Sarah in Brazilie groot wordt gebracht. Man, ik durf geen oog dicht te doen als ze hier is.

Hij zei ook dat als ik naar school ga, dit geen probleem is, want dan past zijn moeder wel op Sarah. Het is haar oma, ik weet het, en ze houdt van Sarah, en ze is vast heel lief. Maar ik wil het niet. Ze weet niets van Sarah, Sarah kent haar niet. Ze heeft sowieso andere ideeën over opvoeding, slapen, eten dan ik. Moet ik dan zomaar in eens mijn kind uit handen geven aan een ‘vreemde’?
Nee, dat wil ik niet.

Dus, ja, ik weet het is ook zijn kind, maar ik doe het al 9 maanden alleen, en dat gaat heel goed. Maar nu is hij boos, zijn moeder da’lijk beledigt en ik ongastvrij en een egoïst. Komt het weer op neer dat IK het heb gedaan
En tuurlijk vind ik het lief dat ze zolang reist om Sarah te zien, en tuurlijk houd ik dat niet tegen.
Maar dan, zit ze hier, hij werkt en ik kan niet eens met haar praten. Want ze spreekt alleen maar Portugees.
Dit gaat echt niet werken zo.
Ik voel me zo rot. (krijgt hij het weer gedaan he, dat ik me rot voel)

Wat vinden jullie, ben ik nou een hele grote egoïst?

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Om je laatste vraag meteen te beantwoorden: NEE!

Jij bent een lieve, betrokken moeder en JIJ bepaalt wie er in jouw huis komt en wie niet. Dat is je recht, het is toch jouw huis? Mensen menen misschien dat ze het recht hebben om zich op te dringen (hoe onbewust misschien ook), maar jij bepaalt vervolgens of het wel of niet schikt en vertrouwd voelt. En als dat niet het geval is, dan mag jij gewoon zeggen dat het niet uitkomt. Vervolgens komt het erop aan om heel verstandelijk te worden en tegen jezelf te zeggen: “Schijt wat ze daarvan vinden!”

Als je bij oma aangeeft dat het niet uitkomt ivm je studie, etc. en dat ze wel heel welkom is, dan kun je misschien tot andere afspraken komen over een bezoek? Ik zou m’n hele leven in ieder geval niet overhoop gooien voor iemand anders die ik verder nooit zie, ook al is ze de oma van m’n kind.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Nee ben jij gek je bent absoluut geen egoist.

Laat hij maar lekker een hotelletje voor zijn moeder regelen en dan kan ze overdag odf 'savonds in ieder geval als jij thuis bent langskomen.
Geen risico’s nemen meid.

Liefs Michelle

Eens met Mriek.

Als zij naar Nederland wil komen, kan ze dat natuurlijk doen, maar dat betekent niet dat er vanuit kunt gaan dat je bij de ex van je zoon terecht kunt. Als ze een slaapplaats heeft, mag ze waarschijnlijk best op bezoek komen als ze zich over de katten heen kan zetten. (Dat is ook jouw keuze, en daar heeft je ex schoonmoeder helemaal niks mee te maken, ik zou het ook zeker niet verborgen proberen te houden).

Ze kan dan haar kleindochter zien als jij (en evt. jouw moeder ofzo) erbij bent en verder regelt ze gewoon zoals elk normaal mens een verblijfplaats evt. m.b.v. haar zoon. Je bent haar helemaal NIETS verplicht en ik zou haar ook zeker niet in je huis laten als je er zelf niet bent.

Dus nee, je bent niet egoistisch en laat je niets opdringen! Weet ze wel dat jullie uit elkaar zijn? Dan verwacht je toch niet dat je bij de ex van je zoon kunt blijven? Is niks normaals aan, hoor!

Voet bij stuk houden. Ik zou zeggen: Je bent van harte welkom op haar verjaardag, maar je kunt hier niet slapen.

succes

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

over het algemeen zijn braziliaanse/surinaamse mannen best overheersend dat hoor ik vaak in mijn omgeving…ook heeft een nederlandse vriendin van mij geen woord te zeggen tegen haar surinaamse vriend die beslist ook alles en ze wonen nog geen eens samen. hij gaat zo vaak vreemd maar omdat hij zich als een maffia gedraagt waar zij bij is durft ze niet voor haar zelf op te komen…hoe bedoel je cultuurverschillen?

ook ik vind dat je ex-schoonmoeder niks te zoeken heeft in jouw huis al ben je heel gastvrij. hij maakt van zijn probleem jouw probleem en verplicht jouw zomaar om haar in je huis te nemen omdat het zijn moeder is kom nou! zoek het lekker zelf uit! als je geen geld hebt voor hotel en geen familie hebt waar je moeder kan verblijven dan waarom in de hel nodig je haar uit? Heb jij hierom gevraagd nee! Als ze Sarah zo graag wil ontmoeten dan moet ze alles goed regelen en niet jou hieronder laten lijden dus nu moet jij even je school aan de kant zetten? ja daag! ik vind je niet egoistisch maar wat ik je wel als advies wil geven is meid laat niet met je sollen hoor alleen al dat je aan jezelf twijfelt of dit egoisme is denk ik dat je niet sterk genoeg in je schoenen staat of heel erg onder druk staat wat ik heel goed kan begrijpen maar laat dit echt niet toe voordat hij je hele leven beslissingen voor jou gaat nemen terwijl je uit elkaar bent…sterkte meid!

Neeee jij bent echt geen egoist hoor, dat kun je eerder van je ex-schoonfamilie zeggen!

Ik zou dit niet laten gebeuren, hoe moeilijk het misschien ook is om het te moeten zeggen. Ik vind dit een hele moeilijke situatie voor je, maar je moet wel echt voor jezelf en sarah opkomen hoor! Dit kan niet zomaar, en inderdaat, je wil geen risico lopen.
Een hotel lijkt me een prima oplossing, en dan gewoon op bezoek komen als het jou ook uit komt. Als ze daar geen begrip voor op kunnen brengen, dan is dat hun probleem. Maar jij bent en blijft baas over je eigen leven en dat van Sarah!

Groetjes Anouk

Hey Boukje
je ben HELEMAAL geen egoïst! Verre van juist zou ik zeggen. Je wil juist dat Sarah haar oma leert kennen, maar dat ze niet gelijk kan blijven slapen lijkt me logisch. En al helemaal zonder te vragen. Ik vind t juist erg knap van je hoe je ermee omgaat!
En zoals hierboven al gezegd: Laat hem maar een hotelletje voor haar regelen, dan kan ze gerust naar de verjaardag van Sarah komen, maar daar houdt t mee op. Ik vind je een hele goede moeder en super hoe je er mee omgaat hoor! Jammer dat ie het weer heeft klaar gekregen om je slecht te laten voelen. Kop op meid!

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik ben het helemaal met de rest eens! en vooral dat gedreig met papieren die te regelen vallen? Heeft hij haar erkent, heeft hij gedeelde voogdij geregeld? Betaald hij alimentatie?

Vooral dat hij eral over begon met haar mee te nemen naar brazilie zou ik ze mijn huis tenminste niet meer binnenlaten. Lijkt mij doodseng!

En anders heb je altijd nog volgend zomervakantie, 8 weken lang dat ze wel een week kan langskomen, zodat jij er bij bent voor volledige toezicht en evt wat vrienden van je in de buurt! Want dat gedoe midden in het schooljaar zit je helemaal niet op te wachten!

Misschien begint het een cliché te worden,… maar jij bent totaal NIET egoistisch! … dat het is!

Ik ben het met allemaal hier eens! Je bent absoluut geen egoist!!!

Laat die vent lekker zelf voor zijn moeder zorgen in plaats van jou er mee lastig te vallen! Verwacht hij nou echt dat jij idd een vreemde in je huis laat om overdag bij Sarh te zijn? Die is niet goed wijs…

Nee hoor meid! Lekker uit je huis houden en ze mag langskomen wanneer het jou uitkomt, niet wanneer het hun uitkomt! echt vreselijk deze mensen, sorry hoor!

Mochten ze nou wel doordouwen, zet het ff hier, dan komen we wel ff langs met z’n allen!

NEE lieve meid jij bent geen egoïst, is tie nou gek geworden…
Ben het eens met de rest vd meiden en zeker met mirema,
laat hem ff zelf een gezellig hotelletje vinden voor mama.
Zeker geen risico nemen meid, volg je gevoel… heel belangrijk.
Het kan niet PUNT… Finisch conversation.

Gr Patries

Ik had echt gedacht dat er tenminste één iemand wel zou zeggen dat ik het toch gewoon moest doen.
Zo van “ach, die vrouw stuurt een lief pakketje, reist duizenden km om haar kleindochter te ontmoeten en ze mag niet eens bij je slapen”

Maar ik ben wel heel blij met de lieve reacties. Nu voel ik me echt een heel stuk minder vervelend.

@Jaantje, de vader heeft nooit gedreigd met het aanvragen van nieuwe papieren. Ik weet niet eens meer waarom we het er over hadden. Voor hetzelfde geld was het nog voor ik zwanger was. Maar je praat wel eens over Brazilië en zodoende weet ik van hem dat daar met genoeg geld alles te krijgen is.
En Sarah is niet door hem erkend. Daar heb ik mijn mond over gehouden.
Gek he, want alles was goed tussen ons tijdens de zwangerschap, en ervoor, maar ergens zei een stemmetje in me dat je het vaak genoeg hoort. Als de buit binnen is kunnen mannen veranderen.
En voila.
Mijn vriendin, die bij de bevalling was, heeft Sarah aangegeven. (En in opdracht van mij heeft ze haar naam als derde naam moeten invullen, mits ze dat wilde, maar ze moest huilen, dus dat zat wel goed hihi) en bij de vader werd niets ingevuld. Verschrikkelijk vind ik dat, zo wilde ik nooit moeder zijn, maar nu ben ik er blij om.

@MarMama, ook al drukken ze het niet door, ik zeg hier gewoon lekker van wel. Lijkt me wel gezellig, een groeps ontmoeting hier in mijn huisje!!!

Nah, ik zou een een leuk hotelletje of B&B in de buurt opzoeken en ze hiervan het adres als alternatief aanbieden. Dit of niets. Komen mag, maar als jij thuis bent en ook de kleine meid alleen als er een bekende bij is. Moet je toch niet aan denken dat je dr bij een vreemde achter laat, dat zal de jonge dame ook niet leuk vinden. Want je kan haar niet vertellen dit is je oma en die is heel lief doei ik ga naar school en tot strakjes. Oma weet hier niks, weet niet dat ze bij wijze van 112 moet bellen enz enz.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

@Asje
Inderdaad, ze kan nog 10 keer haar oma zijn, Sarah kant haar niet.
Dit heb ik de vader ook duidelijk proberen te maken, maar die snapt dat niet.

Nee, ik blijf erbij (letterlijk en figuurlijk )…dit gaat allemaal niet gebeuren.

alles is al gezegd en ik ben het er 100% procent mee eens!
niet doen !
Nee nee nee je bent geen egoist maar je bent juist een verantwoordelijke moeder die gewoon het zekere voor het onzekere neemt
en ja in braziele zijn papieren zo te koop en je hoort al de raarste verhalen tegenwoordig dus geen risico nemen
za mag je dochter zien in het bij zijn van jou of iemand die je vertrouwd maar slapen doe je maar zoasl asje zegt in een hotel of bb.
dan zou ze maar moeten komen in jou vakantie (en dan nog s avonds terug naar het hotel)

before you judge me, try hard to love me

Jeetje is hij nou helemaal gek geworden om jou zo in een hoek te drukken en keuzes voor jou te maken. Zo werkt het dus echt niet he en heel goed dat je ook niet hier in mee gaat. Je weet natuurlijk niet hoe zijn moeder er over denkt maar hij zal alles wel op eigen initiatief geregeld hebben. Alleen Oma in je huis laten als je er zelf bij bent. Het is natuurlijk heel fijn dat je kleintje haar oma leert kennen en andersom.

Wat ontzettend verstandig om hem niet te erkennen dan sta je hier in nederland in ieder geval heel sterk.

Meid jij bentgeen egoïst
Ik ben het zo met de andere meiden eens
Ik zou het dus ook niet hebben gedaan
En hij bepaald niet wie in jou huis slaapt hoor ben je zelf
Eigenlijk kan ik er zo boos om worden
Meid kom op voor jezelf en je meisie
Jij bent de baas niet hij
succes want vind wel dat je in een erg moeilijke situatie zit

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

En als je haar nu vertelt dat je 3 katten hebt? Dan wil ze ws niet eens meer komen toch?! Nee, flauw…!! (Of niet?!) Ben het helemaal eens met de dames hierboven, jouw huis, jouw alleen opgevoede kind, jouw regels… En egoïstisch ben je al helemaal niet. Je wilt het beste voor jou en je kind en als zij dat anders zien, zijn zij egoïstisch en niet jij!

quote:
Inderdaad, ze kan nog 10 keer haar oma zijn, Sarah kant haar niet. Dit heb ik de vader ook duidelijk proberen te maken, maar die snapt dat niet.

Als ik jou af en toe zo lees snapt ie uberhaubt niet zo veel geloof ik. Maar ik sluit me bij de rest aan wat jou standpunt betreft. Oh enne wat is er mis met katten hebben??

Groetjes,

Michèle

Katten zijn vies
héél vies.
Niet normaal vies…
Als hij langskomt ondergaat Sarah eerst een grondige inspectie, en elk haartje wordt van dr kleding gehaald.
Daar wordt ze nl heel ziek van.
Logisch, toch?

Oh ja logisch vandaar dat de kat als een van de hygenischste dieren wordt gezien. Die vent spoort niet.

Groetjes,

Michèle