Ikke nogal tegen longonderzoek op zie (vanmiddag)

Pfff…vanmiddag om 14.00 uur dan dat beruchte longonderzoek waar ik al best een tijd erg tegenop zie.

Een ergometrie heet het, oftewel: een “fietstest”.
Als het nou alleen bij dat fietsen bleef…
Maar nee dus.
Je krijgt een bloeddrukmeter om, plakkertjes op voor een hartfilmpje, een knijper op je neus en je moet ademen door zo’n ellendig mondstuk (ik vind het altijd maar benauwd als je neus dicht zit hoor, hihi) en het allerergste…een slangetje in mijn slagader (in pols dus) met een soort kraantje eraan waarmee ze af en toe tijdens het fietsen bloed aftappen.
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr…
Moet je net mij hebben. Ik heb het echt niet met naalden, slangetjes etc.
Nooit aan gewend geraakt, ook al heb ik al heel vaak bloed moeten laten prikken (wat zelfs minder vervelend is) etc.
Ook heb ik een infuus gehad voor, tijdens en een dag na de bevalling van Stephan.
En zelfs die hele dag aan dat infuus ben ik er niet aan gewend geraakt.
Ik vind het in 1 woord verschrikkelijk (en moet enormveel moeite doen om niet te gaan hyperventileren etc.).
En nu dan een slangetje in mij slagader.
Hmmmm…
Het zal moeten.
Ik weet dat jullie er helemaal niks mee kunnen, maar ik moest het even kwijt…
Klinkt misschien wel aanstellerig (vind ik eigenlijk zelf).
Er zijn tenslotte veel ergere dingen.

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 15 Oct 2004 08:54:23

Sterkte vandaag.
Hopelijk valt het een beetje mee.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Ja, erg is dat altijd hè. spullen inpakken.
Hihi, heb er zelf ook altijd last van, zeker nu met een kind erbij (vergeet ik niet iets???).
Hoe laat gaan jullie eigenlijk weg en voor hoe lang? Een weekje toch?

Bedankt dat je aan me denkt en Jolanda ook bedankt voor je reaktie!

Liefs,

lieve bieb
ik wens je heel veel sterkte toe .ja een knijper op me neus dat zou ik ook niet moeten ,en dan nog een mond kap ,hoe verzinnen ze dat nou ,meid leef met je mee ,hopenlijk komt alles goed HEEL VEEL STERKTE EN KOP OP HE KNUFFELS

groetjes marielle mama van tanja

Bieb, je weet inmiddels dat ik aan je denk hoor ! Horen we gauw of je er doorheen bent gekomen ? Succes meid !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

heeel veeeeel sterkte vanmiddag!! knuffel

heel sterkte en succes vanmiddag

Nou bieb, volgens mij stel je je niet aan hoor, maar zie je gewoon erg ertegen op. kan me er wat bij voorstellen.
voordeel: vanmiddag ben je der vanaf, hoef je je niet meer druk te maken erover
succes, en fiets ze

groet Mo

Heee Bieb

Heel veel succes ermee vanmiddag!!!
Ik kan me goed voorstellen dat je ertegenop ziet, maar we denken met z’n allen aan je, zoals je kunt lezen.

Groetjes,

Maike, mama van Levi (21-08-2003)

en bieb hoe gaat het met je ,heb je de onderzoek een beetje goed door staan . sterkte meisie

groetjes marielle mama van tanja

Pffff…ben ik weer, hihi
Had om 2 uur vanmiddag dus die afspraak in het ziekenhuis.
Doodnerveus joh, niet normaal meer
Maar goed, om 5 over 2 kwam de assistente netjes meedelen dat het nog een minuut of 10 kon duren.
De arts was op de IC en het liep een beetje uit.
Nou ja, kan gebeuren.
Maarre…om een lang verhaal kort te maken: om HALF VIER was ik pas aan de beurt!!!
Wow, nou, ik had het na 1,5 uur wachten inmiddels echt niet meer hoor.
Wat een ramp is dat als je al hartstikke zenuwachtig bent.
We hadden trouwens wel netjes thee gekregen enzo.

Maar toen…die kamer in natuurlijk.
Het eerste wat de arts zei, was dat hij geen slangetje in mijn slagader zou inbrengen.
Hij zou alleen bloed uit mijn slagader halen als er tijdens de test bleek dat er iets niet goed was met het zuurstof ofzo (weet niet meer exact hoe hij het zei).
Ik blij!
Helaas had ik geen tijd om ff bij te komen, want ik moest natuurlijk meteen op die fiets met alle toeters en bellen.
Was heel pittig en leuk is anders.
Maar ik heb het gehad nu !
Hij zei al dat alles er goed uit zag.
Wel wordt ik nog gebeld door mijn longarts donderdag, voor de “officiele” uitslag.

O ja, die arts bedankte me nog dat wij (ik en mijn vriend en een ouder echtpaar) zo gereageerd hadden op het lange wachten.
Veel mensen gaan een hoop stennis maken en wij hadden dat alle vier niet gedaan.
Nou ja, ik vind het niet meer dan normaal.
Tuurlijk was dat wachten énorm vervelend, maar heeee, moet hij dan maar iemand dood laten gaan ofzo (het is dus een cardioloog).
Ik vind dat zoiets overmacht is hoor, hoe vervelend ook.

Verder ben ik nu eerlijk gezegd best wel een beetje “kapot” door de stress van vandaag + de intensieve fiets test.
Haha, wat een watje hè

Vanavond lekker naar een kinderkleding-party (nog nooit geweest).
Hoop nog iets leuks te vinden voor Steef (trui of blouse).

Bedankt voor jullie lieve medeleven!

Gewijzigd door - Bieb op 15 Oct 2004 18:29:54

Joh, wat vliegt de tijd, was het vandaag alweer de dag voor je fietsonderzoek.

Fijn om te horen dat je niet helemaal een infuus in hoefde (of lees ik dat verkeerd)?

Aanstaande donderdag krijg je dus de uitslag? Succes alvast!

Wat voor kledingparty heb je? Ik had laatst ook eentje voor kinderen, betaalbaar zogenaamd, heb dan wel 2 sweaters met vliegtuigen gekocht a 10,95 (incl. korting) voor de kids, maar vond het niet bijster voorstellen. Moest leuker zijn dan de de pompidom-party’s waar mijn vriendinnen me al niet eeens voor uitnodigen omdat de cremige kleurtjes niks voor mij zijn, maar vond het qua kwantiteit tegenvallen. Heb binnenkort ook voor volwassenen van dezelfde type een party!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Het was echt een flut-party.
Niks aan.
Viel enorm tegen.
Kleding lag uitgestald en graaien maar!
Er zat bijna niks in Stephan’s maat tussen.
Dus eh…ik ben ff flink “genezen” van kinderkleding-party’s (hoewel er ongetwijfeld ook wel leuke zullen zijn).
Dus…niks gekocht.

Ha had ik dus ook op die laatste pary die ik had. Zeggen ze nog, dat het meer mijn stijl is (dan Janpoempidom of hoe ie ook heet in cremekleurtjes en tuinbroeken, dit vooroordeel is gebaseerd op mijn vriendinnen). Kom maar hoe laat je wilt hoor, kwam ik en waren er nauwelijks maatjes voor mijn twee kids aanwezig.

Volgende week voor volwassenen een party. Nou, als ik naar de moedertjes keek die op de kinderparty waren, heb ik best wel veel concurrentie op maatje 38/40 nivo, dus moet ik er op tijd zijn! En dat gaat nogal moeilijk met een peuter die er om de haverklap uitgaat om te plassen en evt. meer (en bij dat laatste roept ie om zijn papa of mama).

Fijn dat je test achter de rug is! en dat het dus allemaal goed lijkt, dat is nog belangrijker, succes met de officiele uitslag donderdag.

enne: zo’n party?? dat klinkt vreselijk! allemaal graaien in stapels kleding? hmmm, net zoiets als naar de zeeman gaan hier in Gouda en dan blijkt het de eerste dag van de uitverkoop te zijn (dat had ik dus laatst) en dan rent iedereen naar binnen, en trekken ze alles overhoop! ik ben ook gaan rennen, maar dan naar buiten ik kijk nu iedere keer goed of er niet perongeluk een uitverkoop is begonnen, anders ga ik al helemaal niet meer naar binnen.
een leuke aanbieding okee, maar al dat gegraai, en duwen, en trekken, en dan zo’n hele winkel overhoop trekken, da’s dan weer niks voor mij.

Hahahaha!!!
Dat heb je heeeeel treffend omschreven haha!
Zo gaat dat inderdaad precies en als ik érgens een hekel aan heb…
Brrrr…