Ikke boek sprongetjes

hoi hoi…

ik zie regelmatig het zinnetje staan … het is waarschijnlijk een sprongetje. dus ik hup dat boek aangeschaft en met veel plezier gelezen! nu is mijn vraag alleen klopen die weken altijd? mijn vrienden zeggen dat het boek beetje voor loopt! bv dat het dan en dan zou moeten kunnen lopen aan de de rand van de tafel maar … meestal is de werkelijkheid paar weken (ongev 2) later… meer mensen hier ervaring mee?

hoi,

niet alles loopt gelijk, maar vaak staan er ook veel dingen waarvan sommige kloppen en andere nog niet.
Het is ook geen lijn die perse gevolgd moet worden. Ieder kind ontwikkled zicht anders.

Heb het zelf ook, maar doe er eigenlijk weinig mee. Soms klopt het maar vaak ook niet!!

ja dat hebben wij ook. Bij ons kloppen de weken ook niet precies hoor.
Soms denk ik, oh hij zit duidelijk in zijn sprongetje, janken, chagrijnig enzo. Op een gegeven moment bedenk ik me dan dat ik dat al 2 weken roep en dan duurt zo’n sprongetje best lang. En dan ineens kan hij weer wat meer of is ineens uit een maatje kleren gegroeit. Heb ik zijn sprongetje waarschijnlijk dus toch gemist.

Dat boek is heel leuk, maar ik lees het pas als ik vermoed dat Robin een sprongetje heeft gemaakt. Ik lees overigens dan wel weer zo ver dat ik ongeveer weet wat het volgende sprongetje in zal gaan houden.

Groetjes Jessica.

Hallo,

Inderdaad, het is een interessant boek. Alleen de sprongetjes kloppen niet altijd, en ook wat ze zouden kunnen is heel verschillend (maar daar is het boek eerlijk in: niet alles gaat in een keer).
Wat ik wel plezierig vind, en dat vind ik ook van deze site, is een stuk herkenning. Zeker als je weer met je handen in het haar zit, kan het lezen van het boek je een steun in de rug geven.
Voor het eerst klopt het sprongetje (rond de 37 weken), en ik zit er helaas midden in. De kleine dame gilt alles aan elkaar al een week lang. Vanavond maakte ze het helemaal bont, ze gilde (lees: krijste!!!) een uur lang achter elkaar, niets hielp… zelfs rondsjouwen niet. Ik was even bang dat de buren zouden denken dat ik het arme kind mishandeld had…
En dan is het toch prettig als je leest dat dit erbij hoort…

Groetjes,

jantje

Tis een herkenning ik vond het best fijn te lezen dat het niet aan mij lag maar veder met vele korrels zout zeker de tijd waneer kinderen iets zou moeten kunnen…

gr Tries

Zowiezo is het zo dat als je kindje 2 weken te vroeg zou zijn, dat je deze 2 weken van de huidige leeftijd af moet trekken. Dat geldt ook andersom, 2 weken later is 2 weken bij de huidige leeftijd tellen. Maar dan nog klopt het niet altijd feilloos natuurlijk want alle kindjes zijn niet hetzelfde.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!