IKEA maten! Pfff


#1

Hoi mamma’s

Vandaag vol enthousiasme bij Ikea een Kinderbedje gekocht incl matras 70x160, om er vervolgens thuis achter te komen dat Ikea andere maten hanteert…
Terug dus naar de Hema, die alleen de maat 70x150 verkoopt en daarna weer naar Ikea om de juiste maat molton en hoeslaken te kopen. Dat hebben ze dus niet. Tenminste, hoeslakens waren uitverkocht maar een molton??
Die vrouw wist niet eens wat ik bedoelde evenals een matras beschermer.
Op internet bijna elke website afgezocht maar die maat is onvindbaar.
Is er iemand die daar een oplossing voor heeft of een adres die wel passende artikelen verkoopt?

Groetjes, Patricia

To a child’s ear ‘Mother’ is Magic in any Language.


#2

hoi hoi,

dat probleem had ik dus ook,
ik heb gewoon beddengoed gekocht voor een normaal 1 persoonsbed.
en dat ging hier gewoon goed hoor.

Nu heeft mijn dochtertje een gewoon 1 persoons bed,
en gebruik ik het voor dit bed!

Liefs van Mij


#3

Ik dacht dat Ikea sinds twee jaar ofzo ook de standaard maat gebruikte.
Niet dus, blijkbaar.

De meeste bedtextiel is wel zodanig rekbaar dat 150 wel om het 160 matras past denk ik…
En anders inderdaad gewoon de 1-persoonsmaat kopen en stukje opvouwen.

M.


#4

en dan gewoon bij de hema die van 1.50 kopen rekken wel uit hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#5

Wij hebben ook een kinderbedje van de Ikea. De hoeslakens heb ik daar wel gekocht. Molton hadden ze inderdaad niet. Ik heb een 1=persoons dekbed erop, met dito overtrek natuurlijk. Ik heb een molton van een 1=persoonsbed eronder liggen en deze om de matras gevouwen. Gaat prima en je kunt het straks bij een groter bed ook weer gebruiken.



#6
quote:

Is er iemand die daar een oplossing voor heeft of een adres die wel passende artikelen verkoopt?


Ik heb onlangs het zelfde probleem gehad met een matrasje van 70x155, maar daar waar ik het peutermatras gekocht had, kon ik ook extra moltonnetjes bestellen. Was bij ons in de buurt ( Matrassenfactory )


#7

Ik heb inmiddels zelf ook een oplossing bedacht, ik heb de matrasbeschermer tegen het plassen, daaroverheen leg ik steeds een groot (enigszins dik) wit strandlaken en daar weer overheen gewoon het hoeslaken, ze slaapt er prima op en het werkt prima!
Bedankt in ieder geval voor de tips!