Evianne wil zelf inderdaad heel graag en natuurlijk zal ik haar in deze ( voor haar heel serieuze ) keuze ook verder helpen. We hebben een serieus gesprek met haar gevoerd waaruit duidelijk bleek dat ze het zeker niet voor een feestje doet. ( want anders waren we naar een pretpark gegaan of zo ) Heb haar uitgelegd dat er mensen zijn die denken dat we van apen langzaam mensen zijn geworden…en dat er mensen zijn die denken dat god ons geschapen heeft. Wie hier nu gelijk in heeft zal niemand met zekerheid kunnen zeggen, daar ben ik dan ook heel eerlijk in. Ik wil haar niet mijn ideeen daarover opdringen omdat ik net zo goed als ieder ander niet met zekerheid kan zeggen wat nu waar is. Dus de keuze was hiermee aan haarzelf. Een keuze die ik veel te vroeg vind persoonlijk. Maar hier in het mooie midden Limburg zijn er van de 44 kinderen, 39 die de communie zullen gaan doen dit jaar en 2 die de communie vorig jaar al hebben gedaan. Dit betekend dat er van de 44 kinderen er maar 3 zijn die dit niet doen. Hier is niks mis mee, maar het geeft wel aan hoe men hier nog mee bezig is ! We hebben haar laten dopen zodat ze dit zelf kon kiezen.
Nu weet ik ook dat als ik verder ga in het verhaal van de evolutie, ik haar daarin zeker mee kan krijgen, ik ben immers dr mama en kan haar makkelijk beinvloeden. Maar dat vind ik niet eerlijk. Dus ondanks dat ik kinderen op de leeftijd van 8 jaar nog echt te jong vind, vind ik ook dat ik haar niet mijn ideeen mag opdringen. Ik heb mijn communie ook gedaan, ook het vormsel.
Maar hoe ik er misschien nu ook over denken mag, ik ben nooit slechter of beter geworden door het doen van mijn communie.
Op de dag dat Evianne dr communie zal gaan doen, zal onze jongste ook gedoopt gaan worden. Hij zegt zelfdat hij niet de communie gaat doen ( whahaha apekop van bijna 6 jaar ) en ook die keuze mag hij zelf over 2 jaar maken. Voor de doop kiezen wij, want normaal hoort die binnen het eerste levensjaar geloof ik ![]()
Ik vind dit alles wel een leuke discussie om eens te voeren trouwens.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Gewijzigd door - Asje op 07 Apr 2011 21:04:48