Ik zo moe word van die pil

echt sinds ik pippy heb is 1 groot drama, ik heb al 3 verschillende pillen gehad, maar het blijft een ‘onregelmatige bende’ …nu weer zaterdag werd ik ongesteld, krijg altijd echt last van me eierstokken dus ik voel het aankomen, maar ja ik moest nog 3 pillen, en eigenlijk gaat het zo elke maand… word gewoon ongesteld, halverwege de strip , net voor het einde… enz… word dr helemaal gestoort van, met op vakantie gaan, of weekendje weg, is niks te plannen… ik denk het te plannen maar op 1 of andere manier leeft het zijn eigen leven, ik ga van de week maar weer een afspraak maken met de huisarts… dan maar weer een andere pil, en proberen of die beter werkt, want ik krijg hier lichterlijk het heen en weer van…de enige tijd dat ik op 'stipt’ongesteld werd, was die drie maanden toen we probeerde pippy te maken hahaha…

en ik wil niks anders dan die pil, prikpil nee dank u , huppeldeflup ring, 2 mensen die ik ken gebruiken hem, allebei hartstikke zwanger… dus voel ik me ook nie okay bij en een spiraal wil ik helemaal nie aan denken, dus ik moet toch eens kijken of er geen pil is die mij ff aan een regelmatig stelsel kan helpen want dit is echt zo irritant

Pippy is geboren 17.07.2009

welke pil heb je tot nu toe dan geprobeerd?
want ik heb microgynon 30 en 20 gehad en lovette (schijnt gek genoeg ong. hetzelfde te zijn als microgynon geloof ik maar toch kreeg ik lovette apart van die andere) enfin hetzelfde probleem als jou, en nu zit ik weer op mijn oude pil “diane 35” en nu gaat het wel beter, ik moet nu nog 4 of 5 pillen, en ik voel wel gerommel, maar dat was vorige mnd ook zo, en toen ik uiteindelijk dus klaar was met de strip duurde het nog 3 of 4 dagen voordat ik eindelijk ongesteld werd, ik begon al schrik te krijgen

Ik zeg spiraal, ja ja je zegt al dat je er niet aan wil denken! Maar waarom niet? Heb je nare ervaringen? Ik vind het een verademing! En veel vrouwen hier op het forum met mij, Lees eens over de mirena!

Bah bah de pil! Ik werd heel depri van de pil, en werd op een gegeven moment om de week ongi… heel irritant… heb geloof ik 7 verschillende gehad, en ben toen gekapt met die rommel… en niets meer gebruikt… behalve een rubbertje zeg maar… nu ik geen kinderen meer wil… ik heb er 2 en ben er dolgelukkig mee… heb ik me laten steriliseren… het probleem met plannen heb ik altijd al gehad… omdat ik de pil niet meer slikte… maar ja… extra hormonen in mijn lichaam werkt gewoon niet…

hihi… je hebt ook nog een vrouwencondoom! hihi

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

spiraal wil ik echt niet reden (en die zal misschien bij mensen raar klinken, maar voor mij is het de reden ) ik moet geen shit meer in me lijf die er niet in hoort…
toen ik me piercings eroveral uit heb gehaald heb ik besloten nooit meer iets in me lijf te stoppen wat er niet in hoort… en niet meer ongesteld worden wil ik ook niet, bovendien moet dat weer door iemand dr in en uitgehaald worden, en daar heb ik gewoon allemaal liever zelf de controle over…
ik heb dus microginon 30 volgens mij, nou ik kijk het tot het end van de zomer aan, en dan ga ik eens bij me dokter mouwen over die diana 35 want daar hoor ik meer goede berichten over dan dat kreng van mij !

Welke heb je dan nu gehad sugar???
enne ja het is echt een fijne pil, ging aan de pil op mijn 13e omdat ik zoveel buikpijn had tijdens de menstruaties, en stikte van de puisten. haha deze diane 35 hielp wel
staat ook op de etiquette: tegen acne haha!

voordat ik pippy kreeg had ik een andere, nadat zij geboren was, die ook genomen…
(nou moet ik zeggen dat ik altijd kei buikpijn heb… en me eierstokken voel… toen ik niet aan de pil was, wist ik precies wanneer ik een eisprong had, erg handig als je een kindje wil)
na haar werkte dat ding voor geen meter en lag ik om de 1.5 week dubbelgeklapt en werd ik ongesteld… toen naar de micro 20 … zelfde resuoltaat en toen over naar de micro 30 en nu dus nog steeds hetzelfde resultaat…

maar ik dacht altijd dat die diana 35 heel zwaar was ? of stam ik nu uit de middeleeuwen ??? want ik ken wel wat zwaarders gebruiken tegen de buik en rugpijn, want ja op de parasnolletjes leven als ik ongesteld ben is ook echt niet grappig!

Nah heel zwaar valt ook wel weer mee, ik heb ooit een zwaardere gehad, weet zo niet meer welke maar daar werd ik zowaar depressief van
dat heb ik met deze niet, ik slik hem al jaren (met een tussenstop, want na mijn zwangerschap kreeg ik eerst de mini-pil ivm borstvoeding, en daarna dus die microgynon 30 en 20, en lovette)
en meid als je elk elke keer spotting of doorbraakbloedingen krijgt moet je wel een zwaardere nemen. ik heb het ook nodig nu en ja so be it.
het liefste slik ik ook helemaal geen pil, maar idd pcm is een lachertje met die buikpijn. werkt voor 0,0. ik heb zelfs een pijnstiller gekregen (naproxen) die ze ook wel is geven na operaties tegen de pijn. maar zelfs dat werkt voor geen moer, werd er kotsmisselijk van want kon er zo 2 weg slikken achter elkaar (en 1 is al veel eigelijk) en nog voelde ik de rug pijn en de buikpijn zo erg dat ik echt gejankt heb van de pijn, en mijn vriend serieus even overwoog om een ambulance te bellen

nah ik zal eens ff gaan polsen bij mijn huisarts… maar heb soms het idee dat zij mij niet serieus neemt…maar goed ga gewoon nog een keer …
ga eerst eens ff info op internet verzamelen, want ik word dr nu echt lijp van, gezeik elke keer !

Oef, ik ben zooooo blij dat ik geen pil meer hoef te slikken! Al die hormonen rommel is niet goed voor mijn lijf, sinds ik er vanaf ben voel ik me een stuk beter! Maar mijn man is dan ook gesteriliseerd! Daar heb jij natuurlijk niks aan ) Na Nikki had ik nergens last van, maar na Lisa wel! Zal ook mede komen door de PND die ik toen had, dan gieren de hormonen ook door je lijf!!! Maar goed, ik werd niet meer “op tijd” ongesteld, met de microgynon 30, en ook mega-buikpijn! Sinds ik gestopt ben met de pil, ben ik weer vrij regelmatig en de buikpijn is weg (af en toe merk ik niet eens dat ik ongesteld ben geworden ! Maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je geen kinderen meer wil

Gewijzigd door - yavahn op 19 Jul 2011 13:42:16

nah de hormonen heb ik totaal geen last van, nooit gehad ook nie, want ik heb als ik ongesteld ben altijd hetzelfde gevoel, ook toen ik van de pil af was… dus da’s geen probleem …
(ben alleen bang dat ik er WEL last van kan krijgen als ik een zwaardere pak…maar ja da’s uitproberen dan maar! )

Ik had ook altijd de microgynon 30. Nooit last van gehad verder behalve dat ik dikker werd Had vroeger echt een ‘mooi lijf’ tot ik met de pil ben begonnen
Dus na de geboorte van Sylvie nooit meer aan begonnen en gewoon condooms gebruikt. Tsja jammer van die ellendige buikpijn elke maand, maar gelukkig helpt ibuprofen 400 mg erg goed bij mij. Al moet ik er wel 4 of 5 van slikken op 1 dag…
Maar ben zo blij er weer even een flink eind vanaf te zijn!
En wat we straks doen als deze ukkepuk er is, geen idee.
We willen het wel bij 2 houden, maar sterilisatie vinden we net wat TE. We zijn nog zo ontzettend jong (24 en 26), je weet nooit hoe je er over 4/5 jaar over denkt.
Dus tsja moet ik ook weer gaan nadenken, maar voorlopig houden we het denk ik eerst gewoon bij condooms…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Sugars; ik ga jou topic even kapen! Leetjepeetje; hoe is dat bevallen, die sterillisatie? Ben wel benieuwd, ik zit er hier ook aan te denken!

hahaha mamamalawi mijn zegen heb je

Eigenlijk heel goed…
Ik ben 28 dus eingenlijk (volgens de artsen etc) nog te jong…
De sterilisatie zelf viel reuze mee… heb natuurlijk wel wel last gehad van m’n buik, een weekje zeg maar… omdat ze toch je opereren…

En ik ben echt heeel blij dat ik nooit meer zwanger hoef te worden… hihi… tuurlijk denk ik nog weleens van joh… leuk zo’n baby of dreumes… maarja… daarvoor moet je wel eerst zwanger worden ed… en dat heb ik tot 2x toe verschrikkelijk gevonden… ik weet dat dat heel raar klinkt… maar toch… en nu iedere keer als ik zwangere vrouwen zie, denk ik bij mijzelf… oh wat fijn, ik hoef niet weer opnieuw te beginnen… zo voelde het echt bij mijn 2e… ben dolblij dat ze er is… want daar hebben we veel moeite voor gedaan… maar klaar is klaar! hihi…

Maar ik zeg wel… laat je vooral alleen steriliseren als JIJ geen kinderen meer wil… Mij werd namelijk ook gevraagd waarom jij en niet je man… en dat was om 2 redenen… ten eerste wil IK geen kinderen meer… bij deze man niet (en ik hoop het niet natuurlijk) maar bij een andere man ook niet… en ten tweede mijn man durft niet… en hij wil eigenlijk ook niet… en dat vind ik prima… het is zijn lichaam en niet die van mij…

nou leetjepeetje, ik vind dat je dat keurig hebt aangepakt, goede redenen en super redenatie…
(maar zover ben ik nog niet ! hahahaha, dus ik blijf lekker klooien met de pil whahahahaa, maar ik zeg nooit nooit!, ik vond het zwanger zijn heel gezellie ik ben nog nooit zo gezond geweest… ! heel stom maar da’s echt zo…
maar als ik er klaar mee zou zijn, en er zeker van zou zijn, zou ik er ook wel open voor staan hoor …maar inderdaad alleen als je er echt zelf klaar mee bent !!! )

Ja dat is helemaal vervelend als je dat gevoel bij je dokter hebt, moet niet kunnen meid, misschien tijd voor een andere arts?

Leetjepeetje, daar heb ik nu wat aan, bedankt! Mijn man wil wel graag nog een baby, ik eigenlijk helemaal niet meer, mijn zwangerschap was prima, maar mijn bevalling een ramp, nu eindelijk (ze is bijna 3,5 jaar) denk ik oohhh dit is een goed leeftijd, maar goed als je weer een babietje hebt moet ik die eerste 3,5 jaar weer doorkomen, pppffff moet er niet aan denken eerlijk gezegd. Mijn gyn wil het pas doen als ik 30 ben en ik er nog steeds zo over denk, dat is precies de goed tijd want dan moet mijn spiraaltje er uit (heb het dan 5 jaar) hahaahh even wachten dus of ik toch niet toevallig van gedachte verander (wat ik me niet kan voorstellen overigens)

Graag gedaan!!

En idd… als je er nog niet klaar voor bent ook zeker niet doen… voor vrouwen is het definitief en voor mannen eigenlijk ook… maar de herstel operatie heeft een groter slagingskans dan bij vrouwen…

ja dat is natuurlijk altijd een mogelijkheid… ook ik zou kunnen denken over 5 jaar ik zou er eigenlijk nog 1 willen… je kunt niet in de toekomst kijken… maar ik schat de kans erg klein in hoor… haha…

Mijn beide zwangerschappen waren perfect… geen kwaaltjes of iets… en mijn bevallingen duurde bij de 1e 4 uurtjes en bij de 2e 2 uurtjes… dus daar hoef ik het niet voor te laten zeg maar… als er een 3e komt hoef ik alleen nog maar te kuchen… hahaha… maar pfff… nee vindt het echt genoeg… en trouwens het is ook heel praktisch… vindt ik hoor… ik heb 2 handen… dus aan elke hand 1… en ook als je op vakantie gaat… een huisje voor 4 personen is altijd goed te doen… je hoeft er geen bedje bij te zetten zodat alles net iets te krap is…

Stiekem is het ook wel een beetje door mijzelf… dat ik er eigenlijk ook geen 3 wil… .ik ben zelf de 3e in ons gezin, ik heb een broer en die is 10 jaar ouder en een zus van 8 jaar ouder… ik heb dat nooit leuk gevonden, want ik hoorde eigenlijk nergens bij… en dat wil ik niet voor mijn kind… dat gevoel… en natuurlijk hoef dat niet zo te zijn… maar toch…

Ja als je er zo over denkt dan is het een logische keuze, Ik ben zelf de oudste van 6 kids, en ik zou nooit zoveel kinderen willen, mijn ouders hadden nooit tijd, rende de benen on hun kont vandaan. Ik wilde eigenlijk nooit kids, en toen whoops was ik zwanger van J, ik denk nog wel eens goh ik heb wel veel aan mijn zusjes als dit het is dan heeft zij dat niet en is ze helemaal alleen als wij er niet meer zijn, maar tot nu toe is dat niet genoeg om me over de streep te trekken, mijn man wil heel graag zoals ik al zei, maar hij is niet degene die zwanger is, kind opvoed, voed etc, hij is wat dat betreft een echte Afrikaan en laat dat voor het grootste deel aan mij over, met een full-time baan moet ik er helemaal niet aan denken, ik ben nu al zwaar uitgeput, hahahah