Ik zit weer met een vraagje deze keer over slapen?

Mijn zoontje valt s’avonds na zijn jengeluurtje in de nachtslaap (19:00 uur)
Nu gaat hij om 20:00 uur met een van ons altijd even douchen en dan heeft hij zijn laatse flesje 240 cc met 3 schepjes nutrix.
Dan is hij zo moe dat je hem meteen weer op bed kunt leggen en dan slaap hij de hele nacht door, en s’morgens om 8:00 uur moet ik hem zelfs nog wakker maken want dan ligt hij nog in dromeland.

Nu vraag ik mij af of ik deze fles langzaam zou kunnen afbouwen naar 19:00 uur
Maar mag een kindje van 13 weken zolang zonder voeding i.v.m de suikerspiegel?
Want hij ligt zo lekker te slapen om 20:00 uur en vind het zo zielig om hem steeds wakker te moeten maken.

met vr gr Marianne

Hoi Marianne,

Ik zou het voor de zekerheid even op het Consultatiebureau navragen want ik zie dat je zoontje nu 3 maanden oud is, maar volgens mij mag die fles best naar 19.00 uur hoor. Ik zou het zelf denk ik al lang uitgeprobeerd hebben.

Zo’n klein hummeltje wordt vanzelf wel wakker als hij honger heeft hoor, dus dan komt hij 's ochtends gewoon eerder. Maar als je schrijft dat-ie nu om 8.00 wakker gemaakt moet worden, dan is het volgens mij ook niet erg als hij zelf om 7.00 om zijn fles zou vragen.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Ik zou voor de zekerheid toch maar even bellen maar volgens mij geld dat echt voor de eerste paar weken.

als je 1900 uur nog geeft zou ik hem zekker om 2300 uur wakker maken voor de fles

vind beetje jong 13 weken om dan al 1900 uur laatste fles te geven

en nutrix is hij daar niet beetje te jong voor???

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Vanaf 4 maanden staat er inderdaad de verpaking, maar gezien zijn ontwikkeling kon het gaan kwaad volgens het cb, hij krijgt s’middag ook al een fruithapje met een liga koekje er door mocht allemaal.

Zolang hij zo bleef door groeien en voldoende voeding binnen kreeg was het geen probleem.
Maar een fles om 23:00 uur begin ik echt niet meer aan want hij slaap nu ook gewoon van 20:30 tot 8:00

groetjes Marianne

poehee, nu al een fruithapje met liga? zo klein hebben ze dat toch helemaal nog niet nodig?

groetjes Kim, mama van

en

ben blij dat ik niet de enige bent die er zo over denkt.

maar waarom geef je dan niet om 6 uur fles slapen en dan 10 uur,want van 1900 tot andere dag is veels te lang voor die leefdtijd,pas na 6 maanden ga je afbouwen van avond fles,en slapen ze van 8 uur tot andere dag,zou nu dus ook niet doen hoe je het nu doet,ook al slaapt hij door tot de andere dag

Bianca,Dylan & Kaitlyn

ach…hij vind het zo lekker, dus krijgt hij een paar kruimels door zijn fruithapje, maar echt nodig?..nee dat heeft hij nog niet.

Maar ik volg alleen de richtlijnen van het cb.
alles gaat hier verder goed en hij groeit goed dus ik zie het probleem niet zo, zo dat hij de hele nacht doorslaap.

ik vroeg me alleen af hoeveel uur een kindje zonder voeding mag i.v.m de suikerspiegel met 2 maanden was dat 10 uur maar met 3 maand kan ik nergens vinden.

Alhoewel ik het ook wel erg lang vind maakt het denk ik niet uit of hij nu van 20.00u tot 8.00u slaapt of van 19.00u tot 7.00u. de afstand blijft immers hetzelfde dan. Ik zou die afstand dan wel ook zeker niet langer maken zoals bv om 19.00u en dan tot 8.00u.

Gewijzigd door - Assie op 12 Oct 2005 21:23:07

Als ik al deze berichten zo lees merk ik dat de meningen nogal verdeelt zijn en dat lang niet alle cb op een lijn zitten.
ik zal van de week eens de wijkverpleging bellen misschien dat zij mij verder kan helpen.
Dan laat ik wel even weten wat het advies was.

groetjes en een fijne avond nog

Ben wel erg benieuwd, want ik vind het wel erg lang hoor.

Zo ik zou nog eventjes verslag uitbrengen.
Ik heb net de wijkverpleging aan de telefoon gehad, en een aantal dingetjes gevraagd o.a hoeveel slaap hij mag hebben zonder voeding.

en een baby van 3 maanden mag max 14 uur zonder voeding i.v.m de suikerspiegel.
dus ik zou de fles langzaam kunnen verplaatsen naar 19:00 uur.
en als hij gewoon de hele nacht door blijft slapen is geen probleem, als hij overdag maar minmaal 750-800 ml vocht binnen krijgt ( hij zit elke dag op 950-1000 ml)

dus een extra avond fles wert afgeraden, want dan zou zijn hele ritme in de war brengen, en geen kind is gelijk wert al gezegt, de een is er sneller bij dan de ander.
Dus houden zo, was het advies, gaat hartsikke goed zo.

Groetjes Marianne.

Goed dat je het hebt nagevraagd.
Sanne sliep na 3 weken ook de nacht al door, en was ook echt niet meer
wakker te krijgen. Met 10 weken lukte het ook niet om haar aan het drinken te krijgen om 23.00 uur.
Toen heb ik ook de voeding van 19.00 uur als laatste gepakt. En ik moet zeggen
dat dat heel goed ging. Echt van de ene op de andere dag.
Ik vind het overigens slecht dat niet alle CB’s op 1 lijn zitten.
Je moet als ouders dus ook erg op je instinct afgaan. Dat werkt vaak
het beste.

Liefs Kristel

Goed dat je effe nagevraagd hebt, dat schept een hoop duidelijkheid. Heerlijk dat jullie nu al lekker door kunnen slapen. Dat zie ik met onze Jessin nog niet zo 1,2,3. En ik vind ook jammer inderdaad van dat niet alle cb`s op dezelfde lijn zitten, maar ja, alle kinderen zijn ook niet standaard.

Pffff mijn mannetje slaapt nog niks door. Die krijgt om 23.00u nog die ene fles babymelk en verder de borst. Daar komt ie dan weer voor zo rond 2.30u en dan nog eens ( weet nooit hoe laat, want ik leg m aan in bed en dan val ik weer in slaap en dan weer zo rond 6.00u of zo.

Kleine David is nu al bijna 4 maanden, maar slaapt ook nog lang niet door. Hij slaapt van 19:00 tot middernacht, krijgt dan nog een flesje met Nutrix erdoor (dat hielp erg goed bij mijn andere zoontje Remy), maar meldt zich dan weer om drie uur en dan weer om zes uur. En dat al vier maanden lang, dus overdag loop ik er als een zombie bij! Heeft iemand nog tips hoe ik hem kan laten doorslapen, ik ben zooo moe ! Bedankt & groetjes - Marieke

Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

Uhmmmmmmm Jessin slaapt ook nog niet door en is 5 maanden. Sterker nog, hij is erg onrustig snachts. Hij wil geen flesje op het moment dus een volle nutrilon fles zodat ie misschien iets langer slaapt kan ik vergeten. Het is de een voor de ander, handig is anders maar ik leg me er maar zon beetje bij neer ( is wel makkelijker omdat hij nog bv krijgt en ik hem dus in me bed aanleg en dan verder slaap) Uhmm hijheeft wel zijn eigen deken als hij in mijn bed ligt omdat ik anders bang ben om de deken over hem heen te trekken.
Ik zou dus zo gauw even geen tips voor je weten. Ik merk trouwens wel dat onze boef bv overdag langer zonder voeding kan, dus hij heeft het verkeerde ritme eigenlijk of zo. Misschien moet ik daar eens iets aan proberen te doen.