Ik zit te klooien met een vouwcircustentje?

Bij Prenatal hadden ze een soort circustentjes in de aanbieding. Ik had dat ding totaaaaal niet nodig, maar het stond daar en ik vond het erg leuk. Dus het zat al in mijn mandje… Hoewel een zware impulsaankoop, was het bij Eva een groot succes. Ze heeft er veel in gespeeld, met dekentjes erin enzo. Max vond het niks. Nu wilde ik dat ding daarstraks opruimen, maar…ik krijg het niet meer in elkaar! Het is zo’n ding dat, als het is opgevouwen, een rondje is. Met van die harde balijnen die je dan op een bepaalde manier moet buigen! Zelfs technische papa wist het niet, ook niet met de handleiding erbij! Nu staat dat ding nog steeds pontificaal in de kamer…het is ook te groot om zo door de garagedeur te kunnen! Wat nu? Weet iemand hoe je zo’n ding opvouwt? Ik kan moeilijk met een circustent in de kamer blijven zitten! Hooggeërd publiek!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Volgens mij moet je dat soort dingen draaiend weer invouwen.

Ik heb ooit een zomerhoed gehad van dat principe met die baleinen en dan moest ik als ik die op wilde vouwen de hoed in beide handen nemen en net zo draaien alsof je een snoeppapiertje om een snoepje heen draait. Dus draaien van de handen in tegengestelde richting.

Begrijp je hoe ik het bedoel? Ene kant met de klok mee en andere kant tegen de klok in. Net als bijv. ook het uitwringen van een natte doek.

Zo was die hoed in 1 seconde ingedraaid. Geen idee of het voor zo’n tentje ook werkt, maar het is te proberen of je het zodanig kunt vastpakken dat je het in elkaar kunt draaien.

Groetekes, Sje

Helder moment: zoek op google even op de trefwoorden tentje opvouwen, of speelgoedtentje opvouwen. Er staan allerlei filmpjes op Youtube. Mogelijk zit daar de gouden tip bij.

Groetekes, Sje

Gouden Tip Sje! Ik ga meteen even kijken! Het is een leuk ding, maar om het op te vouwen…pfffff!

Groetjes Rainbow

En laat even weten of het goed afgelopen is he?!

Groetekes, Sje

Ik zie je al helemaal bezig

Liefs Michelle

Ja, laat meneer Rainbow even filmen terwijl je aan het opvouwen bent!

Groetekes, Sje

Wij hebben ook zo’n ding, laatst bij de Efteling gekocht. Inderdaad wat Sje zegt: in tegengestelde richting draaien, dan kan je het dubbelklappen. Ik had er moeite mee, papa hier kon het gelukkig prima. Inmiddels kan ik het ook

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Oooow hihihi ik moet even keihard lachen, sorry! Ik zie het al helemaal voor me Boos naar die tent staand te kijken, wat moet ik nou??? hihihi!

Groetjes Anouk

Jaaaaa, lachen jullie maar! Hahahaha! Ik moet er zelf ook om lachen, omdat ik wat dat betreft zo’n stuntel ben! Maar papa heeft TU gedaan met hogere wiskunde en zwaar technisch inzicht en HIJ wist het ook niet! Ik zit nu boven, maar ga zo eens kijken. Misschien zit dat ding al wel in elkaar? I hope so! Ik heb wel even op You Tube gekeken, dus ik zal eens kijken of ik het eindelijk snap! Hahahaha!

Groetjes Rainbow

Wedden dat “draaien” het toverwoord is?!

Groetekes, Sje

Kom ik beneden, is de tent WEG. Heeft papa het toch al gedaan. Hij zei dat hij het heel gauw in de gaten had toen hij er even voor ging zitten! Volgende keer ga ik de trucs zelf proberen!

Groetjes Rainbow

Haha, tof dat het gelukt is. En wat was de tovertruc nou?

Groetekes, Sje

Ach, je weet het he? ’ Schat, ik dééd het gewoon, je moet er niet teveel bij nadenken!’

Groetjes Rainbow

Hihi geweldig.

Zie het al helemaal voor me. Fijn in ieder geval dat het toch gelukt is.

Groetjes,
Sandra

Oh daar zijn de meeste mannen goed in “niet teveel nadenken”.

Groetekes, Sje